  • 1. Data: 2010-01-04 10:23:43
    Temat: Jak wyliczana jest cena czesci w ASO ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    W jaki sposob sa podawane czesci w ASO ? Czy np koncern podaje cene w EURO,
    ktora obowiazuje x czasu (np rok) a u nas w ASO jest to przeliczane
    codziennie po kursie EURO ? Czy moze sam koncern cene ustala nawet
    codziennie ? Czy ASO np uzywa kursu euro np z ostatniego miesiaca (czyli
    cena czesci moze sie zminic np 12 razy w roku tylko).
    Chodzi mi o to, czy idac np codziennie po jakas konkretna czesc do ASO, moge
    miec ja w roznej cenie (pomijam temat rabatow itp) i z czego to moze
    wynikac.

    Fantom

  • 2. Data: 2010-01-04 10:45:24
    Temat: Re: Jak wyliczana jest cena czesci w ASO ?
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > EURO, ktora obowiazuje x czasu (np rok) a u nas w ASO jest to przeliczane
    > codziennie po kursie EURO ? Czy moze sam koncern cene ustala nawet

    konkretnie w Oplu to zwyczajnie dealer zamawia dostawy w GMPL, dostaje FV w
    złotych, dorzuca marżę zazwyczaj wynikającą z różnicy pomiędzy ceną zakupu a
    ceną oficjalną cennikową i tyle, to GMPL modyfikuje cennik detaliczny czasem
    [max. kilka razy w roku] i wówczas zmieniają się ceny detaliczne w ASO,
    brat

  • 3. Data: 2010-01-04 11:05:30
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > zakupu a ceną oficjalną cennikową i tyle, to GMPL modyfikuje cennik
    > detaliczny czasem [max. kilka razy w roku] i wówczas zmieniają się ceny

    Aha.
    A te zmiany cen kilka razy w roku, wynikaja ze zmian cen u producenta oraz
    wiekszych roznic kursowych ?

    Fantom

  • 4. Data: 2010-01-04 11:16:52
    Od: "ksoniek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości

    > Aha.
    > A te zmiany cen kilka razy w roku, wynikaja ze zmian cen u producenta oraz
    > wiekszych roznic kursowych ?
    >
    > Fantom
    Wynikają z popytu i podaży + rosnące koszty prdukcji + zmiany kursów walut
    kncerny samochodowe to takie same firmy jak każda inna - podlegaja tej samej
    ekonomi

    Ceny w Fordzie masz ustalone na "sezon" - publikowany jest co 4 miesiące
    katalog z podanymi konkretnymi cenami, które obowązują w salonach na terenie
    całej Polski (oczywiśce mowię o akcesoriach, ale podobnie sprawa wygląda z
    częściami zamiennymi)
    Inną sprawą jest to jak dealer/serwis podejdrzie do klienta - może np. od
    razu dać ci rabat 10%, albo zaproponować przy odbieraniu samochodu koszt
    pracy+materiałów.

    http://powiatowa.info
    http://nzozrodzina.org

  • 5. Data: 2010-01-04 11:18:31
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Aha.
    > A te zmiany cen kilka razy w roku, wynikaja ze zmian cen u producenta oraz
    > wiekszych roznic kursowych ?

    tego nie wiem, nie pracowałem w GMPL ;-)
    ale _przypuszczam_, że raczej wynika to właśnie raczej z większych różnic
    kursów walut niż czegoś innego, sami producenci części pracują na tak małych
    marżach dla GM-u, że cena wytworzenia to zaledwie jakaś drobna część ceny
    finalnej dla klienta detalicznego [dodatkowo kontrakty na dostawy zapewne
    napisane są tak że koncernu właściwie nie dotyczą zmiany cen wytworzenia
    części], najwięcej zarabia zapewne sam koncern GM, myślę, że znacznie mniej
    GMPL, a najmniej w całym łańcuszku ASO [marża na częściach rzędu
    kilkunastu...30%],
    brat

  • 6. Data: 2010-01-04 11:33:43
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Fantom wydusił z siebie te słowy:

    > Chodzi mi o to, czy idac np codziennie po jakas konkretna czesc do
    > ASO, moge miec ja w roznej cenie (pomijam temat rabatow itp) i z
    > czego to moze wynikac.

    jesli nie ma jej jeszcze w PL .. to ceny mogą być różne w zależności od
    kursu, ale jesli częsc jest już w PL to cena wynika tylko z tej, jaka
    widniała na pierwszej fakturze + marże po drodze i cena jest .. stała. Jak w
    przypadku wszytskich innych rzeczy na swiecie.

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 7. Data: 2010-01-04 13:57:00
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2010-01-04 10:23, Fantom pisze:
> [...]
    > Chodzi mi o to, czy idac np codziennie po jakas konkretna czesc do ASO,
    > moge miec ja w roznej cenie (pomijam temat rabatow itp) i z czego to

    ASO nie kupuje czesci od producenta tylko od przedstawiciela marki w
    Polsce (a przynajmniej nie znam marki w ktorej jest inaczej). Nawet
    jezeli jakas czesc jest sciagana specjalnie dla Ciebie z innego kraju,
    to najpierw trafiana ona do magazynu przedstawicielstwa a potem dopiero
    na magazyn ASO. Cena jest wyliczana na podstawie ceny u przedstawiciela
    + marzy ASO. Ceny u przedstawiciela raczej sa stale, i groszowe wahania
    kursow nie maja znaczenia. No chyba, ze nagle euro zamiast 4.20 zl
    bedzie kosztowalo 5.20 zl, wtedy ceny na pewno wzrosna ;)
    Pozdro.

  • 8. Data: 2010-01-04 14:28:36
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > katalog z podanymi konkretnymi cenami, które obowązują w salonach na
    > terenie całej Polski (oczywiśce mowię o akcesoriach, ale podobnie sprawa

    A te ceny sa publikowane w PLN a nie w EURO ?

    Fantom

  • 9. Data: 2010-01-04 22:19:10
    Od: arekmx <a...@g...pl>

    bratPit[pr] wrote:

> [...]
    > detaliczny czasem
    > [max. kilka razy w roku] i wówczas zmieniają się ceny detaliczne w ASO,

    W oplu/ASO w bydgoszczy przykładowo podstawa akumulatora - ~130PLN. W
    sklepie handlującym oryginalnymi częściami ta sama podstawa ~80PLN.

    ASO ma niezłą marżę.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 10. Data: 2010-01-05 10:01:57
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    Użytkownik "arekmx" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W oplu/ASO w bydgoszczy przykładowo podstawa akumulatora - ~130PLN. W
    > sklepie handlującym oryginalnymi częściami ta sama podstawa ~80PLN.
    >
    > ASO ma niezłą marżę.

    czy cena w ASO zgodna jest z cennikiem oficjalnym?
    czy pochodzenie części w sklepie niezależnym i ASO jest takie same - kupione
    od GMPL?
    po odpowiedzeniu na powyższe pytania możesz stwierdzać fakt czy ASO ma
    niezłą czy złą marżę,
    brat