  • 1. Data: 2009-08-28 07:26:05
    Temat: chinskie zasilacze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Ma ktos moze schemat do tych chinsich zasilaczy laboratoryjnych z
    allegro ?
    Typ Zhaoxin, pxn1502D, 1503D, 1505D - podejrzewam ze i tak podobne
    w srodku.

    Kiedys trafilem na strone gdzie ktos to ulepszal, ale teraz nie
    moge odnalezc ..

    --
    J.

  • 2. Data: 2009-08-28 22:45:56
    Temat: Re: chinskie zasilacze
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    J.F. wrote:
> [...]
    > w srodku.
    >
    > Kiedys trafilem na strone gdzie ktos to ulepszal, ale teraz nie

    Bookmarkuj :)

    Pewnie na elektrodzie? Zdjecia bebechow na pewno sa :)

    A warte sa czegos? Bo chcialem taki nabyc. Fajnie nawet wyglada, ladny. Dla
    amatora hobbysty sie nada. Programowalny mi nie potrzebny.

    Z tym ze jest tyle odmian tego szajsu ze sie gubie. Jedni pisza ze ma zalaczane
    chlodzenie gdy potrzeba, inni o tym nic nie pisza. W jednych ogranicznie
    pradowe polega na wylaczeniu sie zupelnie a w innych dziala to poprawnie.

    LED czy LCD? Stawiam na LED bo widac je w nocy i w dzien, nie odpadnie zadna
    tasiemka czy nie poluzuje sie gumka przewodzaca pod LCD.

    Do jednych daja jakies badziewne kable do komorek a moze do innych cos
    lepszego, np z krokodylkami?

    Trafo w srodku maja z dwoma odczepami? Nawet myslalem coby tego nie nabyc tylko
    dla trafa i obudowy ale wlasnie sensownych projektow nie znalazlem - do
    zastapienia bebechow i wykorzystania oryginalnych wyswietlaczy. Na elektrodzie
    sa popularne projekty zasilaczy ale niezbyt chyba pasuja do wykorzystania
    czesciami tych chinczykow. Ale pewnie bym nie mial czasu sie tym zajac i
    zostalby zasilacz oryginalny.

    We wroclawiu ze 2 firmy maja takie w ofercie i sa na allegro.

    Kiedys wlazlem na strone producenta, udalo sie odszykac. I tez nie bylo
    omowionych wszystkich modeli jakie widze na alledrogo. I badz tu madry.

  • 3. Data: 2009-08-31 13:30:00
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Sat, 29 Aug 2009 00:45:56 +0200, Papkin wrote:
    [ciach]
    > A warte sa czegos? Bo chcialem taki nabyc. Fajnie nawet wyglada, ladny.
    > Dla amatora hobbysty sie nada. Programowalny mi nie potrzebny.

    Używam Thaoxin JPS-305D, parametry: 30 V, 5 A (co do napięcia to nie
    jestem pewien). Wyświetlacze LCD, dołączony używalny kabel z wieloma
    końcówkami (podejrzewam że wysokich prądów by nie wytrzymał), regulacja
    zgrubna i dokładna prądu (ograniczenie) i napięcia, pomiar napięcia i
    prądu dokładny. Zasilacz bez problemu wytrzymywał obciążenia ok. 2 A.
    Dotychczas niczego nie spalił.

    --
    Łukasz

  • 4. Data: 2009-08-31 21:33:38
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@g...com> napisał w
    wiadomości news:h7gj8o$o67$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > zgrubna i dokładna prądu (ograniczenie) i napięcia, pomiar napięcia i
    > prądu dokładny. Zasilacz bez problemu wytrzymywał obciążenia ok. 2 A.

    Na stronie hotair.pl napisali: "Zasilacz jest wyposażony w zabezpieczenie
    prądowe, tzn. Nastawiamy prąd po którego przekroczeniu następuje odcięcie
    zasilania" W jaki sposób można sie dowiedzieć, jaki prąd jest ustawiony
    potencjometrami? Bo rozumiem, że zwarcie powoduje 'wybicie' bezpiecznika
    elektronicznego.

    Michał

  • 5. Data: 2009-08-31 22:18:28
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Łukasz Góralczyk pisze:

    > Używam Thaoxin JPS-305D, parametry: 30 V, 5 A
    [...]
    > Dotychczas niczego nie spalił.

    Ja mam zasilacz z NDN ale praktycznie wyglądający właśnie jak te
    chińskie wynalazki (DF1750SL3A).
    http://ndn.com.pl/index.php?id_dzialu=19&id_firmy=15

    Tu jest identyczny, tylko z innym logiem. Nawet oznaczenie takie samo:
    http://zhongcedftek.en.alibaba.com/product/242252399
    -200108693/DF1750SL3A_Power_Supply.html

    I sprawuje się bardzo dobrze. Brakuje tylko możliwości ustalenia
    ograniczenia prądowego przed podłączeniem obciążenia (zwykłe zwarcie
    złącz jest wykrywane i nie prowadzi do pracy zasilacza z ustawionym
    ograniczeniem prądowym). Jak ktoś ma na zasilacz nieco więcej kasy to
    polecam cyfrowo sterowane urządzenia AMREL / MOTECH - używamy w firmie
    kilku różnych i sprawują się od lat świetnie:
    http://ndn.com.pl/katalog/motech/pdf/LPS305.pdf
    Co ciekawe, można je sterować przez RS232 i odczytywać wskazania.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-09-03 23:59:18
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Mon, 31 Aug 2009 23:33:38 +0200, Micha? Lankosz wrote:
    [ciach]
    > nastepuje odciecie zasilania" W jaki sposób mo?na sie dowiedzieae, jaki
    > pr?d jest ustawiony potencjometrami? Bo rozumiem, ?e zwarcie powoduje
    > 'wybicie' bezpiecznika elektronicznego.

    Rzeczywiście to może być wada, ale rzadko tego używam, czasem tylko
    przykręcam gałkę żeby, w razie pomyłki, ew. czegoś nie spalić. Dla małych
    prądów można ustawić na maksymalne ograniczenie, zewrzeć końcówki i
    doregulować do takiego prądu jak się chce.

    --
    Łukasz.