  • 1. Data: 2020-05-18 06:51:43
    Temat: 3 cylindry vs
    Od: Peter <p...@o...pl>

    Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam
    się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.

    Pomijam trwałość ale 3 cylindry są cichsze albo przynajmniej mają
    brzydki ale znośniejszy dla ucha dźwięk.

    Chodzi o to że przy 4tys w górę obrotów benzyna 4 cylindrowa wyje i
    ciężko z tym jechać dłużej a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach
    dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na
    (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie wnioski.

  • 2. Data: 2020-05-18 07:04:10
    Temat: Re: 3 cylindry vs
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-05-2020 o 06:51, Peter pisze:
> [...]
    >
    > Pomijam trwałość ale 3 cylindry są cichsze albo przynajmniej mają
    > brzydki ale znośniejszy dla ucha dźwięk.

    Kwestia ucha.
    Ja dźwięku 3 cylindrowca nie za bardzo trawię.

    > Chodzi o to że przy 4tys w górę obrotów benzyna 4 cylindrowa wyje i
    > ciężko z tym jechać dłużej

    Ale wyje bardziej niż 3 cylindrówka przy tej samej prędkości?
    W jakim to dziwnym samochodzie tak jest?

    No chyba że porównujesz doładowaną, nowoczesną, 3-cylindrówkę to
    jakiegoś 4 cylindrowego, wolnossącego badziewia, o znikomej mocy....

    >a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach
    > dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na
    > (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie wnioski.

    A testowałeś ich wersje 4 cylindrowe też?
    Bo raczej głośniejsze nie będą....

  • 3. Data: 2020-05-18 07:54:57
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > No chyba że porównujesz doładowaną, nowoczesną, 3-cylindrówkę to
    > jakiegoś 4 cylindrowego, wolnossącego badziewia, o znikomej mocy....

    > A testowałeś ich wersje 4 cylindrowe też?
    > Bo raczej głośniejsze nie będą....

    stonic wyje przy =>4 tys,buczy przy już przy 3,5tys, chodzi o obroty a
    nie o prędkość, jazda na 4biegu przy 4 tys to wycie, przy tych samych
    obrotach 3 cylindry sobie "chroboczą" jak trzmiel ale ten dźwięk nie
    jest uciążliwy, a nawet powiem niezauważalny, jest brzydki o ile uroda
    to rzecz względna

    niech ktoś mądry powie ile zapłonów na minute przy 4tys obrotów wału ma
    silnik 3 cylindrowy i 4 cylindrowy?

  • 4. Data: 2020-05-18 08:52:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 May 2020 06:51:43 +0200, Peter

    > Pomijam trwałość ale 3 cylindry są cichsze albo przynajmniej
    > mają brzydki ale znośniejszy dla ucha dźwięk.

    Powiedz że sobie żarty stroisz... :P Żona ma 3 cylindrowego Spacestara,
    brzmi to jak kupa niezależnie od obrotów. Jak mam tym jechać to zatyczki
    biorę, bo szkoda słuchu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2020-05-18 10:49:55
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-05-18 o 06:51, Peter pisze:
> [...]
    > dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na
    > (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie wnioski.

    Miałem przez 2 tygodnie samochód zastępczy Focusa z trzycylindrowym
    silnikiem nieznanej pojemności i mocy. Samochód miał przejechane 5 tys.
    km, więc któryś ze współcześnie sprzedawanych.
    Po pierwszym szoku, co do dźwięku tego silnika dalej jeździło się tym
    bardzo fajnie.

  • 6. Data: 2020-05-18 11:44:20
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > niech ktoś mądry powie ile zapłonów na minute przy 4tys obrotów wału ma
    > silnik 3 cylindrowy i 4 cylindrowy?

    tak doczytałem że 4 cylindrówka strzela co 180' czyli przy 4000 obrotów
    na minute następuje 8000 zapłonów na minute

    3 cylindrówka strzela co 240' czyli przy 4000 obrotów na minute
    następuje 6000 zapłonów na minute

    czyli mamy o 25% zapłonów mniej czyli dźwięk jest niższy/ cichszy/

  • 7. Data: 2020-05-18 14:49:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-18 o 11:44, Peter pisze:

    > tak doczytałem że 4 cylindrówka strzela co 180' czyli przy 4000 obrotów
    > na minute następuje 8000 zapłonów na minute
    No nie, każdy cylinder ma co 2 obroty zapłon, najczęściej idą parami
    więc są dwa zapłony co obrót, czyli dla 4000 obrotów jest 4000
    zapłonów/minutę.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2020-05-18 14:53:34
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-05-18 o 06:51, Peter pisze:
    > Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam się do
    wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.

    > Pomijam trwałość

    Ale ja bym nie był taki pewien, że 3 cylindry są z założenia takie nietrwałe.
    Chociaż przyznaję, że osobiście wolałbym 12.

  • 9. Data: 2020-05-18 15:29:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Peter" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >cylindrach dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy
    >nowe z salonu na (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie

    Ja ostatnio mam glownie z dieslami do czynienia, ale jak pamietam to
    raczej od samochodu zalezy.
    Sa benzynki dobrze wyciszone i sa bardzo dobrze wyciszone :-)

    Przy 4k rpm silnik 4-suw 3 cyl ma 100 zaplonow na sekunde, a 4 cyl
    133.
    Raczej niewielka roznica - albo sie ma dobry subwoofer/dziure w
    tlumiku, albo nie ma.

    Gorzej z takim 6-cyl albo 8-cyl ... ale one jada przy 2k rpm :-)

    Nie wiem na ile rownomiernosc jest istotna - w 3 cyl spaliny chyba
    mocniej pulsuja niz w 8 cyl :-)

    J.

  • 10. Data: 2020-05-18 16:51:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.05.2020 o 11:44, Peter pisze:

> [...]
    > następuje 6000 zapłonów na minute
    >

    > czyli mamy o 25% zapłonów mniej czyli dźwięk jest niższy/ cichszy/

    Coś źle liczysz, przy 4000obr/min, dla 4 cylindrów wypada 1000 zapłonów,
    dla 3 cylindrów - 1333.