    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: RAM jedno i dwustronny
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Date: 02 Jul 2020 20:44:11 GMT

    Wiem, że jest taka właściwość RAM. Czy to można poznać po tych
    parametrach RANKS, BANKS?
    Ostatnio zaglądałem do takiego staruszka z DDR2 i są tam dwa różne modele
    modułów RAM po 1GB. Pojedynczo działają, ale obie na raz nie są wykrywane
    przez bios i windows - widać tylko 1GB. Dziwi mnie to, że przy tym hwinfo
    widzi oba moduły.
    No i jeden ma Ranks:1, Banks:8, drugi Ranks:2, Banks:4 Takie same
    taktowania.
    Który z nich jest jednostronny(wydaje mi się, że ten 1,8), a który dwu?
    Gdzieś znalazłem, że te laptopy były (jakaś stara Toshiba L30) takie
    kapryśne. Myślę, że jak się dobierze pod tym kątem druga kość to powinno
    zadziałać. Tylko chyba lepiej jak to będą jednostronne.