    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Wed, 23 Dec 2020 01:59:22 +0100
    <5fbdaf48$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <rpnr8g$ppn$1@gioia.aioe.org>
    <5fbfcb98$0$513$65785112@news.neostrada.pl> <rpqlr8$bm5$1@gioia.aioe.org>
    <5fc10aa2$0$558$65785112@news.neostrada.pl> <rptdds$9u7$1@gioia.aioe.org>
    <5fc2b37d$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fc2c54e$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <rq2mr2$1rv$1@gioia.aioe.org>
    <5fc787c1$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <rqfhqp$15s0$1@gioia.aioe.org>
    <5fcd29f8$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <rqq3r5$2kb$1@gioia.aioe.org>
    <rrgqus$1p5i$1@gioia.aioe.org> <rri0cr$58c$1@gioia.aioe.org>
    <rrp7ed$18p9$1@gioia.aioe.org> <rrq5l9$1lhd$1@gioia.aioe.org>

    "trybun" rrq5l9$1lhd$...@g...aioe.org

    > Nie ma, w nim satelity SBAS oznaczone są flagami.
    > Oczywiście w polu - "satelity systemu augmentacji".

    SBAS w Europie to Egnos.

    > Na stałe, zawsze jest tam coś widoczne,. Oczywiście poza domem.

    PRN136 pojawia sie i znika a Egnos sypie komunikatami...
    https://egnos-user-support.essp-sas.eu/new_egnos_ops
    /PRN136_forecast

    > A jednak oflagowane są tak jak stoi powyżej.

    To Egnos, nie Galileo.

    > A może ten program gps test jest jakiś zwichrowany i ma błędne opisy?

    nss-systemy-nawigacyjne-sbas-sdcm

    > Nie widzę takiego skrótu w tym programie. Jest GNSS i SBAS z odnośnikami.

    Rosyjskie SBAS to SDCM.

    -=-

    SBAS wprowadzają korekty. Naziemne stacje refernecjne znają
    swoją pozycję, więc wiedzą, jak mylne są pozycje wskazywane
    przez satelity, dzięki czemu mogą korygować te wskazania
    i kierować swe spostrzeżenia do satelitów geostacjonarnych,
    które ślą info dalej...

    SBAS są geostacjonarne, są ~dwa razy dalej (35786km nad
    ziemią) niż satelity pokazujące współrzędne, więc jeśli
    je widzisz, masz niezła widoczność, niezłą czułość...

    -=-

    > Nawet nie mam pojęcia jak taką dokładność zmierzyć.

    VDOP, HDOP, ponadto programy podają metry...

    > Skąd Twój wniosek że jest słaba?

    Z Twych licznych wypowiedzi.

    > Proponuje jeszcze poróżnicować, np w dojściu do zaparkowanego gdzieś auta.

    Nie mozesz porówywać dokładności na otwartej przestrzeni
    z dokładnością wśród wysokich, gęstych bloków. Inna sprawa,
    że Google od niedawna potrafią dorzucać mapy bloków, które
    ukazują (zatem i zezwalają na cwane eliminacje) wpływ odbić...

    Choć na oko Poco X3 nie jest dopracowany...

    > Zapewniam Cię że nic nie tracisz nie mając Galileo.

    Jakże nic? Ileż razy widzę:
    - 1 GPS
    - 3 Glonass
    i mam pozycję na podstawie tej czwórki.
    (bez Glonass nie miałbym pozycji)

    Podobnie może być z Galileo:
    - 1 GPS
    - 1 Galileo
    - 1 Glonas
    - 1 Beidou
    i będę miał pozycję na podstwie tej czwórki...

    Być może Galileo złoży dobrą konstelację,
    gdy GPS nie pokaże poprawnej pozycji...

    Galileo ma dokładniejsze zegarki niż GPS.

    > Nie znam "DF" ale pewnie z powodu jego braku też nie należny rozdzierać szat.

    Nie rozdzieram, ale czasami nie trafiam w stosowne
    drzwi -- zamiast za klamkę przednich, chwytam za
    klamkę tylnych. ;)

    -=-

    Miałbym po prostu zabawkę...
    Dorzuciłbym programy i miałbym zabawkę z bardzo
    dokładnym pozycjonowaniem. Za kilka lat takie
    pozycjonowanie zezwoli na pracę autonomicznych
    samochodów. (autonomiczne auta?) Do takiego GNSS
    dojdzie powszechna łączność 5G i być może BT...

    [Polacy nadal będą budowali prawoRZądność czy prawoŻądność
    https://www.youtube.com/watch?v=PhxBAgXSgAA a Chińczycy
    itp. będą budowali nowoczesne życie...]

    --