  • 1. Data: 2022-07-17 01:14:18
    Temat: Re: Acerze Athlonem jest u mnie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel" tarao4$1o1t$...@g...aioe.org

> [...]
    > 6GB RAM ma system, pusty S wykorzystuje prawie połowę
    > 2GB RAM ma GPU, ale może wziąć jeszcze, dodatkowo 3GB?
    > RegEdit jest zabroniony, bo jest nieznany. ;)
    > Na razie laptop pracuję bardzo cicho, niemal bezgłośnie.
    > Obciążenie CPU -- kilka procent.
    > Kiwaniem myszy można wejść na 30%.
    > (źle to wróży?)
    > Klawiatura wygodna.
    > 1758 g waży sam laptop.
    > 257 g waży zasilacz z jego przewodami.
    > Zasilacz jest ciepły, ma około 40° Celsjusza.

    > W trybie S niewiele mogę zrobić, dlatego chyba przejdę w normalny, docelowy...

    Przeszedłem.

    > Obudowa skręcona chyba 11 wkrętami.

    > Ogólne wrażenie -- bardzo dobre. :)

    Wentylator pracuje na bardzo wysokich obrotach, gdy lapek jest w BIOSie, ale nie
    wyje.

    -=-

    Właśnie uporałem się z klonowaniem W11. :)
    Ma tylko UEFI (chyba wymóg Win11) -- co przysporzyło mi kłopotów,
    bo do tej pory klonowałem głównie na MBR; na GPT -- bardzo dawno...

    Easy BCD nie współpracuje do końca z GPT.

    Obecnie mam dwie kopie W11... Dwie pierwsze próby zakończyłem fiaskiem.
    (chlip, chlip -- szkoda dysku SSD)
    Może przyczyną była moja zuchwałość? -- chęć kopiowania systemowej
    partycji partycjonerem, którego nawet nie zainstalowałem, lecz
    uruchomiłem z dysku (na którym był kiedyś zainstalowany -- w nowym
    komputerze nie miałem niemal niczego) podpiętego via USB?... Może
    dlatego, że próbowałem klonować bardzo starym programem?... Nie wiem,
    w czym tkwił problem, ale gdy podszedłem z należytym szacunkiem ;)
    wszystko poszło tak, jak chciałem...

    > -&-

    > Remont balkonów w toku...
    > Zdrówka...

    -=-

    Dyski tak sobie szybkie. Acer na Athlonie jest zdecydowanie wolniejszy
    niż na i5 7200U, ale nie jest ociężały, choć machanie palcem po tochpadzie
    wbija CPU na ~30%... Dostęp do SATAnistycznego dysku jest utrudniony...
    Zamierzam ten dysk zastąpić 500 GB HDD Seagate 7200 rpm. Na tymże
    64 GB Kingstonie był W11. WDC NVMe był czysty.

    Chcę dorzucić 8 GiB albo 16 GiB RAM -- by mieć w sumie 12 GiB albo 20 GiB.

    -=-

    Ekran ładny, lapek lekki... Tani... SSD Kingstona chyba wrzucę
    do netbooka, na którym postawię (jeśli zdołam) Chrome OS Flex...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

  • 2. Data: 2022-07-17 17:10:10
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Wrażenie bardzo dobre, choć plastykowe -- poprzedni Acer jest
    metalowy, co jakimś cudem ;) nie przeszkadza fotonom WiFi...

> [...]

    > Easy BCD nie współpracuje do końca z GPT.

    > Obecnie mam dwie kopie W11... Dwie pierwsze próby zakończyłem fiaskiem.

    Kiedyś bym próbował świadomej naprawy -- dziś nie mam zacięcia do
    roboty, które miałem przed laty... Początkowo (za czasów WXP, ze
    20 lat temu) ręcznie modyfikowałem co potrzeba w rejestrze...
    Później Paragon (któryś na życzenie, któryś z automatu) wprowadzał
    stosowne korekty... Kopia nie może być identyczna co do bajta, jak
    nie mogą istnieć dwa pliki tak samo (wliczając w to całą ścieżynkę,
    razem z literką dysku) nazwane...

    Kiedyś takie korekty uważałem za niezbyt trudne czy czasochłonne...

    Nawet hexedytorem korektowałem DLLe -- ale ów edytor pracował
    tylko pod DOSem, więc potrzebny był boot z samego DOSa (Win95,
    Win98 i WinMe to WinDOSy -- DOSy z nakładkami; potrzebne było
    zatrzymanie bootowania przed uruchomieniem/załadowaniem nakładki)
    by skorektować owe DLLe... Później miałem edytory pracujące też
    pod Win...

    Teraz już nie mam takiego zapału, choć wszystko jest coraz łatwiejsze..

    Przerabiałem wygląd i zachowanie programów -- reshackerami, czy
    jak to nazwać... I wprost -- hexedytorami...

    Między innymi przerabiałem partycjonery, w tym Paragony, ale zwykle
    lekko, nierzadko zmieniałem tylko ikony -- im później, tym mniej
    zmieniałem... Początkowo drażnił mnie domyślny wygląd lub domyślne
    zachowanie i korekty uważałem za konieczne... Z czasem godziłem
    się z wolą autorów... Domyślne zachowania, teksty, ikony, rozmiary
    dialogowych okienek -- malutkich, które tuż po każdym uruchomieniu
    danego programu należało rozciągać, by były użyteczne... Początkowo
    ikony zmieniałem w celu szybkiego odróżnienia modyfikowanych wersji
    od niemodyfikowanych...

    Instalowałem urządzenia (choćby drukarkę czy skaner -- ale blaszaki
    mieściły w sobie wiele różnych urządzeń...) poprzez wrzucanie plików
    DLL w stosowne miejsca i wprowadzałem ręcznie korekty w rejestrze lub
    w konfiguracyjnych plikach...

    Teraz jestem zbyt leniwy? Może mniej nachalny?...
    Po co instalować coś niejako wbrew woli twórców?... ;)

> [...]

    > Ekran ładny, lapek lekki... Tani... SSD Kingstona chyba wrzucę
    > do netbooka, na którym postawię (jeśli zdołam) Chrome OS Flex...

    Nie wiem, dlaczego 2 GiB zarezerwował na stałe GPU...
    Dlaczego nie dynamicznie... I czy można to zredukować...

    -=-

    Win11 może być zainstalowany na MBR -- ale od zera:

    https://www.diskpart.com/windows-11/windows-11-mbr-i
    nstallation-0001.amp.html

    udając Win10...

    -=-

    Ale:
    - kupiłem laptop z zainstalowanym W11
    - nie umiem przestawić UEFI na Legacy

    Tedy męczę się z mała partycją ESP/EFI, GPT, UEFI...
    Tej partycji łatwo nadać literkę -- trudno tę literkę zdjąć...
    (zarządzanie dyskami po prostu nie oferuje, AOMEI proponuje
    restart a innych programów nie próbowałem jeszcze...
    może spod konsoli?...)

    Zdjąłem poprzez zbootowanie omijające tę ESP -- czyli korzystające
    z ESP leżącą na innym dysku... (tak zdjąłem na obu dyskach)

    Po co nadawać? Aby sprawdzić, czy OK w BCD...
    (BCDEasy edytuje i systemowy BCD, i inne, ale odwołuje się
    poprzez literę partycji ESP; może jest też inna droga...)

    -=-

    Na MBR mogłem mieć BCD na każdej systemowej partycji, by w razie
    czego ;) nie tracić dostępu do kompa... Tu chyba tylko tyle, ile
    mam dysków...

    Nie chcę maltretować SSD -- ewentualne testy chcę prowadzić na HDD...

    Nie umiem też skorzystać z czegoś na kształt Plopa na GPT.

    -=-

    Na F-S miałem 4 partycje z 64W10 i na każdej z nich funkcjonalny BCD.
    (jedna z Primary była dla WXP i jedna była Extended -- tam była też
    jedna WXP -- tak miałem na obu dyskach tuż przed padnięciem F-S;
    wcześniej miałem tylko 3 partycje z 64W10, bo jeden z dysków był
    mniejszy...)

    Na Acerze z Intelem mam chyba 5 partycji z 64W10 -- ale nie na
    każdej z nich mam funkcjonalny BCD.... Może na 4...

    Na netbooku z 32W10 i W7S miałem łącznie 10 partycji systemowych...
    (4 32W10; 3 W7S moich, okrojonych pode mnie; 3 W7S matki, pełnych;
    netbook był dziewicą wielokrotnie -- wkładałem dysk, zrzucałem nań
    backup dziewiczego i instalowałem... nawet wielokrotnie rejestrowałem
    się u Acera...) Te 32W10 kopiowałem podczas snu... (stąd pewnie
    pomyłka w rachubach -- miały być 3 32W10, rano było 4...)

    Miałem w tym atomowym netbooku też jakieś bootmenagery, dające
    spore ;) pole do manewrowania...

    Teraz mam tu Minta... Tylko jedną partycję...

    -=-

    GPT jest trudniejsza niż MBR. Na szczęście AOMEI wykonał klon
    bezproblemowo... Fajnie, choć nie jestem świadomy tego, co ów
    program uczynił... (skutecznie sklonował systemową i dał nową
    ESP/EFI, zostawiając poprzednią, która wg mnie nie była zła)
    GPT to dla mnie nowość... Miałem jakiś czas na Acerze z Intelem,
    ale przeszedłem na MBR...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.j

  • 3. Data: 2022-07-17 19:19:19
    Od: mariachi <m...@f...pl>

    W dniu 2022-07-17 o 18:31, Eneuel pisze:
    > Eneuel Leszek Ciszewski

    Nie śledzę twojej twórczości jakoś wnikliwie, więc pewnie mi umknęło,
    ale jestem pewien, że wyjaśnienie dlaczego postujesz z dwóch kont na
    pewno będzie fascynujące.

  • 4. Data: 2022-07-17 19:57:49
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-17-lipca-2022 o 19:19, mariachi pisze:

    > Nie śledzę twojej twórczości jakoś wnikliwie, więc pewnie mi umknęło,
    > ale jestem pewien, że wyjaśnienie dlaczego postujesz z dwóch kont na
    > pewno będzie fascynujące.

    Bo nie umie sobie napisać bloga ;-)

    PS. W piątek w pracy sklonowałem dwa dyski SSD ludziom którzy do tej
    pory nie wiedzieli że można pracować szybciej za grosze.

    Podpiąłem po 2 monitory Bo też nie wiedzieli że można używać dwóch.
    Odkurzyłem to wszystko i wyczyściłem pianką.

    A i tak jestem dziwny że domagam się NASA na 10 Tera żeby uratować 30
    lat pracy wydawnictwa. Ale DZIADOSTWO

    Czy to jest już powód żeby pisać o tej historii 10 postów? '_)

  • 5. Data: 2022-07-18 15:34:41
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-18-lipca-2022 o 03:51, Eneuel pisze:
    > Być może -- wg mnie jesteś pijany, dlatego widzisz podwójnie...

    Ja też widzę was dwóch.

    To kto jest pijany my czy Ty? ;-)

  • 6. Data: 2022-07-18 17:50:37
    Od: mariachi <m...@f...pl>

    W dniu 2022-07-18 o 17:35, Eneuel pisze:
    > _Master_
    >
    > : Ja też widzę was dwóch.To kto jest pijany my czy Ty? ;-)
    >
    > Trudno zgadnąć, ale piszę na grupy od lat (chyba kilkunastu) z
    > tego samego konta...

    Chyba twój czytnik zrobił sobie jakieś alter ego, bo wyświetlasz się nam
    tak i tak:
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    From: Eneuel <e...@g...com>

  • 7. Data: 2022-07-18 18:50:09
    Od: mariachi <m...@f...pl>

    W dniu 2022-07-18 o 18:09, Eneuel pisze:
    > mariachi
    >
    > : From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    >
    > : From: Eneuel <e...@g...com>
    >
    > Według Ciebie ten pierwszy to prawdziwy adres?... To sposób na
    > ominięcie botów...
    > Kto by pomyślał że jakiś człowiek złapię się w sidła zastawione na
    > bezrozumnego bota...

    Enuel, wg ciebie pisałem coś o adresach i ich prawdziwości?

  • 8. Data: 2022-07-19 09:52:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-18-lipca-2022 o 17:45, Eneuel pisze:
    > Może czymś zaciekawisz, może kogoś wzbogacisz swoją wiedzą, swoimi
    > doświadczeniami...

    A i owszem. Mój 16 letni syna zapodał mi Macrium Reflect

    Reszta nie jest ciekawa bo zwykła robota "komputerzysty" ;-)

  • 9. Data: 2022-07-19 09:55:37
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-18-lipca-2022 o 17:45, Eneuel pisze:
    > Też możesz podać: jakie monitory, jakie karty graficzne, jakie
    > złącza...

    Ale ciągniesz za język ;-)

    Ale dla potomności.
    Kiedyś były tu pytania o kartę która RZECZYWIŚCIE pociągnie 3 monitory

    Używałem starych Quadro do takich celów ale ostatnio wpadła mi w ręce
    Nvidia GeForce GT710. za 100 zł.

    1200 w pionie ciągnie nie testowałem 1440.

  • 10. Data: 2022-07-19 09:59:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-18-lipca-2022 o 18:35, Eneuel pisze:
    > Właśnie dowiedziałem się z internetu, że informatycy w Polsce
    > zarabiają kilkadziesiąt tysięcy zł miesięcznie

    A te statystyki pochodzą z GUSU i przedsiębiorstw powyżej 10 osób?

    Informatyk to takie samo pojęcie jak lekarz.

    Może być transplantolog i proktolog ;-) i jeszcze zależy w jakiej części
    kraju mieszkasz.