  • Data: 2021-11-07 11:47:33
    Temat: Re: 2 dyski, GPT i MBR na jednym kompie
    Od: trybun <C...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    > "trybun" sm3ihu$lqd$...@g...aioe.org
    >
    >> Za sprawą GPT i MBR to lagowanie?
    >
    > Nie. HDD spowalnia.

    Nie zauważyłem różnicy w szybkości gdy korzystam z HDD w stosunku do
    takich samych programów zainstalowanych na SSD.

    > To żadna miara -- możesz mieć masę programów
    > spowalniających bootowanie lub możesz nie mieć...

    No fakt, zwłaszcza że na nowym kompie jest jeszcze sporo (właściwie to
    wszystko) systemowego śmiecia typu Cortana i innych, a te elementy mogą
    bardziej spowalniać uruchomienie niż tona zewnętrznego oprogramowania.

    > BIOS może zabrać sporo czasu...

    Na starym kompie mam zainstalowane dwa systemy.

    > HDD zazwyczaj cicho pracują.

    Aktualnie mam 5 HDD w użyciu,. Do monitoringu, w nagrywarce DVD w kompie
    stacjonarnym i laptopie, wszystkie wyją jak jakieś potępieńce. Jedyny
    cichy to zewnętrzny pod USB.