    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 0-10V vs. 4-20mA/0-20mA
    Date: Fri, 26 Feb 2010 16:45:49 +0100

    W dniu 2010-02-26 12:15, Konrad pisze:

    > A jaki jest lepszy czujnik na tem w okolicach 20 stopni ? Poaztym z tego co
    > kojarze termostaty mają wszelkie opcje i w paramereach mam wybór pomiedzy
    > teroparą, PT100, PT100 itd ...
    > Będe sterował prawdopodobnie zawór:
    > http://www.ra.danfoss.com/TechnicalInfo/Literature/M
    anuals/04/081015_EV260B.pdf
    > Wiec zasilanie go z linni odpada,
    > Mam tylko dylemat jakie wyjscie mam mieć termostat i jakie wejscie zawór..
    > Znając zycie zdecyduje o tym dostepność na półce

    Wreszcie napisałeś, że chodzi ci o standard na wyjściu aby sterować
    zawór :) Bardziej popularny jest standard 4-20. Jednak trochę trudniej
    go zrealizować. Pytaj sprzedawców jak jest z dostępnością. Jeśli powie,
    że takie na 0-10 też się sprzedają to możesz kupić taki nie bojąc się o
    dokupienie w przyszłości w przypadku awarii.
    Czujnik PT100 w stu stopniach da Ci dokładność około 0.35 C (Klasa A)
    lub 0.8 C (Klasa B). Moim zdaniem jest w tym przypadku najlepszy. Ale
    jeśli będziesz robił ten regulator na mikrokontrolerze to lepiej
    zdecyduj się na trochę gorszą nominalną dokładność czujnika i weź
    termometr cyfrowy np coś z DS1621 lub DS1821. Ominie cię robienie toru
    analogowego który pogorszy dokładność pomiaru jeśli nie masz w tym
    doświadczenia.

    MD