  • 11. Data: 2009-02-18 10:01:59
    Temat: Re: RAID 0 - błąd nie ma błędu?
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 11 Lut, 13:42, "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    wrote:

    > zakupie sprzętu. I w sumie nie ma z tym problemów - jak padnie dysk w
    > mirrorze to jest wymieniany na gwarancji na nowy. Koszty rozkładają
    > sie na lata a ja co 2 lata mam 4 używan edyski do wykorzystania w
    > innych celach. ;-)

    Ja tam się nie chce kłócić ale wolę wydac parę groszy więcej, bo tak
    naprawdę wtedy wychodzi duuuuzo taniej zwłaszcza biorąc pod uwagę
    firmę. Jak ktoś chce co chwile odtwarzać macierz, zamiast dopłacić
    20-30zł do dysku to jego osobisty problem ;-) Natomiast co do linuxa,
    to może nawet nie wiesz, że masz błedy na tych dyskach. Nie wiem jak
    teraz nowe linuxy ale raportowanie awarii sprzętu w tych systemach
    praktycznie nie istniało. o ile winda wywalała komunikat, że np. karta
    LAN nie pracuje, tak dla linuxa była jak najbardziej OK. Osobiście czy
    potrzeba czy nie potrzeba zawsze wybieram dyski dedykowane do RAID lub
    dyski "industrial" jeżeli ma być do laptopa. Dzięki temu nie opowiadam
    historii, że zamknąłem pokrywę, poszedłem do innego pokoju i padł mi
    dysk ;-) Wolę kupić mniejszy, ale znoszący większe obciążenia/
    uderzenia fizyczne.