  • 1. Data: 2016-06-02 10:41:47
    Temat: 2 × SSD
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Mam w komputerze stacjonarnym dwa dyski SSD, każdy po 128 GB.
    Na pierwszym zainstalowałem system, na drugim na razie nic.
    Jestem ciekaw Waszych opinii za i przeciw odnośnie wykorzystania
    drugiego dysku - czy programy instalować na drugim SSD, czy na tym samym
    co system? Wiadomo, że przy instalowaniu programów na dysku systemowym
    można łatwo i szybko robić obrazy i potem w razie potrzeby szybko i
    prosto przywrócić z obrazu komputer do wcześniejszego stanu. Jakie są
    inne wady i zalety jednego i drugiego rozwiązania? Pliki trzymam na
    dysku sieciowym i na dysku zewnętrznym RAID0 podłączonym przez eSATA,
    więc nie potrzebuję prawie w ogóle trzymać plików na SSD.

  • 2. Data: 2016-06-02 11:00:07
    Temat: Re: 2 × SSD
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 02/06/2016 09:41, Poldek wrote:
> [...]
    > zewnętrznym RAID0 podłączonym przez eSATA, więc nie potrzebuję prawie w

    Zrob RAID0.

  • 3. Data: 2016-06-02 11:56:34
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    2late wrote:

    > Zrob RAID0.

    Coś mi to da w przypadku SSD poza dwukrotnie podwyższonym ryzykiem i o
    połowę zmniejszoną przestrzenią dyskową?

  • 4. Data: 2016-06-02 12:07:13
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Coś mi to da w przypadku SSD poza dwukrotnie podwyższonym ryzykiem i o
    >połowę zmniejszoną przestrzenią dyskową?

    Podniesie ryzyko, ale nie zmniejszy pojemności tylko ją zsumuje.
    Dodatkowo wzrośnie wydajność, ale to raczej do chwalenia sie - jeden SSD
    praktycznie eliminuje opóźnienia w R0 będzie szybciej ale nie wiem czy sie
    zauważy.
    Dokup dodatkowe 128 i Raid5 :) - to dla fanatyków Bedzie 256GB odporne na
    awarie jednego z dysków.

    Buniek

  • 5. Data: 2016-06-02 12:26:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    BUNIEK wrote:

> [...]
    > sie zauważy.
    > Dokup dodatkowe 128 i Raid5 :) - to dla fanatyków Bedzie 256GB odporne

    Rozumiem, ale wróćmy do zasadniczego wątku - czy lepiej instalować
    programy na tym samym SSD, co system, czy też lepiej system na jednym
    SSD, a programy na drugim SSD - ?

  • 6. Data: 2016-06-02 12:26:29
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 2 Jun 2016 12:07:13 +0200
    doszła do mnie wiadomość <nip0gg$3qh$1@usenet.news.interia.pl>
    od "BUNIEK" <m...@i...pl> :

> [...]
    >praktycznie eliminuje opóźnienia w R0 będzie szybciej ale nie wiem czy sie

    No i TRIM najprawdopodobniej nie będzie działał.

  • 7. Data: 2016-06-02 12:31:37
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 02/06/2016 10:56, Poldek wrote:

    > Coś mi to da w przypadku SSD poza dwukrotnie podwyższonym ryzykiem i o
    > połowę zmniejszoną przestrzenią dyskową?

    Ustawilem backup automatyczny na co noc i jakos od 3 lat nic mi nie padlo.
    NA pojemnosci nie tracisz na szybkosci zyskujesz:
    http://i.imgur.com/BA5iBiO.png
    Takie rzeczy jak VMWare czy Photoshop ida jak burza.
    Realna predkoc kopiowania (duzych plikow) miedzy dyskami 500 MB / s.

  • 8. Data: 2016-06-02 13:42:52
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 02/06/2016 11:26, Poldek wrote:

    > Rozumiem, ale wróćmy do zasadniczego wątku - czy lepiej instalować programy
    > na tym samym SSD, co system, czy też lepiej system na jednym SSD, a
    > programy na drugim SSD - ?

    System kompletny z programami na jednym a dane na drugim.
    Da sie zrobic porzadny backup i w razie padu wystarczy podmiana dysku.

  • 9. Data: 2016-06-02 13:44:05
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 02/06/2016 11:26, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 2 Jun 2016 12:07:13 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <nip0gg$3qh$1@usenet.news.interia.pl>
    > od "BUNIEK" <m...@i...pl> :

    > No i TRIM najprawdopodobniej nie będzie działał.

    Juz teraz dziala, przynajmniej na Samsungach EVO

  • 10. Data: 2016-06-02 14:28:16
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości
    > Mam w komputerze stacjonarnym dwa dyski SSD, każdy po 128 GB.
    Na SSD Intel (msata128GB) podzielonym na pół mam zainstalowane W8.1 i W10
    jako upgrade z W8.1. - ważne programy instaluję na SSD mniej istotne na HDD
    Również na HDD (2*WD 1TB) mam wszelkie dane i stare systemy operacyjne (od
    XP do W10). Na odrębnych HDD (3*WD 3GB)) backupy (z których tylko jeden jest
    cyklicznie używany - reszta nie podpięte do systemu).
    Cache przeglądarek i katalogi TMP na RAMdysku o wielkości 2GB.
    Maszyny wirtualne na SSS 256GB Samsunga.
    I tak już kolejny rok...

    --
    marfi