  • Data: 2021-11-20 09:54:27
    Temat: Re: BCD i UEFI
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    > "trybun" sn7s7g$ge1$...@g...aioe.org

    > Sprawdź punkty, które wymieniłem.

    > A później? Jeszcze ani razu nie rejestrowałem Windows...
    > Miałem/mam: W95 w kilku wersjach, W98 -- także nie
    > w jednej, WME, WXP Home i WXP Pro, W7S, 32W10 i 64W10...
    >
    > Z zainstalowanym 64W10 kupiłem... W7S instalowałem
    > kilka razy z dziewiczego ;) stanu zapisanego na HDD...
    > (za każdym razem witano mnie jako nowego juzera...)
    >
    > DOSy też wymagały rejestracji?
    >
    > Tak dla przyzwoitości -- sklonowany 64W10 aktualizuje
    > się do najnowszysch wersji, niekiedy rozgrzewając HDD
    > do granic niemożliwości -- Hitachi 60°C...

> [...]

    Nie wiem co później, zawsze rejestrowałem XP zaraz po instalacji.  W
    98ce o ile dobrze pamiętam wystarczyło wpisać kod w trakcie instalacji,
    a rejestracja nie było konieczna. DOS miałem na jednym kompie ale był on
    fabrycznie zainstalowany,  i zaraz go wywaliłem że nie miałem okazji
    sprawdzić czy wymagał rejestracji.

    Skoro o dyskach mowa, co byś polecał HDD, SSD-SATA czy SSD-NVME? Dysk w
    nowym kompie już w 60% zajęty tylko patrzeć jak zacznie brakować
    miejsca.  Ceny mniej wiecej na tym samym poziomie, a więc detale - czy
    NVMe znacznie podnosi wydajność, tzn o ile szybciej wystartuje z niego
    10ka w stosunku do SATA, a więc czy w ogóle warto przenosić z SSD- SATA
    na niego system? No i to przegrzewanie, czy to prawda że robi się z
    niego mały piecyk w kompie?