eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutomat - co i jak? › Re: Automat - co i jak?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Automat - co i jak?
    Date: Sat, 27 Nov 2010 21:47:45 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 41
    Message-ID: <icrqpm$s9k$1@inews.gazeta.pl>
    References: <1xi596hea7gh9$.dlg@rower.power.pl>
    NNTP-Posting-Host: aebx156.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1290890870 28980 79.186.49.156 (27 Nov 2010 20:47:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 27 Nov 2010 20:47:50 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: cita
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2329136
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:1xi596hea7gh9$.dlg@rower.power.pl...
    > Witam,
    >
    > jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za
    > nieswoje pieniądze) i tak się składa że ma automat - na co zwrócić
    > uwagę?
    > Szczególnie pytam o to, jak zjeżdżać z większych górek. Jedni twierdzą
    > że po prostu D, gdzie indziej czytam że ręcznie wymuszać 2 lub nawet 1
    > jak większa górka (chodzi mi o coś w stylu Kubalonki czy Salmopolu, nie
    > małe góreczki na 50m w górę). Jednym słowem jak jechać żeby się nie
    > zabić?
    > No i parkowanie na wzniesieniu - też nie mam jasnego oglądu co robić, po
    > prostu P + ręczny czy coś jeszcze wycudować?


    1 www.automat.pl
    2. jeździć na D
    2a. jesli zachodzi konieczność hamowania silnikiem zjeżdzając ze wzniesienia
    używac odpowiednich dla danej prędkości trybów wymuszonych
    2b. używać trybów wymuszonych odpowiednich dla prędkości jesli ciągniesz
    przyczepe/holujesz auto i ciężar jest na tyle duzy, a prędkość na tyle mała,
    ze skrzynia ciągle zmienia biegi
    3. Starać sie w korkach raczej trzymać na D a nie wrzucać N(P), bo to
    zdrowsze. Oczywiście nie zepsujesz skrzyni od przełączenia D<->N ale każde
    przełaczenie to o jedno przełączenie mniej ;)
    4. Starać sie nie bawić w rajdowca i nie próbować startów z jednoczesnie
    wcisnietym hamulcem i gazem
    5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeć" samochód
    na ręcznym hamulcu, a później wstawić P i zdjąć noge z gazu.
    6. przełączac tryby pracy z D<>N lub N<>R lub R<>P tylko po *całkowitym*
    zatrzymaniu auta (tak jak bozia przykazała, a nie przy prawie zatrzymaniu)


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: