  • Data: 2010-01-21 13:51:24
    Temat: Re: Akumulator ile ładować?
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ...proad pobrany na rozruch zimnego silnika bedzie duzo
    > duzo wiekszy niz ten jaki doladuje alternator w ciagu
    > kilkunastu minut na biegu jalowym...

    Chyba trochę kłamiesz jednak ;-))). Poza tym tu chodzi o
    bilans energetyczny, a nie stricte o prąd...

    > kiedys czytalem ze w "starych" autach srednio po 20km
    > jazdy w trasie rekompensuje sie prad pobrany na rozruch...
    > ale jest tyle czynnikow na okolo jak np temperatura itp ze
    > nie da sie tego od tak stwierdzic...

    To aku w moim aucie powiniem umrzeć po jakichś 2-3
    miesiącach, bo odpalam 15-20 razy dziennie, a przejeżdżam
    średnio ok. 100 km ;-)). A popatrz, przeżył bez ładowania
    prostownikiem ponad 4 lata ;-). Właśnie go wymieniłem, ale
    bardziej dla świętego spokoju niż z konieczności...