  • 1. Data: 2010-01-21 11:20:01
    Temat: Akumulator ile ładować?
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    Witam. Po tygodniu postoju na mrozie moje autko za 3 razem odpaliło ale z
    trudem. Chciałem wieczorem po prostu sprawdzić czy zapali mi rano. Więc
    wieczorem odpaliłem, pochodził może 5 minut. Rano niestety już mu się nie
    chciało zakręcić.

    W związku z tą wstrząsającą historią moje pytanie jest: ile czasu średnio
    minimum powinien samochód pochodzić na postoju aby naładować akumulator na
    tyle żeby rano odpalił? Mam na myśli uzupełnienie prądu na wieczorny rozruch
    i aby miał mon na rano.

    Piotr.

  • 2. Data: 2010-01-21 11:35:35
    Temat: Re: Akumulator ile ładować?
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    Nie chce Cię martwić ale na 80 % aku juz do wymiany. Ładowaniam przedłużysz
    jego żywotnosc ale zapewne nie na długo.

    Pozdr

    Marek P.

  • 3. Data: 2010-01-21 11:36:45
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Piotrek pisze:
> [...]
    > tyle żeby rano odpalił? Mam na myśli uzupełnienie prądu na wieczorny rozruch

    Proponuje w trosce o akumulator wyjąć go z auta zabrać do domu i
    podładować przez noc. Na pewno dłużej posłuży i na pewno zakręci.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-01-21 11:41:13
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    > Proponuje w trosce o akumulator wyjąć go z auta zabrać do domu i
    > podładować przez noc. Na pewno dłużej posłuży i na pewno zakręci.

    Dzięki za radę, już tak raz robiłem tej zimy, wtedy napewno zapali, moje
    pytanie dotyczyło jednak ładowania podczas pracy silnika.

  • 5. Data: 2010-01-21 11:42:01
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    > Nie chce Cię martwić ale na 80 % aku juz do wymiany. Ładowaniam
    > przedłużysz jego żywotnosc ale zapewne nie na długo.

    Tak, wiem, choć nadal nie wiem ile trzeba go ładować na postoju.

  • 6. Data: 2010-01-21 11:45:47
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Piotrek wydusił z siebie te słowy:

> [...]
    > akumulator na tyle żeby rano odpalił? Mam na myśli uzupełnienie prądu
    > na wieczorny rozruch i aby miał mon na rano.

    jesli ładowanie będzie nie teges (słabo naciągnięty pasek klinowy,
    alternator kiepski, słabe styki prądowe aku-alternator-rozrusznik oraz słaba
    masa to na wolnych obrotach aku moze w ogole sie nie ładowac.

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 7. Data: 2010-01-21 11:47:05
    Od: "Rafal..." <r...@i...addr.arpa>

    Użytkownik "Piotrek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, wiem, choć nadal nie wiem ile trzeba go ładować na postoju.

    Nie naładujesz aku na postoju, chyba, ze bedziez stał kilka godzin.
    Więcej prądu zuzyjesz na zapalanie wieczorem niz dostarczysz
    "ładowniem" na postoju. Akumuator po prostu podepnij pod prostownik na
    kilka godzin, jeśli akumulator jest ok, to będziesz miał problem z
    głowy na jakiś czas.

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 8. Data: 2010-01-21 12:03:01
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

> [...]
    > jeśli akumulator jest ok, to będziesz miał problem z głowy na jakiś czas.

    Ok, dzięki, o tego typu odpowiedź mi chodziło. Choć niektórzy twierdzą że
    dłuższa jazda (tylko jak długa) może dać to samo co ładowanie prostownikiem.

    Piotr.

  • 9. Data: 2010-01-21 12:28:26
    Od: "drill" <d...@g...pl>

    > Ok, dzięki, o tego typu odpowiedź mi chodziło. Choć niektórzy twierdzą że
    > dłuższa jazda (tylko jak długa) może dać to samo co ładowanie
    > prostownikiem.

    dluzsza jazda w trasie na wyzszych obrotach zdecydowanie tak... ale jak juz
    koledzy pisali proad pobrany na rozruch zimnego silnika bedzie duzo duzo
    wiekszy niz ten jaki doladuje alternator w ciagu kilkunastu minut na biegu
    jalowym... bardziej zaszkodzisz niz pomozesz...

    kiedys czytalem ze w "starych" autach srednio po 20km jazdy w trasie
    rekompensuje sie prad pobrany na rozruch... ale jest tyle czynnikow na okolo
    jak np temperatura itp ze nie da sie tego od tak stwierdzic...

    pzdr

  • 10. Data: 2010-01-21 12:39:19
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Marek P." <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nie chce Cię martwić ale na 80 % aku juz do wymiany. Ładowaniam
    > przedłużysz jego żywotnosc ale zapewne nie na długo.

    Nie wiem po czym to wnioskujesz. Jak się mało jeździ to zimą trzeba co jakiś
    czas doładować aku zwłaszcza jak mrozy są spore i trwają długo. Moje auto
    nawet latem po 2 tyg stania odpaliło ale za chwilę go zgasiłem i za 2 dni
    już nie dało rady zapalić. Teraz jak jeżdżę nim co najmniej co 2 dzień to
    pali bez problemów (aku ten sam)