    From: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Asus PRIME X370-PRO i 5-5600X
    Date: Sun, 09 Oct 2022 04:10:26 +0200

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 09 Oct 2022 00:32:51 GMT
    doszła do mnie wiadomość <TEo0L.1153514$%fx6.950614@fx14.ams1>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

    MC12_STATUS[Over|CE|MiscV|AddrV|-|-|SyndV|CECC|-|-|-
    ]: 0xdc2040000602010b
    0x000000232a1f0f0e

    2467&sid=d16b627e8602f5980f0eedc4042a2c87&start=20

    ware/linux-firmware.git/commit/?id=fdf1a65258522edf1
    8a0a1768fbafa61ed07e598

> [...]
    >
    >Zastanawiające jest też, że jak wchodzę do monitoringu w biosie, to
    >zwiększenie/zmniejszenie obrotów wentylatora cpu 3x powoduje bardzo
    >nieznaczne zmiany temperatury i są one bardzo powolne.
    >
    >No więc objawy są trochę dziwne, ale sugerujące, że jednak coś może być
    >z przegrzewaniem. Jeszcze się okaże, że to cpu cooler (be quiet! Shadow
    >Rock Tf 2, 160W TDP).
    >
    >A, i jeszcze zauważyłe, że nie każde wyrzucenie "Hardware error"
    >skutkuje restartem, ale zdecydowana większość skutkuje w ciągu kolejnych
    >sekund. To też jakby wskazuje na przegrzewanie.

    Ja bym jeszcze pokombinował z ograniczeniem TDP do 65W, wyłączeniem
    boost lub ustawieniem napięcia CPU w tryb offset i ZEJŚCIEM o
    <=100mV(to samo dla chipsetu), będzie się grzał sporo mniej(u mnie
    temperatury spadały o 5-7 stopni w stresie, a wydajność o mniej niż
    10%), natomiast jeśli to CPU jest na gwarancji, to bym wysłał.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy