  • 1. Data: 2014-04-07 21:57:54
    Temat: Adapter ATA & USB
    Od: Grzegorz <b...@N...pl>

    mam zamiar kupić taki oto adapter [
    http://allegro.pl/adapter-usb-to-ide-ata-2-5-3-5-sat
    a-ak99a-i4118459029.html
    ] , czy ktoś z was miał możliwość katowania tego sprzętu , bo chcę się
    zapytać czy to w ogóle działa i czy nie wysyła dysków na tamteń świat ??

    ps. nie mam możliwości podłączenia dysku ATA do płyty głównej

  • 2. Data: 2014-04-07 22:29:49
    Temat: Re: Adapter ATA & USB
    Od: Kamikazee <n...@n...pl>

    W dniu 2014-04-07 21:57, Grzegorz pisze:
> [...]
    > zapytać czy to w ogóle działa i czy nie wysyła dysków na tamteń świat ??
    >
    > ps. nie mam możliwości podłączenia dysku ATA do płyty głównej

    Działa mi już 2 lata do tej pory tylko zjarał mi się dołączony do tego
    zasilacz.

  • 3. Data: 2014-04-07 22:39:31
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]
    > zapytać czy to w ogóle działa i czy nie wysyła dysków na tamteń świat ??
    >
    > ps. nie mam możliwości podłączenia dysku ATA do płyty głównej

    Poszukaj może wersji z USB 3.0, ten sprzęcik mam, nie wiem, czy tej
    samej firmy, lecz jakiś czas temu wsiąkł mi zasilacz (podejrzewam jedną
    osobę, ale nie udowodnię). Bez zasilacza działają dyski 2,5", 3,5"
    działają, jak podłączę pod drugi - komputerowy ATX.

  • 4. Data: 2014-04-07 23:56:59
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > zapytać czy to w ogóle działa i czy nie wysyła dysków na tamteń świat ??
    >
    > ps. nie mam możliwości podłączenia dysku ATA do płyty głównej
    Przejściówka jest ok, pomijając mechaniczną wytrzymałość
    torebki-reklamówki z tesco ;) Ale zasilacz - to troszkę porażka,
    napięcia daje jakie chce, i pada kiedy chce. Ja kupiłem ich z 5, do
    wykorzystania sporadycznego - raz na jakiś czas zapiąć dysk z jakiegoś
    komputera do laptopa, by mu chkdsk puścić, i po roku miałem już tylko 2
    sprawne zasilacze, które dają +4.5v i +12.5-12.7v (ale działają jeszcze).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2014-04-07 23:57:09
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Grzegorz" napisał:

    > mam zamiar kupić taki oto adapter [ http://allegro.pl/xxxxx

    Jaki adapter? Bo to ustrojstwo z linku od czcigodnego handlarza z (za
    przeproszeniem) Allegro to jakiś chiński "nołnejm", więc ciężko stwierdzić,
    co tak w zasadzie chcesz kupić [*]

    > czy ktoś z was miał możliwość katowania tego sprzętu,

    Owszem, niektóre nawet mogły być z tego samego garażu ;->

    > bo chcę się zapytać czy to w ogóle działa i czy nie wysyła dysków na
    > tamteń świat ??

    Sama przejściówka jako taka raczej nie ma jak zagrozić dyskowi, w
    odróżnieniu od zasilacza. Generalnie - tego typu adaptery sygnowane przez
    firmę Unitek (Y-103 lub Y-102 - ten drugi bez SATA) działają do tej pory,
    podobnie jak dołączone do nich zasilacze, natomiast "nołnejmy" zazwyczaj
    działały... do czasu. Podobnie jak dołączone do nich zasilacze.
    Co do tego adaptera z (za przeproszeniem) Allegro pojawiają się co najmniej
    3 dzwonki alarmowe:
    1. Tylko 3 miesiące gwarancji - być może wynika to z doświadczenia
    handlarza, że ten złom dłużej raczej nie podziała.
    2. "Uwaga, aby adapter IDE działał prawidłowo dysk musi być ustawiony w
    trybie "master" - jakiś dziadowski firmware tam siedzi. Porządna
    przejściówka działa znakomicie również przy ustawieniu Cable Select, zarówno
    z jednym jak i z dwoma dyskami 3,5" w tym trybie.
    3. Płatność tylko z góry (o ile nie chcesz dymać do Białegostoku) - w dobie
    "rynku klienta" to jakaś ponura kpina ze strony handlarzy, rozpaczliwie
    pragnących opchnąć swój złom.

    [*] - w przypadku tego zacnego portalu oznacza to wysłanie w ciemno swoich
    pieniędzy nieznanemu dreśkowi w złudnej nadziei, że w zamian otrzyma się
    cokolwiek użytecznego.

    JoteR

  • 6. Data: 2014-04-08 00:09:25
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

    > czy ktoś z was miał możliwość katowania tego sprzętu

    mam podobne cudo, padł zasilacz po kilku użyciach i trzeba łączyć z wtyczką
    z zasilacza komputerowego, sama przejściówka działa ok

  • 7. Data: 2014-04-08 00:37:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-04-07 21:57, Użytkownik Grzegorz napisał:
> [...]
    > zapytać czy to w ogóle działa i czy nie wysyła dysków na tamteń świat ??
    >
    > ps. nie mam możliwości podłączenia dysku ATA do płyty głównej

    To jest do podpinania bardzo okazyjnego.
    jak chcesz/musisz na dłużej to proponował bym to:
    http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-dysku-ide-ata
    -na-sata-kable-i4115821182.html

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2014-04-08 08:54:06
    Od: work <g...@w...pl>

> [...]
    > zapytać czy to w ogóle działa i czy nie wysyła dysków na tamteń świat ??
    >
    > ps. nie mam możliwości podłączenia dysku ATA do płyty głównej

    mam już kilka lat i działa ok

  • 9. Data: 2014-04-08 14:37:12
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    zgadzam się w 100% z przedpiscami, miałem 3 zasilacze (2x reklamacja)
    wszystkie nie wytrzymały pierwszego dołączenia dysku, ale sam dysk się
    nie spalił...
    ogólnie odradzam...

  • 10. Data: 2014-04-08 21:05:27
    Od: Grzegorz <b...@N...pl>

    > Działa mi już 2 lata do tej pory tylko zjarał mi się dołączony do tego zasilacz.

    to te zasilacze aż takie beznadziejne są ??