  • 91. Data: 2020-01-03 18:43:00
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.01.2020 o 15:41, J.F. pisze:

    > Ale ciagle liczysz na to, ze bedziesz parkowal prawie za darmo.
    > A tu nie - sprawiedliwie, 5 zl/h w calym miescie dla wszystkich, bez
    > zadnych ulg :-P

    To wtedy byłaby strefa _płatnego_ parkowania. Teraz jest tylko z nazwy
    dla ogromnej większości.

    --
    Shrek

  • 92. Data: 2020-01-03 18:52:13
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Podobno 250 miliardow z watu przekręciła POprzednia ekipa i nikt do pierdla nie
    trafił.

    to ta mafia vatowska nie jest/nie była w obecnym rządzie? Czy tej
    obecnej jeszcze nie rozliczamy, bo nie ma komu?

    Lukasz

  • 93. Data: 2020-01-04 15:25:12
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2019-12-27 o 12:01, j...@j...org pisze:
    > https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/amster
    dam-likwiduje-ok-10-tys-miejsc-parkingowych-61430.ht
    ml

    > Dyrektor ds. transportu w amsterdamskim ratuszu Sharon Dijksma zapowiedziała, że
    od tego
    > roku miasto zacznie sukcesywnie ograniczać liczbę pozwoleń na parkowanie w
    centrum miasta i
    > jednocześnie będzie likwidować miejsca parkingowe. Szacuje, że do 2025 r.
    zniknie ich ponad
    > 10 tys., czyli ok. 20 proc. tego, co jest dziś.
    >
    > Powód jest prosty. Uwolnione miejsca parkingowe zostaną przekształcone w
    ,,bardziej
    > wartościową przestrzeń miejską", czyli zostaną tam posadzone drzewa, staną
    parkingi
    > rowerowe lub zostaną poszerzone chodniki. Jest co likwidować, bo miejsc
    parkingowych jest
    > ok. 50 tys.

    Miałem napisać że jak im spadnie liczba turystów to zmienią decyzję.
    I dobrze ze nie napisałem, wygląda to na dużą i celową akcję
    ograniczenia ruchu turystycznego.
    "Turyści w Amsterdamie od 2020 roku będą zmuszeni zapłacić dodatkowe 3
    euro za każdą noc pobytu, informuje "The Telegraph"."

    Pozdrawiam

  • 94. Data: 2020-01-04 16:32:02
    Od: j...@j...org

    On Saturday, January 4, 2020 at 11:29:44 PM UTC+9, RadoslawF wrote:
    dam-likwiduje-ok-10-tys-miejsc-parkingowych-61430.ht
    ml

    zniknie ich ponad

    > Miałem napisać że jak im spadnie liczba turystów to zmienią decyzję.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że turyści lubią zielone miasta, niezasmrodzone
    samochodami? Czy nie zdajesz? Chyba nie, bo byś nie pisał takich dyrdymałów.

> [...]
    > "Turyści w Amsterdamie od 2020 roku będą zmuszeni zapłacić dodatkowe 3
    > euro za każdą noc pobytu, informuje "The Telegraph"."

    Kurcze, całe 3 euro. Będzie taki kryzys, że się nie podniosą.

  • 95. Data: 2020-01-04 17:25:31
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-04 o 15:25 +0100, RadoslawF napisał:
    > Miałem napisać że jak im spadnie liczba turystów to zmienią decyzję.

    Turyści, co do Amsterdamu samochodem się wybierają? Jacyś nienormalni :)

    > "Turyści w Amsterdamie od 2020 roku będą zmuszeni zapłacić dodatkowe
    > 3 euro za każdą noc pobytu, informuje "The Telegraph"."

    Od lat płacę jakieś "pobytowe" coś jak śpię w AMS, to nic nowego. A że
    zwiększyli stawkę? 3 EUR w kontekście nocy hotelowej to zupełnie
    pomijalna kwota. Jeśli kogoś na to nie stać, to Amsterdam po prostu nie
    dla niego.

    Mateusz

  • 96. Data: 2020-01-04 17:32:07
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-04 o 16:32, j...@j...org pisze:
> [...]
    samochodami? Czy nie zdajesz? Chyba nie, bo byś nie pisał takich dyrdymałów.

    Zdaje sobie sprawę ze część turystów lubi przyjechać autem
    a potem potrzebuje miejsc parkingowych. Nawet turyści z USA
    którzy przylecieli samolotem ma zwyczaj wynajmować auto
    na miejscu.

    > Kurcze, całe 3 euro. Będzie taki kryzys, że się nie podniosą.

    Sugerujesz że ich rząd i tak sam się wyżywi a los sklepikarzy
    czy hotelarzy mają w dupie?

    Pozdrawiam

  • 97. Data: 2020-01-04 18:04:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raczej nie sugeruje a stwierdza. Każdy rząd sam się wyzywi. Urban był chyba pierwszym
    co to publicznie powiedział. Niedaleko nich jest Francja. Od pewnego czasu trwa tam
    strajk generalny. Koneser starych pudel ze świata specjalnie się tym nie przejmują.
    Na chleb nie mają. To niech ciastka jedza. Aktualne kiedys i teraz.

  • 98. Data: 2020-01-04 22:39:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jan 2020 07:32:02 -0800 (PST), j...@j...org
    napisał(a):

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że turyści lubią zielone miasta,
    > niezasmrodzone samochodami? Czy nie zdajesz? Chyba nie, bo byś nie
    > pisał takich dyrdymałów.

    A ty odwiedzasz miasta, zeby sie po parku przespacerowac ? :-)

    J.

  • 99. Data: 2020-01-05 01:36:20
    Od: j...@j...org

    On Sunday, January 5, 2020 at 1:36:42 AM UTC+9, RadoslawF wrote:
> [...]
    > a potem potrzebuje miejsc parkingowych. Nawet turyści z USA
    > którzy przylecieli samolotem ma zwyczaj wynajmować auto

    Serio, w Amsterdamie? Byłeś może kiedyś w księgarni? Jak będziesz miał okazję, to weź
    choćby przez chwilę przejrzyj przewodnik o Amsterdamie.

    > Sugerujesz że ich rząd i tak sam się wyżywi a los sklepikarzy
    > czy hotelarzy mają w dupie?

    Sugeruję, że jak zwykle dyskutujesz o czymś, o czym nie masz pojęcia.

    https://edition.cnn.com/travel/article/amsterdam-ove
    rtourism/index.html

  • 100. Data: 2020-01-05 01:48:10
    Od: j...@j...org

    On Sunday, January 5, 2020 at 6:39:02 AM UTC+9, J.F. wrote:

    > A ty odwiedzasz miasta, zeby sie po parku przespacerowac ? :-)

    Wiesz, są na świecie kraje, gdzie parki nie są zasyfione rozbitymi małpkami czy
    butelkami po piwie, gdzie parki nie są zasrane przez psy, a jak jest ciepło, można
    pójść z dziećmi, żeby pobiegały boso po trawie. A do tego te parki są pięknie
    zadbane.

    Zdaję sobie sprawę, że dla większości rodaków powyższe może być cywilizacyjnym
    szokiem. Niestety.

    Choć przyznam, mocno zdziwiło mnie, że sama sugestia, że w parku można spacerować,
    okazała się dla kogoś przezabawną abstrakcją. Gdzieś ty się wychował?