    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Sat, 27 Feb 2021 23:53:23 +0100
    <rsf2q2$11mp$3@gioia.aioe.org> <rsj1cb$1duc$2@gioia.aioe.org>
    <rsn03p$i34$1@gioia.aioe.org> <rsr8ac$1ke7$1@gioia.aioe.org>
    <rss9bt$djd$1@gioia.aioe.org> <rstrph$7ce$1@gioia.aioe.org>
    <rt7i90$r4r$1@gioia.aioe.org> <rt82vp$nud$1@gioia.aioe.org>
    <rt9hkb$1ntp$1@gioia.aioe.org> <rtb90s$l2q$1@gioia.aioe.org>
    <rtek41$ikh$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <rthafj$ouq$1@gioia.aioe.org> <rttiq6$aoe$1@gioia.aioe.org>
    <ru6blb$fp4$1@gioia.aioe.org> <run0e6$qhh$1@gioia.aioe.org>
    <rvgjh9$44e$2@gioia.aioe.org> <rvhnqi$hfe$1@gioia.aioe.org>
    <rvp425$1rch$2@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <s05q8k$1ffq$4@gioia.aioe.org>
    <60269250$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <s0sir5$1kvg$2@gioia.aioe.org>
    <60363137$0$526$65785112@news.neostrada.pl>

    "J.F." 60363137$0$526$6...@n...neostrada.pl

    > Ale tu nie chodzi o to, czy wyladowal calo, tylko czy
    > wymagane warunki byly spelnione, bo jesli nie - to
    > probujac ladowac narazil pasasazerow i skarb panstwa
    > na straty, i kara mu sie slusznie nalezy.

    Chmury opadały, mgła gęstniała...

    Gdy decydował się na lądowanie -- jeszcze miał stosowne
    warunki, ale gdy wylądował -- już nie miał tych warunków...

    (gdy wylądował, czy raczej dopiero wtedy, gdy opuścił
    samolot po zakołowaniu na parking)

    Od chwili podjęcia decyzji do chwili zaparkowania
    samolotu minęło sporo czasu.

    > Tylko ze prokurator mowi "warunki byly zle", a pilot
    > mowi "ja tam bylem i widzialem , ze byly dobre".

    I potwierdza swe słowa swym bezproblemowym lądowaniem.

    Nie było mnie tam (ani wtedy, ani kiedykolwiek)
    a jeśli byłem -- nie mam świadomości tej bytności... ;)
    Piszę -- co wiem a wiem -- co czytałem...

    Dlaczego mam Wierzyć Tobie i nie wierzyć pilotowi Jaka?
    Masz jakieś argumenty uwiarygodniające Twe słowa? Piszesz,
    że prokurator coś mówił -- więc poniekąd potwierdzasz, że
    warunki były dobre, bo gdyby były złe, prokurator by coś
    by zarzucił oficjalnie...

    A może mówisz, że prokurator zarzucił?

    Me rozmyślania:

    Czyżby pilot Jaka lądował w złych warunkach, skoro/jeśli
    odradzał Protasiukowi lądowanie z uwagi na złe warunki?
    Odradzał komuś coś, co sam uczynił? Dlaczegóż więc nie
    odradzIł sobie?

    > A ze wyladowal ... trudno nie przyznac mu racji, przeciez
    > nie bedziemy wierzyc ruskiemu kontrolerowi :-)

    Ani tym bardziej Tobie. :)

    BTW -- czy Rosjanie wówczas mieli coś (kamery, samoloty, ludzi)
    na wysokości 100 metrów nieco ponad 2km przed progiem pasa?

    > Ktory zreszta chyba bez problemow pozwolil
    > na ladowanie ... bo warunki byly dobre.

    Chyba zabronił, ale zbyt późno -- gdy samolot już lądował...
    101 miał ,,odejść na drugi krąg'' w chwil kilka po swej
    katastrofie... Trochę jak z wyrokiem wydanym na nieboszczyka...

    Na szczęście ;) SN uchylił wyrok i umorzył postępowanie,
    więc nie będzie problemów z ekstradycją zza światów...
    https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/wyrok-po-smierci-
    oskarzonego-niewazny-orzeczenie-sn,418110.html
    [w tym kosztownych, gdyż teologicznych procesów
    poszukiwawczoustaleniowych co do wiecznego
    pobytu duszy zmarłego ciała...]

    > Gdzie mial wyladowac - w lesie ?

    Tam, gdzie już niemal wylądował -- w lesie, w poprzek
    ruchliwej drogi, na polanie/łące...

    > Z predkoscia 300km/h?

    Tak. Czasowo blisko (kilka dni wcześniej czy później) w lesie
    (chyba też we mgle) wylądował rosyjski podobny samolot -- bez
    strat w ludziach. Wprawdzie ludzi miał mało (chyba tylko swą
    załogę), ale gdyby miał dużo -- też by mogło obyć się bez
    wielkich ofiar...

    Ten:
    https://vod.gazetapolska.pl/3902-tu-154-laduje-w-les
    ie
    miał 72 osoby...
    07.09.2010 roku w Rosji, a dokładnie w Republice Komi
    https://www.youtube.com/watch?v=fqAA0BMZbOQ&feature=
    youtube_gdata&fmt=22
    Nikt nie ucierpiał, ale lądowanie zaczął na jakimś słabym i krótkim pasie.

    Pamiętam podobne lądowanie na wodzie/rzece -- też bez ludzkich ofiar.

    > Tez by sie sie zle skonczylo, a poderwanie ... moglo sie udac.

    Poza lotniskiem zwykle/zazwyczaj nie udaje się.
    (poza lotniskiem zwykle samolot zderza się z przeszkodami
    typu drzewa lub budynki, przez co traci sterowność...)

    > Tak naprawde, to nie powinien schodzic tak nisko.
    > Na co sie IMO zlozyly dwie rzeczy.

    > Ja tam nie wiem czy chodzi stosunek władcow, czy Wrone
    > LOT wyslal na emeryture, bo ... za stary na pilota.

    Miał problem z otrzymaniem typowej/normalnej emerytury.
    Zamiast na emeryturę -- miał iść do miotły na ulicę...
    - Nie mieli jego płaszcza i co im mógł zrobić?!

    Jak z moimi 11 złotymi z ZUS via US z roku 2019...

    --