eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyA to ci niespodzianka. › Re: A to ci niespodzianka.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.afsr60.neoplus.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: A to ci niespodzianka.
    Date: Wed, 21 Dec 2022 09:17:17 +0100
    Organization: MAD
    Message-ID: <1...@m...org>
    References: <tm5c0c$1oe9$1@gioia.aioe.org> <tmdg2r$71t$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tmdgnm$7rp$1$Shrek@news.chmurka.net> <tmdnho$13b7$1@gioia.aioe.org>
    <tmdo16$c2q$1$Shrek@news.chmurka.net> <tmfg0s$fss$1@gioia.aioe.org>
    <tmfio9$eem$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <tmfsj7$3i0se$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tmhc51$jk3$1$Cav@news.chmurka.net> <tmi6pl$581$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <638cefaf$0$472$65785112@news.neostrada.pl> <y8tkx411xd3w$.dlg@myjk.org>
    <6391afb0$0$453$65785112@news.neostrada.pl> <1uu1tbup2hr47$.dlg@myjk.org>
    <6398ec4d$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <1wh01oa8jcey6$.dlg@myjk.org>
    <639c9d86$0$568$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <63a07063$0$552$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <63a0d505$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: afsr60.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
    posting-host="afsr60.neoplus.adsl.tpnet.pl:178.42.225.60";
    logging-data="12141";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709858
    [ ukryj nagłówki ]

    Mon, 19 Dec 2022 22:17:57 +0100, cef

    >>>>>> Co wygodne? Mnie to irytuje, bo mógłbym jeździć więcej na prądzie, ale mi
    >>>>>> pojemności baterii nie wystarcza. Zaś zakupienie elektryka moich gabarytów
    >>>>>> PHEVa (czyt. Tesla X) to 3-4x wyższe koszty zakupu -- więc się kompletnie
    >>>>>> nie kalkuluje.
    >>>>> Wygodne jeżdżenie na paliwie płynnym.
    >>>> Powtarzam ponownie, wcale nie jest wygodne, bo mógłbym jeździć w całości na
    >>>> prądzie a niestety muszę się użerać z paliwem.
    >>> No właśnie nie mógłbyś wygodnie jeździć, bo musiałbyś
    >>> szukać ładowania.
    >> Włącz logiczne myślenie, skoro teraz mam zasięg na prądzie 30-50km i
    >> przejeżdżam 90% czyli jakieś 20 tys. km rocznie, to jakim cudem przy
    >> elektryku z zasięgiem 300-500km, gdy codziennie jestem go w stanie ładować
    >> do 100% miałbym szukać ładowania?
    > Mea culpa. Zapomniałem, że Ty jeździsz właśnie po 30km.

    Jak zdecydowana większość. Nawet taki JF który notorycznie truje o zasięgu
    1000km na jednym łądowaniu i tak jeździ poniżej 40km dziennie. Ciebie się
    pytać nawet nie będę o szczegółowe dane, bo i tak prawdy nie napiszesz.

    >>>>>>> Zaglądam czasem na jakieś
    >>>>>>> elektryczne forum i jak trasa BEV, to nie dosyć, że za darmo,
    >>>>>>> ładowarek moc, abonamenty niepotrzebne - cukierkowe życie.
    >>>>>> I jak zwykle widzisz tylko to co ci pasuje do tezy. Klasyka.
    >>>>> Do jakiej tezy? Że trakcyjnie świetne auta? NIe zaprzeczałem, ale też tym
    >>>>> się nikt nie chwali ani tego nie podnosi. Po prostu czytam z jakimi
    >>>>> problemami można się spotkać i widzę jaka bida z prądem jest. Nie tu
    >>>>> gdzie słodzicie ale tam gdzie wylewają elektrofurmani swoje żale.
    >>>> Ale jednocześnie nie widzisz zupełnie zalet elektryków. Widzisz tylko
    >>>> stracony czas na ładowarkach, choć to jakiś marginany problem, ale nie
    >>>> widzisz ile się zaoszczędza na nieposiadaniu spaliniaka w innych miejscach.
    >>>> To takie typowe dla kogoś kto ma klapy na oczach.
    >>> Nie wciskaj mi, że nie widzę zalet.
    >>> Jest ich niewiele ale przeważają jednak wady.
    >> Właśnie widzę, miałeś sobie udowodnić te ich wady, to wyrżnąłeś standardowo
    >> niewygodny fragment na który postanowiłeś nie odpowiadać. Taka to twoja
    >> rzetelność jest właśnie.
    > Wycinam zazwyczaj to gdzie Ty rozwodzisz się nad czymś bez związku z
    > tematem.

    Oczywiście tylko wg ciebie. Bo czas dla ciebie jest tylko w jenym miejscu,
    przy dystrybutorze, resztę to pies żre.

    >>> Marginalny problem czasu na ładowarkach i marnego zasięgu?
    >>
    >> Takiego marnego że zdecydowana większość użytkowników by go spokojnie
    >> wystarczyło, poza paroma wyjątkami. Nawet największym hejterom takim jak ty
    >> czy innym aktywnym trollom spalinowym
    > Ale jednak płaczą, że jest niewystarczający.
    > I to nie hejterzy płaczą tylko użytkownicy EV.

    Rzadko i głównie jest to wynik zapyziałości polski pod względem
    elektromobilności. Dość rzec że na zachodzie łądowarki budują na potęgę, a
    u nas kasują. No ale co się dziwić jak u nas przypada jeden EV na ponad
    4000 osób, a na zachodzie jeden EV na mniej niż 400.

    >>> Puknij się w łeb - to podstawowy problem.
    >> Podstawowy problem to twój (wasz) zakuty łeb, który nie chce przyswoić, a
    >> nawet dopuścić do myśli, że marny zasięg to problem z dupy, tak samo jak
    >> czas ładowania. Więcej marnujesz na serwisach i tankowaniach niż ja na
    >> ładowaniu elektryka.
    > To jakiś wymyślony przez Ciebie problem czasu ICE w serwisie.
    > Jeździłeś jakimś samochodem co się psuł wiecznie?

    Naucz się czytać, pisząc o czasie na rzecz ICE pisałem tylko i wyłącznie o
    seriwsach olejowych. Nic mi się nie musiało psuć aby stracić tam absurdalne
    ilości czasu a których tracić na EV bym nie musiał.

    > Mój się nie psuje - jest zadbany - z marszu pojechałem na wakacje
    > pare razy przez pół Europy i tylko raz na jakiś czas coś trzeba wymienić.

    Buehehe, czyli nie trzeba serwisować, ale jednak trzeba... Borze zielony.

    > Poza tym już Ci kiedyś pisałem, że produkcja samochodów polega na tym,
    > żeby zarabiać na serwisie. Więc w EV też się znajdzie masa rzeczy, które
    > trzeba będzie certfikować czy wymieniać (vide wymiana płynu do
    > chłodzenia baterii) i swój czas w serwisie też spędzisz. Co
    > zaoszczędzisz na klockach, to wydasz na opony czy zawieszenie a z czasem
    > tak się dopracuje konstrukcje, żeby warsztaty miały co robić.

    Znowu wymyślasz jakieś pierdoły. Myślisz dlaczego cena elektryka jest
    wyższa? Trzeba na nim więcej na starcie zarobić, m.in. dlatego, że nie
    wymaga obsługi serwisowej!

    >>> Nad którego to problemu poprawą od lat pracują
    >>> producenci tych aut?
    >> Pracują, bo wymagają tego konsumenci którzy są przyzwyczajeni do
    >> spaliniaków i którzy nie mają woli, jak ty, zmienić myślenia.
    > Myślenie to myślenie. Liczyć też potrafię.
    > Nie mam własnego taniego prądu, to wyszłoby mi tyle co za ropę.
    > Do tego niewygoda użytkowania.

    Bzdura, ładowanie prądem na publicznych ładowarkach jest tańsze a byłoby
    tańsze gdyby było więcej elektryków, bo obecnie obniżanie cen się nie
    kalkuluje. Ładowarka musi się zwrócić, inaczej nie warto jej stawiać. A
    jeszcze niższe ceny by były, gdybyśmy byli niezalezni energetycznie.

    >>> Gdyby była wygoda i cena przystępna, to wszyscy by się przesiedli.
    >>
    >> I znowu to samo. Niedalej jak wczoraj jakiś troll wyskoczył z porównaniem
    >> ICE do EV, podał za przykład spalinowego XC90 za 330 kzł vs eXC90 za 479
    >> kzł. Oczywiście spalinowy w wersji golas, co tam że w EV w standardzie 21"
    >> koła warte więcej 5 tys. niż w spaliniaku, co że w EV 7 siedzeń w
    >> standardzie wartych 10 tys., co tam że w EV zawieszenie pneumatyczne warte
    >> 15 tys., co tam że w EV lidary, ogromny ekran za kolejne 15 tys., co tam że
    >> w EV grzanie i chłodzenie, w spaliniaku tylko można dołożyć webasto za 4
    >> tys., chłodzenia ni cholery, co tam że spaliniak ma spalanie 127kWh/100 vs
    >> EV 80kWh/100, w końcu co że do setki ma ponad sekundę mniej niż spaliniak,
    >> co tam że w elektryku cisza, bo nie warczy silnik spalinowy więc komfort
    >> skacze o segment wyżej, co że w spaliniaku turbodziura itd. Ważne że
    >> spaliniaka można kupić za 330!
    > No i co z tego ma niby wynikać? Rozpisałeś się (mógłbym wyciąć, ale
    > będziesz biadolił, że się nie odniosłem) ale nie wiem co chciałeś
    > przekazać?

    Niczym mnie nie zaskoczyłeś. Ogólnie mało ogarniasz z tego co się pisze.

    > Że komfort jest lepszy w EV.

    Że barany jako argument przeciw elektrykowi podają ceny samochodów
    spalinowych kompletnie nieporównywalnych z elektrycznymi i twierdzą że
    elektryki będą im się 30 lat zwracać.

    > No owszem jest. Że do steki przyspiesza lepiej? No tak, ale
    > ja akurat nie zawijam asfaltu - ten parametr mi zupełnie wisi.
    > Turbodziura to też argument nie dla mnie - nie dostrzegam tego,
    > bo użytkuję tak, że nie widzę problemu turbodziury.

    Jako ignorant który nigdy elektrykiem nie jeździł, nie masz pojęcia o czym
    piszesz. Pojeździłbyś miesiąc elektrykiem a potem byś się przesiadł do
    swojego spaliniaka, to byś może zrozumiał. A tak to jak gadanie ze ślepym o
    kolorach.

    > Przyjmij do wiadomości, że akceptuję BEV ale w innym niż mam
    > obecnie modelu użytkowania.

    Generalnie mi to zwisa, dopóki bredni publicznie nie wypisujesz.

    >>>>>>> Będą, to nie znaczy też, że zmuszą.
    >>>>>>> Realistycznie patrzę na świat i uważam, że się decydenci po prostu
    >>>>>>> pomylili czy przeliczyli i trzeba będzie tę przesiadkę na BEV odwołać.
    >>>>>> Jakoś odejścia od spalinowych kotłów nie odwołują, odsunęli przez
    >>>>>> bezsensowne działania naszego (nie)rządu, ale jak sytuacja wróci do normy
    >>>>>> to dalej kopciuchy beą eliminowane z życia, bo TRUJĄ LUDZI.
    >>>>> Kotły to zupełnie inna sprawa, te akurat dymią naprawdę.
    >>>> Oczywiście, a spaliniaki to dymią na niby. Po prostu jest to inny poziom
    >>>> zanieczyszczeń, ale nadal jest -- kotły w większości dymią PMami i WWA, a
    >>>> samochody NOxami.
    >>> Na rower się przesiądź i w masce.
    >> No tak, jak zywkle argumenty się skończyły to brniesz w absurdy.
    > Akurat absurdem Twoje wieczne wyciąganie smrodzenia zalatuje.
    > Wszystko dymi i szkodzi. Poszedłem w wyśmianie tego.

    Przecież dokłądnie to napisałem że wszystko szkodzi, tylko w różnych
    miejscach i w różnym zakresie -- ale ten zakres właśnie już ma znaczenie.
    Dla ciebie liczy się że obydwie rzeczy szkodzą, ale ani skala ani zakres
    nie ma już znaczenia, dlatego uderzasz w absurdalne argumenty. A jeśli tak,
    to zamień swojego spaliniaka na rower, bez pośredniego między nimi środka i
    będziesz mógł pisać takie brednie.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 21.12.22 09:20 Myjk
  • 21.12.22 09:24 Myjk
  • 21.12.22 09:36 Myjk
  • 21.12.22 09:42 Myjk
  • 21.12.22 09:58 J.F
  • 21.12.22 10:06 J.F
  • 21.12.22 10:08 Cavallino
  • 21.12.22 17:14 cef
  • 21.12.22 17:28 cef
  • 21.12.22 17:29 cef
  • 21.12.22 18:01 cef
  • 21.12.22 20:15 ii
  • 21.12.22 20:17 ii
  • 21.12.22 20:23 ii
  • 22.12.22 06:31 Shrek

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: