  • Data: 2020-10-16 18:43:00
    Temat: Re: Awaryjnosc samochodow
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.10.2020 o 16:44, J.F. pisze:

    > A ciekawe co robia, jak jada 4 osoby ...

    Cztery osoby i pies. Nic - paxy z psem pojechały lawetą ja z żoną
    tirem;) Podobno są specjalne lawet na 4 osoby, ale trzeba było czekać 8
    godzin;)

    > Dziwne troche ... ale to juz stare samochody mialy "uklad cisnieniowy",
    > ktory teoretycznie mogl pracowac gdzies do 125C.

    Podejrzewam, że płyn po prostu zgubiłem, choć w sumie jak się połapałem
    to wskazówka od temperatury była oparta o czerwone, więc jakieś tam
    krążenie było - bo chyba z silnika nie czyta tylko gdzieś z okolic
    termostatu. W każdym razie samochód wiedział że temperatura na czerwonym
    polu, i nic nie wyło ani nie krzyczało. Ze cztery minuty wcześniej się
    check zaświecił, ale wruszyłem ramionami i stwierdziłem że na mopie
    sprawdzę - nie dojechałem.

    > Co sie dzieje po przekroczeniu to nie wiem - jakos dziwnie moje "stare
    > zlomy" zawsze trzymaly te ~90 C.
    > A na poboczu widywalem mlodsze, dymiace ...

    Nowe często nawet wskaźnika temperatury nie mają tylko kontrolkę.

    > Jak sie kupuje auto za 5 tys, to mozna byc wydymanym na 5 tys, a raczej
    > na 3, bo przeciez troche pojezdzi zanim sie zepsuje :-)

    Właśnie tak do tego podchodzę - tylko że trochę droższe biorę - za
    kilkanście ostatnio za równe 20. Trochę pojeżdzę żeby zobaczyć czy nie
    kompletny złom i coś nie wyskoczy, a jak nie to robię co trzeba i jeźdzę.

    > Gorzej potem, szczegolnie w mlodszych rocznikach - coraz drozsze naprawy
    > w tych samochodach, i masz dylemat - naprawic ten drobiazg, czy poszukac
    > nowszego auta, bo koszt podobny
    > :-)

    Właśnie. Nie wiem jak w innych nówkach ale nawet w moim nastoletnim
    volvo moduły trzeba wprogramowywać - teoretycznie autoryzowanym
    programem - łączysz się z serwerem volvo i dostajesz binarkę pod
    konkretny samochód. Oczywiście bracia rosjanie obeszli, ale... W sumie
    ESP od ruskich bym chyba nie wgrywał;)

    --
    Shrek