eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming3d -> 2d › Re: 3d -> 2d
  • Received: by 10.49.18.231 with SMTP id z7mr1309148qed.25.1354388007828; Sat, 01 Dec
    2012 10:53:27 -0800 (PST)
    Received: by 10.49.18.231 with SMTP id z7mr1309148qed.25.1354388007828; Sat, 01 Dec
    2012 10:53:27 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
    !209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!news-out.re
    adnews.com!transit3.readnews.com!209.85.216.87.MISMATCH!i9no494665qap.0!news-ou
    t.google.com!gf5ni37485490qab.0!nntp.google.com!i9no514560qap.0!postnews.google
    .com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sat, 1 Dec 2012 10:53:27 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <k9dein$n8l$1@node1.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.184.205.194;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 5.184.205.194
    References: <6...@g...com>
    <k9dein$n8l$1@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: 3d -> 2d
    From: firr kenobi <p...@g...com>
    Injection-Date: Sat, 01 Dec 2012 18:53:27 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:201299
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu sobota, 1 grudnia 2012 18:25:41 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
    > W dniu 2012-12-01 11:39, firr kenobi pisze:
    >
    > > Ostatnio naszła mnie idea by podzialac troche w
    >
    > > softwarowym rasteryzerze, tj zrobic sobie prosty,
    >
    > > (prosty framework do 2d mam juz zrobiony, o tyle
    >
    > > prosty rasteryzer z kulkami czy trojkatami to
    >
    > > nie jest juz tak duzo roboty
    >
    >
    >
    >
    >
    > Parser mi się wyłożył. Nie zamknąłeś nawiasu, nie
    >
    > kontynuowałeś myśli sprzed nawiasu. Wdałeś się
    >
    > w dygresję i zapomniałeś napisać, o co chodzi.
    >
    > ...zrobić sobie prosty _co_?
    >
    >
    >
    > Czytaj posty przed wysłaniem.
    >
    >
    >
    > > potrzebuje jednakze wzorku na rrzutowanie
    >
    > > wspolrzednych 3d na ekran 2d dla danego
    >
    > > ustawienia kamery
    >
    > >
    >
    > > kamera jest u mnie opisana przez:
    >
    >
    >
    > > float3 cameraPos = {0,0,0};
    >
    > > float3 cameraDir = {0,0,-1};
    >
    > > float3 cameraUp = {0,1,0};
    >
    > > float3 cameraLeft = {1,0,0};
    >
    >
    >
    >
    >
    > A co znaczą te punkty?
    >
    > Rozumiem, że pos to położenie środka (wyróżnionego
    >
    > punktu), dir to kierunek patrzenia, up i left to
    >
    > ścianki kamery.
    >
    >
    >
    > {dir, up, left} są wzajemnie prostopadłe.
    >
    > > jak zrzutowac
    >
    > >
    >
    > > float3 wierzcholek = {-20, -10, 200};
    >
    > >
    >
    > > na ekran dla danych ustawien kamery?
    >
    >
    >
    >
    >
    > No to nic prostszego.
    >
    > Zakładam, że wektory są stojące. ' to transpozycja, * mnożenie.
    >
    >
    >
    > {dir, up, left} są prostopadłe i odpowiednio wyskalowane.
    >
    >
    >
    > X - punkt do obróbki.
    >
    >
    >
    > X2 = X - Pos.
    >
    >
    >
    > Cle = (Left')*X2 (czyli po ludzku, dostajemy liczbę w wyniku
    >
    > dodania przemnożonych współrzędnych
    >
    > left.x * X2.x + left.y * X2.y +left.z * X2.z)
    >
    >
    >
    > Cup = (Up')*X2
    >
    >
    >
    > Dodatkowo, jeśli chcesz wiedzieć, czy punkt nie jest czasem
    >
    > za kamerą, liczysz Cdi = (Dir')*X2. Jeśli jest dodatni, jest
    >
    > przed kamerą, jeśli ujemny, za. Jeśli ==0, to punkt jest na
    >
    > powierzchni kamery.
    >
    >
    >
    > Można to zapisać macierzowo
    >
    >
    >
    > [Cle;Cup; Cdi] = [left'; up'; dir] * (X-Pos)
    >
    >
    >
    > Macierz ze środka składa się z wektorów leżących (obróconych)
    >
    > jeden na drugim.
    >
    >
    >
    > Jeśli zamiast wektorów w 3D użyjesz sztuczki z dodatkowym wymiarem,
    >
    > zawsze równym 1, czyli
    >
    > X = {x; y; z; 1}
    >
    >
    >
    > to możesz stworzyć jedną macierz rzutowania na kamerę:
    >
    > M = [left', 0; up', 0; dir, 0; 0,0,0,1] *
    >
    > * [ 1,0,0,-pos_x; 0,1,0,-pos_y; 0,0,1,-pos_z; 0,0,0,1 ]
    >
    >
    >
    > A taka operacja ma najprawdopodobniej wsparcie sprzętowe.
    >
    > Chociaż pierwsza wersja nie wykonuje niepotrzebnych obliczeń,
    >
    > nie wiem, którą się obecnie używa.
    >

    prosty softwarowy rasteryzer, Co do wzorkow to nie zatsanowilem sie ze wystarcza
    iloczyny skalarne, szybko sie wyjasnilo. Ciagle troche dziwi mnie ze to uciga az
    100tys kulek (moze raczej kropek) na ramke

    https://dl.dropbox.com/u/42887985/soft.zip

    https://dl.dropbox.com/u/42887985/100kKulekSoftRast.
    jpg

    Jestem zadowolony, zobacze pozniej jak
    by szlo z trojkatami - softwarowe srodowisko
    jest wygodne, lubie opengla, ale co pixele to pixele

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: