  • Data: 2023-06-10 01:11:00
    Temat: Re: Akumulator piaskowy,kamienny
    Od: M M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 7 czerwca 2023 o 22:50:57 UTC+2 ptoki (ptoki) napisał(a):
    > Wiem ze widzialem piece akumulacyjne. Nie wiem jaki byl ich sens jak moglo nie byc
    dwutaryfowych licznikow.

    > Byly takowe wtedy?

    Na pewno w latach 80-tych w jakimś gospodarstwie rolnym widziałem. Czy każdy mógł
    mieć - tego nie wiem.
    Licznik miał 2 mechaniczne liczydła i sygnał z zegara montowanego obok (też
    plombowanego) decydował które liczydło ma zliczać.
    Zegar miał sprężynę która wystarczała na dość długo, sam się nakręcał silniczkiem
    elektrycznym.