-
Data: 2013-05-30 12:03:09
Temat: Re: Ależ po nim przejechał :(
Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Walkowicek" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
news:ko74db$5qq$1@node1.news.atman.pl...
>> Ustąpił. Widać, ze zdecydowanie zwolnił i wszedł na przejście
>
> Nie ustąpił. To co zrobił to nie jest ustąpienie. Pieszy powinien
> powstrzymac się od ruchu tak, aby samochód mógł przejechać.
> Wtedy by było ustąpienie pierwszeństwa.
Wobec Ciebie co zrobił kierowca?
Ustąpił pierwszeństwa pieszym na przjeściu czy też nie?
Wszak w ogóle nie zatrzymał pojazdu i rozjechał pieszego na przejściu.
Napisałeś wcześniej wielokrotnie w różnych kontekstach, że "Kierowca nie
musiał zatrzymywać się." oraz "Kierowca nie mial obowiązku widzieć tego
pieszego."
Wobec tego dlaczego uważasz, że wobec ustępowania pierwszeństwa, pieszy
miał obowiązek zatrzymania się i ustąpić pierwszeństwo kierowcy, a
kierowca już nie?
Napisałeś także:
"Wlazł na przejście dopiero bezposrednio przed ciężarówką, która już
jechała bo przeszli piesi będący na przejściu."
Kiedy pieszy wszedł na przejsci to pozostali pisi dopiero przechodzili,
a nie przeszli. Kobiety w chwili wejścia pieszego, znajdowały się
dokłądnie przed cieżarówką. Pieszy znalazł się przed ciężarówką także w
chwili, kiedy przed tą ciężarówką znajdowały się obie kobiety, a
kierowca zwalniał i sprawiał wrażenie, ze się zatrzyma i przepuści
pieszych. Tyle, że mężczyzna przchodził o wiele wolniej i nie zdążył
przejść wraz z kobietą, przechodzącą ze strony lewej na prawą.
> To jak szedł miało bezpośredni zwiazek z wypadkiem.
> Gdyby szedł drogą najkrótszą i prostopadle do osi jezdni
> to przeszedłby z tyłu pojazdu.
Nie przeszedłby za pojazdem, ponieważ pojazd był dłuższy od odległości
dzielącej pieszego od przejścia w miejscu jego wejścia na jezdnię.
Musiałby się zatrzymać na srodku jezdni i poczekać, aż ciężarówka
odjedzie lub zmienić kierunek ruchu w celu obejścia ciężarówki z tyłu, a
wtedy już by nie szedł drogą najkrótszą.
Ganisz pieszego, za przechodzenie obok pasów, ganisz pieszego za brak
zatrzymania się przed pojazdem, nie dopuszczasz do możliwości zmiany
kierunnku poruszania się pieszego i ganisz także pieszego za to, że
wszedł na przejscie.
Jesteś bardzo nieobiektywny i traktujesz prawo bardzo wybiórczo, aby
tylko przeforsować aqoje założenia, których dokonałeś na samym początku,
bez analizowania zapisów PoRD.
> To nie jest korzystanie z przejścia. Tylko przypadkowo znalazł się
> na przejściu ścigając się z ciężarówką. Już pisałem co to znaczy
> korzystać z przejścia.
To znaczy, ze kierowcom wolno zabijać pieszych na przejściach, nawet
kiedy widzą tych piszych, pod warunkiem, że nie weszli oni na to
przejscie dokłądnie w obrysie namalowanych pasów?
> Nie zachował szczególnej ostrożności. Upewnił się, że pojazd się
> zatrzymuje,
> ale nie upewnił się że pojazd się zatrzymał i nie upewnił się czy
> kierowca
> go widzi.
Nie musiał się upewniać czy pojazd się zatrzymał. Wystarczy, że kierowca
dał mu wyraźny znak, iż ustępuje pierwszeństwa pieszym, znajdującym się
na przejściu, którym to pierwszeńśtwo należało się na tym przejściu
bezwzględnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.05.13 12:05 uzytkownik
- 30.05.13 11:49 Cavallino
- 30.05.13 12:14 uzytkownik
- 30.05.13 12:34 Cavallino
- 30.05.13 14:29 uzytkownik
- 30.05.13 14:15 Cavallino
- 30.05.13 15:09 uzytkownik
- 30.05.13 14:55 Cavallino
- 30.05.13 15:39 uzytkownik
- 30.05.13 23:21 Walkowicek
- 31.05.13 00:23 Walkowicek
- 31.05.13 06:59 Walkowicek
- 31.05.13 08:50 uzytkownik
- 31.05.13 08:58 uzytkownik
- 31.05.13 22:00 Walkowicek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
Najnowsze wątki
- 2025-07-31 Wybory
- 2025-07-31 Czy negowanie usańskiego lądowania na księżycu jest karalne?
- 2025-07-31 Zabójcze zwycięstwo policji nad maczetownikiem [Sosnowiec]
- 2025-07-30 Taka ciekawostka pożarowa :)
- 2025-07-30 Danina dla artystów, tworców i producentów od zakupu sprzętu elektronicznego.
- 2025-07-30 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-07-30 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-30 Kolejni bezrobotni inżynierowie na zasiłkach...
- 2025-07-30 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-30 MILLER ZAORAŁ PRO-UKRAIŃSKIEGO REDAKTORA
- 2025-07-29 "cywilny przemysł stoczniowy w USA praktycznie nie istnieje"
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Re: PLL LOT na pokładzie zemdlało kilku pasażerów, a linie lotnicze nie zapewniły nawet podstawowego wsparcia - choćby szklanki wody.
- 2025-07-29 Re: Podkreślają też wielką szkodliwość zdrowotną wiatraków, które usytuowane bardzo blisko siedlisk ludzkich mają negatywny wpływ na zdrowie ludzkie".