eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczneRe: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
    rwth-aachen.de!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!rt.uk.eu.org!aioe.org!.POST
    ED!not-for-mail
    From: zbigi <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Date: Wed, 11 Sep 2013 17:46:44 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 32
    Message-ID: <l0q391$db9$1@speranza.aioe.org>
    References: <522db8ff$0$1452$65785112@news.neostrada.pl>
    <l0nn4f$f83$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <l0ouia$83n$1@adenine.netfront.net>
    <l0p0ab$6ct$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: u6b9si74pdyIwDSh3y/ZfQ.user.speranza.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:662980
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomek napisał(a):
    > Użytkownik "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:l0ouia$83n$1@adenine.netfront.net...
    >
    >> W dniu 2013-09-10 20:07, Tomek pisze:
    >>
    >>> Dwusuwy:
    >>> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
    >>> 2. Mniejsza jest czystość spalin
    >>
    >> Ale mamy XXIw., robi sie wtryski do 2-t.
    >
    > Niezależnie od systemu zasilania przepłukanie i napełnienie w jednym
    > suwie sprawiają, że nie da się uzyskać tak przewidywalnych warunków do
    > wymiany ładunku, jak w silnikach czterosuwowych.

    Chyba, ze jest to wlasnie duuuzy silnik dwusuwowy z doladowaniem (a
    wlasciwie wymuszonym przeplukiwaniem).

    > Z ciekawostek- silniki najmniejsze (np. modelarskie, do niekórych
    > motorowerów itp) jak i silniki największe (np. okrętowe) są silnikami
    > dwusuwowymi. Te pierwsze z uwagi na prostotę konstrukcji, te drugie- z
    > uwagi moc i cechy użytkowe (np. niskie obroty pracy- rzędu 22-100
    > obr/min- co umożłiwia sprzężenie wału silnika bezpośrednio ze śrubą
    > napędową statku- bez udziału drogiej i ciężkiej przekładni).

    oraz równie ważne:
    - latwosc rozruchu
    - latwosc uzyskania lewych obrotow (biegu wstecznego)
    - wieksza moc jednostkowa
    --
    zbigi i stopka zastepcza

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: