-
Data: 2009-03-14 13:47:25
Temat: Re: Akumulator do Suzuki Bandit
Od: "Mystik" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Cześć
Użytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
news:grtlr4hf8cjr2uufg13b5v3i21cgi8jad7@4ax.com...
> "Mystik" <m...@p...pl> wrote:
> Twoja metoda ustalenia
> tych wartosci wydaje mi sie letko nieprzekonujaca;)
No ja bym z chęcią to po prostu zmierzył, ale nie mam na czym. Czekam, ąż
ktoś to zrobi i albo poprze, albo obali moją teorię.
> Natomiast nie wierze, absolutnie nie wierze, ze konstruktorzy
> ktoregokolwiek wspolczesnego motoru nie zostawili mu solidnie
> bezpiecznego zapasu mocy w pradowni, nie majac tych ograniczen
> konstrukcyjnych, ktore mieli konstrukorzy tych motorow z 50-60
> watowymi pradnicami pradu stalego.
A ja myślę dokładnie odwrotnie. W dzisiejszych czasach liczy się głównie
cena i osiągi. Cena powoduje np. zmniejszenie średnic drutu instalacji (bo
będzie taniej), mniejszy akumulator (też tańszy), a walka o siągi powodują
chęć zmniejszenia wagi na wszystkim co się da. I tu też im mniejszy
alternator, cieńsze przewody i mniejszy akumulator tym lepiej.
Dlatego moim zdaniem, instalacja elektryczna nowoczesnych motocykli (z
wyłączeniem turystyków), jest robiona na wymiar. I to ten "wewnętrzny" :).
> I tu pozwole sobie jeszcze raz przypomniec, ze teza wyjsciowa do tej
> dyskusji nie bylo ile pradu moze pobierac instalacja motocykla tylko
> bledne twierdzenie, ze zalozenie akumulatora wiekszej pojemnosci moze
> spowodowac jego niedoladowywanie.
Ależ jedno i drugie jest ze sobą bezpośrednio związane. Bo chyba nie
zaprzeczysz, że większy akumulator potrzebuje więcej prądu żeby został
naładowany. Szczególnie przy założeniu, że czasowo może występować ujemny
bilans energetyczny.
A wtedy, im mniej pradu w instalacji, tym coraz bardzie niedoładowany
akumulator i pętla się zamyka.
Ale OK. Możemy temat odpuścić i wrócić do niego po dokładnych pomiarach,
które nie omieszkam, po zakupie motocykla zrobić.
HOWGH :)
pozdr.
Mystik
> CSZMP;)
> --
> Pozdrowionka
> Jacot M10
> http://www.junak.riders.pl/
> http://www.jacot.ath.cx/
Następne wpisy z tego wątku
- 14.03.09 18:13 Jacot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy to jeszcze dziala
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
Najnowsze wątki
- 2025-12-24 Felgi
- 2025-12-24 2,5 x więcej niż Li-Ion
- 2025-12-24 No i kolejny ograniczony
- 2025-12-24 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-12-24 New York Times zagrożeniem bezpieczeństwa narodowego USA - POTUS D. Trump
- 2025-12-24 Podżeganie?
- 2025-12-24 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-12-24 otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- 2025-12-24 Tfu! Przeklety prostokąt (czyli UPS i "sinus modyfikowany")
- 2025-12-23 Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- 2025-12-23 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-12-23 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-12-22 czy wiedziałeś że?
- 2025-12-22 Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- 2025-12-22 Białystok => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=




7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem