  • 11. Data: 2012-07-30 23:08:27
    Temat: Re: Aparat - jaki?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    No dobrze, a czy ktoś z Was używa może Sony SLT-A57/65 lub czegoś
    podobnego? Wydaje się że idealnego aparatu nie kupię.

    > - zoom typu 28-300+ mm f/4-6 (w przeliczeniu na FF)
    > (może być 28-100 + 100-300).
    > - stopka dla lampy, najlepiej także przyzwoita lampa wbudowana
    > pokrywająca cały szeroki kąt
    > - sensowna stabilizacja dla ogniskowych < 100 mm (FF)
    > - ISO typu 400 nie powinno dawać wrednych szumów (najchętniej 800+)
    > - niezbędny MF/AF i możliwość wymuszenia czasu ekspozycji, przysłony,
    > ISO itp. Musi mieć także szybki tryb auto + tryb "sportowy".
    > - wizjer (optyczny albo elektroniczny) z kontrolą ostrości w czasie
    > rzeczywistym

    Wydaje się że te Sony mniej-więcej to spełniają, nie? Półprzezroczyste
    lustro pewnie zabiera nieco światła, ale wciąż nie jest to 1/2.3".

    Filmy też chyba powinno dać się tym nagrać w miarę sensownie?

    Obiektyw kupiłbym jakiś względnie niedrogi zoom np. AF DT 18-200
    f/3.5-6.3 albo np. Tamron AF 18-250 f/3.5-6.3 Di II LD Asph. IF - nie
    oglądałem chwilowo próbek zdjęć w sieci, ale pojedynczy obiektyw
    w turystycznych zastosowaniach jest dużą zaletą (obejrzę próbki przed
    ew. zakupem).

    Jakieś inne koncepcje?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2012-09-01 20:27:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    W końcu kupiłem Sony SLT-A65 z Tamronem 18-270 f/3.5-6.3 PZD i chwilowo
    wygląda dobrze. Tzn. robię zdjęcia 6 Mpix (pomijając jakieś sporadyczne
    cropy). Matryca faktycznie bardziej szumi niż u konkurencji, ale nie
    przy ISO 400, i tak jest przy 24 Mpix, w porównaniu do np. 16 Mpix
    w np. Nikonie. Mam wrażenie (nie sprawdzałem), że przy przeskalowaniu do
    moich 6 Mpix będzie jeden diabeł, albo prawie.

    Stabilizacja działa dobrze.
    AF działa dokładnie (ludzie narzekają że to zależy od egzemplarza
    obiektywu) - mógłby być szybszy. Także w trybie filmowym AF jest ok.

    Niestety gorąca stopka nie jest standardowa, muszę kupić jakiś patent.
    Wbudowana lampa jest akceptowalna, z tym że obiektyw ją zasłania przy
    tele (o macro z wbudowaną lampą można zapomnieć).

    Generalnie jak na aparat turystyczny - jest ok.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2012-09-10 14:18:03
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Wbudowana lampa jest akceptowalna, z tym że obiektyw ją zasłania przy
    > tele (o macro z wbudowaną lampą można zapomnieć).

    Polecam mój patent - "transporter fotonów" ;-) (arkusz srebrzonej
    folii antystatycznej po częściach do PC spięty w szeroki rulon dobranej
    długości gumką. Można to zapiąć na flesza, albo dodać jeszcze jedną
    gumkę). Działa prawie bez strat.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]