  • 1. Data: 2010-01-04 10:31:58
    Temat: Opony Nokian z Rosji
    Od: "Radion" <n...@x...pl>

    Witam,

    Zastanawiam się nad zakupem opon Nokian W+ (dawniej WR) i dręczy mnie jedna
    kwestia, a mianowicie to, że opony są wyprodukowane w Rosji. Słyszałem różne
    historie o innych producentach opon którzy produkują opony po za krajem skąd
    pochodzi firma i tak np. słoweńskie Dunlopy nie cieszą się już tak dobrą
    opinią jak te niemieckie. Czy ktoś wie jak to jest w przypadku Nokiana?

    Pozdrawiam,
    Radek

  • 2. Data: 2010-01-04 10:47:24
    Temat: Re: Opony Nokian z Rosji
    Od: "ksoniek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Radion" <n...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > po za krajem skąd pochodzi firma i tak np. słoweńskie Dunlopy nie cieszą
    > się już tak dobrą opinią jak te niemieckie. Czy ktoś wie jak to jest w

    Lepiej kupić Chińskie :)

    a tak na poważnie - słyszałem kiedyś o firmie Stomil Olsztyn? od 1995 roku
    produkuje dla Michelina. Czy opony robione w Polsce sa gorsze od tych
    produkowanych w innych fabrykach?

    cytat ze strony Michelin:
    "Michelin posiada 68 zakładów produkcyjnych w 19 krajach; centrum
    technologii zlokalizowane na 3 kontynentach: w Europie, Azji i i Ameryce
    Północnej oraz 2 plantacje kauczuku w Brazylii. Michelin jest obecny w 170
    krajach, zatrudniając ponad 115 tysięcy osób."

    http://powiatowa.info
    http://nzozrodzina.org

  • 3. Data: 2010-01-04 20:50:37
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    "ksoniek" <k...@i...pl>

    > a tak na poważnie - słyszałem kiedyś o firmie Stomil Olsztyn? od 1995 roku
    > produkuje dla Michelina. Czy opony robione w Polsce sa gorsze od tych
    > produkowanych w innych fabrykach?

    no to nie wiem, czemu moja stara każe mi kupować Persil i Ariel w Niemczech
    chociaż wychodzi drożej?

    Max

  • 4. Data: 2010-01-04 22:03:46
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl>

    > no to nie wiem, czemu moja stara każe mi kupować Persil i Ariel w
    > Niemczech chociaż wychodzi drożej?

    Mojemu szwagrowi te same batony z tej samej fabryki ale z niemieckimi
    napisami na opakowaniu smakuja lepiej, traktuje to zjawiskowo, pozatym to
    prawdziwy Slazak a z tego co zauwazylem na Slasku panuje "kult niemcow i
    wszystkiego co niemieckie, z czego mam zwykle niezly polew, choc czasem
    lapie mnie wqurw jak na wszystkie stereotypy..

  • 5. Data: 2010-01-04 22:51:02
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > po za krajem skąd pochodzi firma i tak np. słoweńskie Dunlopy nie cieszą
    > się już tak dobrą opinią jak te niemieckie. Czy ktoś wie jak to jest w

    A Fuldy sa made in Poland.

    Akurat 'ruskie' jako marki i producent to opony maja w sumie niezle.
    Tylko u nas sa chyba 2-3 firmy ktore rosyjskie opony sprzedaja z mizernym
    powidzeniem (o osobowych mowa)

    Ja tam bym sie nie przejmowal ze jest napisane made in russia.

    Natomiast mam takie zboczenie ze nie kupilbym opony made in china nawet
    jakby to michaly byly.

    PZDr
    Adam

  • 6. Data: 2010-01-05 00:13:39
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Natomiast mam takie zboczenie ze nie kupilbym opony made in china nawet
    > jakby to michaly byly.

    A ja z czystej ciekawośći i przekory kupiłem całkowicie chińskie, nieznanej
    firmy, opony, made in china, rewelwacja.

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 7. Data: 2010-01-05 00:29:39
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > A ja z czystej ciekawośći i przekory kupiłem całkowicie chińskie,
    > nieznanej firmy, opony, made in china, rewelwacja.

    Nie mowie ze nie, pytanie np na ile sezonow bedzie.

    PZDr
    Adam

  • 8. Data: 2010-01-05 01:16:56
    Od: Fishman <a...@m...pl>

    W dniu 2010-01-05 00:13, Lewis pisze:
> [...]
    >
    > A ja z czystej ciekawośći i przekory kupiłem całkowicie chińskie,
    > nieznanej firmy, opony, made in china, rewelwacja.

    Bo są chińskie i są chińskie. Te same fabryki potrafią produkować sprzęt
    hi-tech jak i najtańsze buble. Ot, czego tam sobie klient zażyczy.

    Fishman

  • 9. Data: 2010-01-05 10:34:09
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-01-04 22:03, fajnefele pisze:

> [...]
    > wszystkiego co niemieckie, z czego mam zwykle niezly polew, choc czasem
    > lapie mnie wqurw jak na wszystkie stereotypy..

    Właśnie sam utrwalasz stereotyp, że na Śląsku panuje kult tego co
    niemieckie. To bzdura. Równie dobrze można by powiedzieć, że taki kult
    panuje w całej Polsce. Nietrudno znaleźć osoby w dowolnej części kraju,
    które uważają, że co niemieckie to lepsze.

    PZDR
    Shaman