  • 1. Data: 2009-02-04 19:26:50
    Temat: RAM Dual Channel 2x2 czy 4x1?
    Od: "zz33" <o...@p...onet.pl>

    Witam

    Podpiołem się pod cudzy post z pytaniem ale nikt nie odpowiedział, więc
    ponawiam zapytanie:
    - taniej wyjdzie kupić dwa zestwy 2x1GB, co łącznie da nam 4GB pamięci i czy
    takie rozwiązanie ma wady w spadku wydajności?

    Pozdrawiam
    Z.Z.

  • 2. Data: 2009-02-04 20:06:42
    Temat: Re: RAM Dual Channel 2x2 czy 4x1?
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    zz33 pisze:
> [...]
    > - taniej wyjdzie kupić dwa zestwy 2x1GB, co łącznie da nam 4GB pamięci i czy
    > takie rozwiązanie ma wady w spadku wydajności?

    Ja patrzę na to pod względem ekonomicznym - jeżeli, któraś z tych 2x 2x1
    zejdzie ze świata, to koszt naprawy/wymiany będzie niższy niż kupowanie
    jednej kości 4gb.

  • 3. Data: 2009-02-04 20:40:12
    Od: "G Nowak" <g...@g...poprawk.kom>

> [...]
    > czy
    > takie rozwiązanie ma wady w spadku wydajności?

    Zwykle im mniej kosci tym lepiej. Przy niektorych konfiguracjach nie da sie
    ustawic maksymalnych timingow lub czestotliwosci. Jesli masz inne hobby niz
    overclocking to spokojnie mozesz brac tansza wersje.

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2009-02-04 21:32:13
    Od: "zz33" <o...@p...onet.pl>

    źle sie wyraziłem, chodzi o to strace na wydajnosci instalując 4 kosci po
    1GB zamiast 2 kosci po 2GB?

  • 5. Data: 2009-02-04 22:17:27
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 04.02.2009 22:32, zz33 pisze:
    > 1/4 le sie wyrazi?em, chodzi o to strace na wydajnosci instaluj?c 4 kosci po
    > 1GB zamiast 2 kosci po 2GB?

    Po pierwsze, nie kości, a moduły.

    Po drugie, stracisz nie na wydajności, a na stabilności i
    możliwości poprawiania parametrów pracy pamięci.

    Po w sumie im więcej modułów, tym podsystem pamięci pracuje
    szybciej -- ale są to różnice pomijalne w stosunku do strat
    wynikających z większego obciążenia elektrycznego magistra-
    li pamięci.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2009-02-05 00:30:29
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 4.2.2009, zz33 napisał(a):

    > - taniej wyjdzie kupić dwa zestwy 2x1GB, co łącznie da nam 4GB pamięci i czy
    > takie rozwiązanie ma wady w spadku wydajności?

    4 moduły

    Zalety
    *cena

    Wady
    *dłuższe timingi niż w przypadku 2 modułów (ma znaczenie przy
    lepszych/szybszych pamięciach, overclocking)
    *większe zużycie prądu (co przy niektórych zasilaczach i płytach gł. ma
    znaczenie)
    *więcej wydzielanego ciepła nie tylko przez sam RAM, ale i chipset (przy
    słabo wentylowanej budzie może mieć to zgubny wpływ na stabilność zestawu)

    Uwagi
    *Nie wszystkie MB "lubią" obsadzone wszystkie gniazda pamięci.

    Wybierz sam co wolisz. Niektórym wymienione wady nie przeszkadzają.
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/