    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 0,43 promila
    Date: Mon, 28 Sep 2020 12:57:59 +0200

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 27/09/2020 15:59, Robert Wańkowski wrote:

    >Polskie prawo wyraźnie odróżnia dwa stany: stan po użyciu alkoholu
    >oraz nietrzeźwość. Różnice między nimi są istotne - od stanu zależy
    >rodzaj i wymiar kary.

    >Stan po użyciu alkoholu:
    >Zgodnie z przepisami prawa, dopuszczalne stężenie alkoholu we krwi
    >kierowcy to 0,2 promila. Stan, w którym stężenie alkoholu we krwi
    >osoby kierującej pojazdem wynosi między 0,2 a 0,5 promila (0,1-0,25
    >mg alkoholu na 1 dm3 wydychanego powietrza), nazywamy stanem po
    >użyciu alkoholu.

    No wlasnie - wydmuchal 0.43 promila, czy 0.43mg/l, bo tak pokazuje
    alkomat.
    A to drugie to 0.86 promila.

    Zatrzymali w sensie zapakowania do celi na miejscu ? Bo to drugie to
    przestepstwo.

    >Zgodnie z art. 87 Kodeksu wykroczeń (k.w.), prowadzenie pojazdu
    >mechanicznego po użyciu alkoholu bądź środków o podobnym działaniu,
    >grozi:
    >- grzywna od 50 zł do 5000 zł lub areszt do 30 dni;
    >- zakaz prowadzenia pojazdów od 6 miesięcy do 3 lat;

    A powtorny egzamin przy zakazie dluzszym niz rok. Tzn przy dokladnie 1
    rok to nie wiem.
    Wiec szanse pewnie ma ... o ile sad nie uzna, ze 0.43 promila to
    jednak duzo.
    Albo uzna, ze 6 miesiecy to daje za 0.25, wiec tu sie nalezy 1 rok ...

    >- 10 punktów karnych.

    I jak mial inne punkty, to sie moze dodac i zagrozic ... teraz to juz
    sam nie wiem czym, bo przepisy jakies dziwne :-)

    >zrodlo:
    >https://mubi.pl/poradniki/co-grozi-za-jazde-pod-wpl
    ywem-alkoholu/

    J.