  • 31. Data: 2010-01-04 16:15:57
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    news:hhsrpr$sf1$1@news.onet.pl...

    > Przestaniesz bredzić nie na temat?
    > Idź z tymi dyrdymałami na jakieś ekoforum.

    Z ekologią to nie ma nic wspólnego. Chodzi mi tylko o spojrzenie na problem
    komunikacji w mieście jako transport ludzi, nie samochodów. Transport ten ma być
    jak najbardziej efektywny. Samochód jest tylko jednym ze sposobów transportu,
    nie zawsze tym najefektywniejszym.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 32. Data: 2010-01-04 16:22:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtekk" <u...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z ekologią to nie ma nic wspólnego. Chodzi mi tylko o spojrzenie na
    > problem komunikacji w mieście jako transport ludzi, nie samochodów.

    To idź z tym na grupę o transporcie.

  • 33. Data: 2010-01-04 16:30:42
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    > To idź z tym na grupę o transporcie.

    Skoro nie pasuje ci temat watku, to po co bierzesz w nim udział?

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 34. Data: 2010-01-04 16:32:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Skoro nie pasuje ci temat watku, to po co bierzesz w nim udział?

    Temat mi pasuje.
    Fajnie pokazuje głupotę naszych drogowców.
    Za to wciskanie kitu o lepszości zbiorkomów już nie bardzo.

  • 35. Data: 2010-01-04 16:40:52
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Na nic głośne protesty kierowców, którzy nie chcą przesiąść się do
    > komunikacji miejskiej i wieszają psy na buspasach. W tym roku ma być 20 km
    > nowych. Ich wytyczanie popiera 71 proc. warszawiaków

    Kiedyś wprowadzono nakaz wsiadania przodem i wysiadania tyłem, czy jakoś
    tak. Też popierało to dziwadło 71 procent jak nie więcej. Ale mało kto
    przestrzegał. Proste przeliczenie wykazywało na nieefektywny taki sposób
    wsiadania i wysiadania. Podobnie buspas, zajmuje pas do skrętu. Jak
    najbardziej jest prawo do wpuszczania wszelkich pojazdów publicznych
    "przystankowych". Ale czy to kto liczy. Nie tak znowu dawno ktoś w
    przypływie intleligencji zrobił przystanek przed jednym z hoteli. Pewnie mu
    się przywidziało, że do hotelu to się komunikacją miejską jeździ...

  • 36. Data: 2010-01-04 16:53:55
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    > Temat mi pasuje.
    > Fajnie pokazuje głupotę naszych drogowców.
    > Za to wciskanie kitu o lepszości zbiorkomów już nie bardzo.
    Co to znaczy lepszość? Tu nie ma jednowymiarowego kryterium.
    Jest czas przejazdu, przepustowość, koszt przejazdu, koszt infrastruktury,
    wygoda, wpływ na otoczenie, i pewnie jeszcze wiele innych kryteriów by sie
    zanalazło.
    Dla podrużujących na pierwszym miejscu będzie dla jednych czas i komfort dla
    innych cena. Dla planistów pewnie pozostałe kryteria.

    Żadne duże nowoczesne miasto na świecie nie zbudowało takiej infrastruktury
    drogowej, aby drogi
    wytrzymały indywidualny transport samochodowy bez komunikacji zbiorowej. Żadne
    miasto również nie
    wybudowało na tyle gęstej sieci metra, aby autobusy były niepotrzebne.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 37. Data: 2010-01-04 17:10:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Co to znaczy lepszość?

    Jakoś musiałem nazwać to co uprawiasz.

    > Dla podrużujących na pierwszym miejscu będzie dla jednych czas i komfort
    > dla innych cena. Dla planistów pewnie pozostałe kryteria.

    No właśnie - a to nie jest grupa o podróżach autobusami, czy też o
    dylematach planistów.

> [...]
    > Żadne miasto również nie
    > wybudowało na tyle gęstej sieci metra, aby autobusy były niepotrzebne.

    Ja nawet nie neguję tego co piszesz, w większości masz pewnie rację,
    stwierdzam tylko że pomyliłeś adresy.

  • 38. Data: 2010-01-04 18:48:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    wiadomości news:hhsoej$hso$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >
    > A gdzie reszta, normalny ruch pojazdów?

    Razem z nimi. Przez cykl swiatel na skrzyzowaniu przejedzie wiele
    pojazdow, tylko co z tego, jesli potem nie maja sie gdzie
    zatrzymac.
    Przystanek na dwa autobusy czy tramwaje jest jeszcze wyobrazalny.

    J.

  • 39. Data: 2010-01-04 20:26:30
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kole=?iso-8859-2?Q?jne?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Eli wrote:

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:hhspqd$m0k$1@news.onet.pl...

    > Jest nawet bardziej ogólnodostępna niż była, bo autem nie każdy może
    > jechać, a autobusem tak. ;)

    No, ten co jedzie autobusem, raczej podatku drogowego, akcyzy i reszty
    nie płaci...

    Bo z paliwa które spalają autobusy, to by nawet ścieżki rowerowej się
    nie zbudowało...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 40. Data: 2010-01-04 22:18:54
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No, ten co jedzie autobusem, raczej podatku drogowego, akcyzy i reszty
    > nie płaci...

    Jakiej reszty? Tylko podatek drogowy jest na budowę dróg. No chyba że
    uważasz iż należy za akcyzę z wódy rozbubudowywać gorzelnie. :D

    > Bo z paliwa które spalają autobusy, to by nawet ścieżki rowerowej się
    > nie zbudowało...

    Nie szkodzi. Samochody nie utrzymują całego świata. Im ich mniej, tym mniej
    dróg i parkingów budować trzeba. I nieporównywalnie szybciej by się
    podróżowało po miastach bez samochodów, tylko z MPK. Ja bym swojego chętnie
    złomował, gdyby na trasach na których jeżdżę była rozsądna alternatywa. :(

    --
    pzdr, Eli