  • Data: 2016-06-05 20:38:20
    Temat: Re: 2 × SSD
    Od: 2late <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/06/2016 11:29, ggs wrote:

    > Jednak z BIOSie musi byc :
    >
    > BIOS Setting - default: (CSM (Compatibility Support Module) [Enabled];
    > Boot from PCIe/PCI Expansion Devices [Legacy OpROM first])

    A to sprawdze przy najblizszej okazji jak bede restatowal kompa.

    > Dysk PCIe jest najnormalniej widziany w BIOSie.
    >
    > Zerknij wiec czy w Asrocku jest moze coś podobnego. Uważam że SSD PCIe powinno tu
    ruszyc choc glowy nie podkladam... Mówimy rzecz jasna o możliwosci dysku rozruchowego
    bo dodatkowy to problemu chyba wcale nie ma.

    Nawet dodatkowy by mi pasowal. W wiekszosci chodzi mi o virtualne maszyny,
    sam system jest wystarczajaco szybki.

    > Płyta jak wspominalem Asusa Z87-Deluxe,mam tylko jeden taki dysk więc zapis na
    niego z pozostałych talerzowych leci max ich mozliwosci - 150-160MB/s. Odczyt
    analogicznie choc mniejszy bo zapis na talerzach wiadomo jest wolniejszy niż odczyt.

    > W ramach partycji C:\ film 4GB skopiowany moze w 2-3 sekundy (!) , no to szokuje i
    pokazuje ze interface SATA jest ok. 4 razy wolniejszy od bezposredniego wpiecia w
    magistrale PCIe.

    No rewelacja. Wlasnie sprawdzilem tak na oko i ok. 8 sekund mi wyszlo.

    Ogolnie nie ma pospiechu, mam dosc miejsca ale chcialbym sie upewnic czy
    nastepny dysk ktory kupie to bedzie PCI SSD ;)
    Dzieki.