  • 61. Data: 2009-01-13 17:36:26
    Temat: Re: Radio cyfrowe
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-01-12 07:36:24 +0100, pawell32 <p...@w...pl> said:

    > Mysle ze ciut przesadziłeś, szyfrowanie jest po to by

    A czy ja coś wspomnałem o szyfrowaniu?
    Bardziej o zjawiskach społecznych...

    --
    DJ

  • 62. Data: 2009-01-13 18:37:12
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    DJ pisze:

    > Powszechny dobrobyt rozumiany jako powszechna rozrzutność, i powszechne
    > marnotrastwo dóbr konsumpcyjnych? To lepiej żeby nie dojrzewali. Choć i
    > tak wszystko idzie w tym kierunku niestety.

    Hmm... Nie bardzo rozumiem? Twoim zdaniem jeśli mam telefon kupiony 5
    lat temu, który działa w 100%, to nie mam prawa kupić sobie nowego
    smartfona do czasu, aż tamten się zepsuje, bo to będzie marnotrawstwo
    dóbr konsumpcyjnych? Nie wiem, tak brzmi twoja wypowiedź w kontekście
    dyskusji. Mam nadzieję, że się mylę...

    > A gdybyś spróbował odseparować aspekt pieniędzy (nieważne czy to coś
    > jest tanie czy drogie), i spojrzeć ponownie?

    Też nie bardzo rozumiem - aspekt pieniężny w mojej wypowiedzi miał
    najmniejsze znaczenie. Mówiłem o mentalności Polaków, odziedziczonej po
    poprzednim systemie. To u nas wciąż się demonizuje człowieka, który
    wydaje zarobione pieniądze. LCD na ścianie, dobry telefon czy samochód
    to "szpanerstwo" i "rozrzutność". Wszyscy lepiej by patrzyli na niego,
    gdyby wiecznie odkładał, oszczędzał i żył skromnie. :)
    A najlepsza w tym wszystkim jest mentalność psa ogrodnika: "Ja nie mam,
    więc najlepiej by było, gdyby on też nie miał. A skoro ma, to ja już
    pomyślę, jak mu dopiec z tego powodu". ;)

    > Akurat dzieci w piaskownicy na ślepo chcą mieć to co ma kolega... widać
    > nie miałeś jeszcze dzieci ;)

    Nie, ale akurat mam dzieci w rodzinie. Zresztą... Sam miałem przyjemność
    dorastać w czasach transformacji i w związku z tym pamiętam przejście z
    komunizmu do kapitalizmu widziane oczyma dziecka. :) I ci by nie mówić -
    reakcja wielu ludzi na widok PDA u mnie, albo takiego iPhone'a u
    znajomych przypomina właśnie taki dziecinne przegadywania:
    "A ja też mogę mieć! A mi tata jutro kupi coś takiego! A Ty jesteś
    'gupi' bo masz takie coś! Moja Nokia 3300 jest lepsza". :) I tym
    podobne, i tak dalej - ogólnie sytuacja, kiedy ktoś próbuje mi niepytany
    udowadniać, że nie potrzebuję tego czy innego urządzenia jest żenująca. :)

  • 63. Data: 2009-01-13 21:36:16
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Atlantis pisze:

    > Jeszcze tylko nie przemawia do mnie funkcja odtwarzacza audio, jak na
    > razie producenci telefonów zdają się ignorować kwestię jakości, poza tym
    > dłuższe słuchanie potrafi wyssać resztki energii z baterii. Za to za
    > kilka lat? Kto wie... I znów jedno urządzenie mniej do noszenia. :)

    :-o Porównaj jakość dźwięku z iPhona z dźwiękiem z iPoda - jest
    praktycznie to samo. Czyli dla większości populacji słuchającej
    empetrójek dźwięk jest na dobrych słuchawkach całkiem niezły. Czego
    wymagasz więcej, nawet od dedykowanego odtwarzacza MP3?

    > Poczekajmy aż upowszechni się montowanie wyjścia VGA w smartfonach. ;)

    To już chyba niedługo, ale raczej HDMI:
    http://www.dlastudenta.pl/technika/artykul/NVIDIA_TE
    GRA_malenki_komputer_ogromna_moc,23129.html

    Na ostatnim zdjęciu (renderingu?) ten telefon wygląda całkiem porządnie.
    Ale nie zapominajmy, że to tylko model referencyjny - NVidia sama nie
    będzie zajmować się produkcją smartfonów a tylko sprzedawać chipsety.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 64. Data: 2009-01-14 10:18:07
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    technologii i w sumie moje doświadczenia skończyły się na tym, że wystarcza mi w
    telefonie:

    > No cóż, widocznie stanowisz zupełnie inny target. Mi jest sobie dzisiaj
    > trudno wyobrazić życie ze zwykłym telefonem, przynajmniej bez
    > uzupełniającego go PDA. Już wiele prac i artykułów napisałem (prawie) w
    > całości na tego typu sprzęcie i nikt nie narzekał, a przynajmniej nie
    > trzeba się martwić o kawałek twardej i płaskiej powierzchni do
    > rozłożenia się z laptopem, można pracować stojąc w kolejce lub jadąc
    > busem czy tramwajem. :)

    Do tego wybrałem netbooka i sprawdza mi się o niebo lepiej. W pociągu, kolejce do
    lekarza czy urzedu zawsze jest gdzie usiąść. Autobusem nie podróżuję

> [...]
    > podstawowych wymagań) początkowo również był rozpatrywany jako "bajer".
    >
    > Co do aparatu fotograficznego, to początkowo myślałem podobnie, ale
    > wtedy jeszcze miałem telefon z 1/2 VGA, a szczęściarzem mógł być ten,
    > kto miał do dyspozycji pełne 640x480. Dzisiaj standardem jest matryca
    > lepsza, niż w aparatach sprzed kilku lat. Co prawda porządnej optyki nie
    > uda się zastąpić ze względu na brak miejsca, ale nie powiesz mi, że taki
    > telefon nie nadaje się już do pstrykania okolicznościowych fotek z
    > wakacji czy imprez. Kolejne urządzenie mniej do noszenia. :)

    Na wakacje i imprezy biorę aparat. Jakoś się przyzwyczaiłem

> [...]
    > kilka lat? Kto wie... I znów jedno urządzenie mniej do noszenia. :)
    > Poczekajmy aż upowszechni się montowanie wyjścia VGA w smartfonach. ;)

    Kabel od słuchawek do telefonu to bylo to, co mnie zniechęciło po kilku użyciach w
    ruchu. MP3 na szyi jest najlepszym rozwiązaniem

  • 65. Data: 2009-01-14 17:31:10
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > Nie masz problemow (chyba). W odpowiedziach na moj post ten nie widze
    > znaku funta, tylko pytajnik. Czemu? Pojecia nie mam.

    bo '__Maciek' popsul twoje kodowanie
    c.

  • 66. Data: 2009-01-14 20:08:05
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    William pisze:

    > Do tego wybrałem netbooka i sprawdza mi się o niebo lepiej. W
    > pociągu, kolejce do lekarza czy urzedu zawsze jest gdzie usiąść.
    > Autobusem nie podróżuję

    Autobus to tylko taki przykład był. Tutaj właśnie pojawia się kwestia,
    którą poruszyłeś - musi być trochę miejsca, żeby się z tym usadowić. Nie
    zawsze mamy ten luksus. :) Dla mnie PDA z wygodną klawiaturą kciukową
    lub dobrym systemem rozpoznawania pisma (jak fenomenalne PalmOSowe
    Graffiti) jest naprawdę świetnym wyjściem, chociaż Netbooki też ostatnio
    mnie zainteresowały - podejrzewam, że niedługo sam sprawię sobie
    jakiegoś MSI Wind. ;)

    > Na wakacje i imprezy biorę aparat. Jakoś się przyzwyczaiłem

    No właśnie - znów kolejne urządzenie, które trzeba mieć przy sobie. Nowe
    smartfony, np. taka Nokia N95 zapewniają już na tyle dobrą jakość
    obrazu, że spokojnie można robić fotokopie na czytelni lub w archiwum.
    Można pstrykać okolicznościowe fotki. No i człowiek nie myśli sobie: "że
    też nie wziąłem dzisiaj aparatu..." :)

    > Kabel od słuchawek do telefonu to bylo to, co mnie zniechęciło po
    > kilku użyciach w ruchu. MP3 na szyi jest najlepszym rozwiązaniem

    Hmm... Ludzie przez całe dekady używali topornych walkmanów i discmanów
    ze słuchawkami na kablu, a teraz nagle ludzie zrobili się tak strasznie
    wygodni. ;) Mi tam kabel połączony z telefonem w kieszeni aż tak
    szczególnie nie przeszkadza. Natomiast to o czym piszesz (słuchawki
    połączone ze smyczką) poważnie mnie zniechęciły - wszystkie z jakimi
    miałem do czynienia cechowały się beznadziejną jakością dźwięku,
    zwłaszcza spłaszczonymi niskimi tonami (Basy to nie tylko: "umc umc" w
    stylu techno, ale również perkusja czy gitara basowa, bez których nie ma
    rocka. Poza tym jak brzmi sekcja dęta w muzyce jazzowej gdy utniemy pół
    pasma?). Dla mnie jedyne rozsądne słuchawki to te trochę większe, na
    pałąku, dousznych raczej nie uznaję.
    Z telefonami jest taki problem, że producenci często traktują funkcję
    odtwarzania muzyki po macoszemu, a nawet jeśli wezmą ją na poważnie, to
    oleją cała resztę (czyli pomarzyć można o smartfonie). Efekt jest taki,
    że jakość muzyki jest porównywalna lub tylko trochę lepsza od chińskich
    odtwarzaczy MP3. Jasne - słuchać się da jak najbardziej, delektować już
    nie za bardzo. :)

  • 67. Data: 2009-01-14 22:27:33
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > że jakość muzyki jest porównywalna lub tylko trochę lepsza od chińskich
    > odtwarzaczy MP3. Jasne - słuchać się da jak najbardziej, delektować już

    Idealnym rozwiązaniem dla Ciebie w takim razie wydają się bezprzewodowe
    słuchawki Bluetooth A2DP: po pierwsze nie ma przeszkadzającego kabelka,
    po drugie na jakość dźwięku nie ma wpływu tor audio w samym telefonie
    (cyfrowa transmisja próbek sygnału a przetwarzanie C/A w samych
    słuchawkach - jakość dźwięku zależy wyłącznie od słuchawek a nie
    komórki) a po trzecie oczywiście odtwarzanie nie empetrójek tylko
    bezstratnego formatu dźwięku, np. FLAC. Możesz nawet na komórkę wrzucić
    pliki .wav przegranych z płyty CD ścieżek.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth_profile#Advan
    ced_Audio_Distribution_Profile_.28A2DP.29

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/