  • 1. Data: 2009-08-27 16:34:54
    Temat: RS485 i wlaczanie terminatora tranzystorem.
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Witam!
    Magistrala RS485 powinna byc zakoncznona terminatorem, zeby uniknac
    zworek i takich tam zastanawiam sie czy moge zrobic tak, ze szeregowo z
    rezystorem dam tranzystor MOSFET, za pomoca ktorego bede wlaczal
    terminator programowo. Nie bedzie sie dzialo nic dziwnego?
    Dzieki za pomoc.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 2. Data: 2009-08-27 17:54:23
    Temat: Re: RS485 i wlaczanie terminatora tranzystorem.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message
> [...]
    > rezystorem dam tranzystor MOSFET, za pomoca ktorego bede wlaczal
    > terminator programowo. Nie bedzie sie dzialo nic dziwnego?

    A ta magistrala RS485 to izolowana będzie?
    Jak zamierzasz sterować tym tranzystorem?
    Narysuj mi obrazek jak to popodłączasz... :)

  • 3. Data: 2009-08-27 18:24:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    T.M.F. wrote:
    > rezystorem dam tranzystor MOSFET, za pomoca ktorego bede wlaczal
    > terminator programowo.

    A po co ?

  • 4. Data: 2009-08-27 19:01:26
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 27.08.2009 20:24, Sebastian Biały pisze:

    > A po co ?

    Bo nie chce wkladac zworki :)
    Oczywiscie moge po prostu zostawic pole na wlutowanie rezystora - pewnie
    jest to najprostsze rozwiazanie, ale w tej chwili ciekawi mnie czy
    dolozenie szeregowego tranzystora nie spowoduje jakiegos niedopasowania.

  • 5. Data: 2009-08-27 19:02:46
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > A ta magistrala RS485 to izolowana będzie?

    Nie.

    > Jak zamierzasz sterować tym tranzystorem?
    Z nozki procesora?

    > Narysuj mi obrazek jak to popodłączasz... :)
    A-MOSFET(DS)-R-B.

  • 6. Data: 2009-08-27 19:04:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    T.M.F. wrote:
    > Bo nie chce wkladac zworki :)

    Troche to bez sensu. Miejsce wciskania terminatorów zalezy od ułożenia
    kabla, kolejności urzadzeń itd. Na pewno warto tą wiedze pakowac w
    software? Potem zamienisz dwa czujniki i bez przeprogramowania będzie
    problem. To tak jak z kartami ethernet na BNC. Można, ale po co.

  • 7. Data: 2009-08-27 20:54:34
    Od: Konop <k...@g...pl>

    T.M.F. pisze:
> [...]
    > rezystorem dam tranzystor MOSFET, za pomoca ktorego bede wlaczal
    > terminator programowo. Nie bedzie sie dzialo nic dziwnego?

    Dobra, po pierwsze, taki mosfet, to ma diodę pasożytniczą ;P... więc
    będziesz miał terminację niesymetryczną ;)... Po drugie - tranzystor
    jest włączany napięciem między bramką a źródłem... a jaki potencjał
    panuje na źródle?? Dodam, że nie masa, bo masz symetryczny sygnał... i
    moja rada - posłuchaj Pszemola, narysuj to sobie i się zastanów ;P...
    Programowo - da się, ale musisz wykorzystać element, który po pierwsze
    ma symetryczną charakterystykę po otwarciu i po zamknięciu, sterowany
    jest w sposób niezależny od napięcia na wejściach i wytrzyma
    dopuszczalny zakres napięć na RS-485 ;)... generalnie - przekaźnik albo
    klucz analogowy (o zasilaniu symetrycznym ;P)... już wiesz, czemu z
    reguły jest to zworka?? :D...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 8. Data: 2009-08-27 21:28:02
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > dopuszczalny zakres napięć na RS-485 ;)... generalnie - przekaźnik albo
    > klucz analogowy (o zasilaniu symetrycznym ;P)... już wiesz, czemu z

    Fakt, jakos zapomnialem, ze potencjaly na A i B wzgledem siebie nie sa
    stale i uklad sie nieco komplikuje. No coz, wracam wiec do zworek :)

  • 9. Data: 2009-08-27 21:37:40
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    T.M.F. wrote:

    > terminator programowo.

    Ustawiany zdalnie przez tenże RS485? ;)

    Podobny problem miałem z jednymi kamerami - protokół transmisji jest
    ustawiany "programowo" po włączeniu zasilania - wykrywany jest protokół
    pierwszej transmisji po RS i taki ustawiany. Wszystko fajnie jak ta
    "pierwsza transmisja" jest poprawna, a jak przyjdzie śmieć po włączeniu
    zasilania całego systemu to trzeba gonić restartować bo już nie ruszy.

    Mirek.

  • 10. Data: 2009-08-28 07:05:04
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > A ta magistrala RS485 to izolowana będzie?
    > Jak zamierzasz sterować tym tranzystorem?
    > Narysuj mi obrazek jak to popodłączasz... :)

    Transoptor

    Marek