  • Data: 2021-01-26 00:55:57
    Temat: Re: 9hpln
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel" run0e6$qhh$...@g...aioe.org

    > - Sudan jest ,,niżej'' niż na 25 stopniu szerokości
    > geograficznej południowej

    + geograficznej północnej

    25 stopień szerokości geograficznej północnej przecina
    Egipt a Sudan południowy leży niemal na równiku...

    > - niekoniecznie na całej długości (,,wysokości'') Afryki
    > EGNOS sięgał 25 stopnia szerokości geograficznej południowej
    + EGNOS sięgał 25 stopnia szerokości geograficznej północnej

    > Ty (w najlepszym wypadku) mógłbyś skorzystać ze stacji SDCM ulokowanej
    > w Kaliningradzie...

    Niemal 350 km. Co Ci jednak z SBAS w ogóle? -- zmniejsza poziomy
    błąd z 10 metrów do 3?... Ale zadaszenie czy ściana (od której
    odbije się sygnał) błąd ów zwiększa nawet do 50 metrów...

    Co ci p informacji, że od kilku sekund GPS szwankuje?...
    Zrezygnujesz wtedy z jazdy samochodem czy rowerem?...

    SBAS jest potrzebny w lotnictwie... Samolot dobrze widzi satelity,
    bo nie ma dookoła dachów czy ścian; zaś pilot musi wiedzieć na czas
    (w czasie rzeczywistym tak zwanym) czy oby na pewno GPS podaje poprawnie...

    Niby w rolnictwie też, ale rolnik dobrze radził sobie dzięki DGPS i długotrwałej
    obserwacji. (wiem -- wg Ciebie trzeba ruchu, by mieć pozycję... ale rolnik tego
    nie wie ;) -- myśli, że statyczne pomiary są dokładniejsze od dynDamicznych...)
    [ja tez tak uważam, choć rolnikiem nie jestem]

    --