    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 3 cylindry vs
    Date: Mon, 18 May 2020 15:29:09 +0200

    Użytkownik "Peter" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam
    >się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.

    >Pomijam trwałość ale 3 cylindry są cichsze albo przynajmniej mają
    >brzydki ale znośniejszy dla ucha dźwięk.

    >Chodzi o to że przy 4tys w górę obrotów benzyna 4 cylindrowa wyje i
    >ciężko z tym jechać dłużej a przy tych samych 4tys obr ale 3
    >cylindrach dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy
    >nowe z salonu na (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie
    >wnioski.

    Ja ostatnio mam glownie z dieslami do czynienia, ale jak pamietam to
    raczej od samochodu zalezy.
    Sa benzynki dobrze wyciszone i sa bardzo dobrze wyciszone :-)

    Przy 4k rpm silnik 4-suw 3 cyl ma 100 zaplonow na sekunde, a 4 cyl
    133.
    Raczej niewielka roznica - albo sie ma dobry subwoofer/dziure w
    tlumiku, albo nie ma.

    Gorzej z takim 6-cyl albo 8-cyl ... ale one jada przy 2k rpm :-)

    Nie wiem na ile rownomiernosc jest istotna - w 3 cyl spaliny chyba
    mocniej pulsuja niz w 8 cyl :-)

    J.