  • 11. Data: 2020-04-21 08:02:25
    Temat: Re: BMW G11 730d
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2020 o 21:30, t-1 pisze:

    > Jeździ dużo po mieście?
    > No to może problem z DPF.

    Dokładnie - przybywanie oleju w dieslu to stały symptom takich właśnie
    problemów, oczywiście w BMW może też sygnalizować inne problemy.

  • 12. Data: 2020-04-21 09:26:03
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/04/2020 22:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > W tirach masz adblue

    Kazdy diesel w osobowkach tez ma dzisiaj adblue. Ta BMW tez ma.

  • 13. Data: 2020-04-21 09:26:56
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/04/2020 21:35, t-1 wrote:

    > A może u wiejskiego spawacza wyciął DPF i nie przeprogramował komputera?

    Nie, auto jest jeszcze na gwarancji i do tego w najmie dlugo terminowym.

  • 14. Data: 2020-04-21 13:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik K n...@e...com ...

    > Kazdy diesel w osobowkach tez ma dzisiaj adblue. Ta BMW tez ma.

    O to przyznam ze nie wiedziałem.
    musze poczytac jak ta technologia działa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 15. Data: 2020-04-21 14:23:27
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/04/2020 12:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik K n...@e...com ...

    > O to przyznam ze nie wiedziałem.
    > musze poczytac jak ta technologia działa.

    Tak samo jak w ciezarowych. W moim (Insignia B) mam zbiornik 15l i jest
    to troche denerwujace, bo np. ostrzezenie wlacza sie przy ilosci
    potrzebnej na przejechanie ok 1100mil, po kilku dniach pojawia sie info,
    ze zostalo na 1000mil, pozniej ze na 900 aby po kilku kolejnych
    wyskoczylo, ze zostalo moczu na 750mil. Jak jest na mniej niz 500mil to
    nie odpalisz silnika. Wozic tego na zapas nie ma sensu bo mozna to kupic
    nawet w markecie. Ja od maja do teraz zrobilem 20tys mil i z tego co
    pamietam uzupelnialem chyba trzy albo cztery razy.

  • 16. Data: 2020-04-21 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik K n...@e...com ...

> [...]
    > sensu bo mozna to kupic nawet w markecie. Ja od maja do teraz
    > zrobilem 20tys mil i z tego co pamietam uzupelnialem chyba trzy albo

    :)
    Fajny opis technologii ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 17. Data: 2020-04-22 17:41:54
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Budzik w
    >:

    > A to auto ma dpfa? Jezeli tak to moze ten podnoszacy sie poziom oleju to
    > paliwo z procesu wypalania dpf?

    No masz...

    Tylko, że to błąd oprogramowania sterownika jest, że nie "bada więcej niż 5
    warunków" czy powinien wypalić, tylko sprawdza, czy mu sie zapcha za chwile
    i temperatura jest odpowiednia...

    Serwis VOLVO wymienia olej i filtr oraz czysci DPFa w około 40 minut...

    --
    'Tom N'

  • 18. Data: 2020-04-22 20:10:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W sumie to fajnie, że pms służy do rozwiązywania problemów właścicieli "siódemek"
    nówek sztuczek nie śmiganych - poczułem się
    lepiej, godniej, dostojniej.
    Jak w "Psach IV" czy podobnie ;-)

    -----

  • 19. Data: 2020-04-23 10:40:30
    Od: K <n...@e...com>

    On 22/04/2020 19:10, ąćęłńóśźż wrote:
    > W sumie to fajnie, że pms służy do rozwiązywania problemów właścicieli
    > "siódemek" nówek sztuczek nie śmiganych - poczułem się lepiej, godniej,
> [...]

    Akurat w tym modelu nie ma nawet bagnetu zeby sprawdzic faktyczny poziom
    oleju. Serwis, ktory przyjechal po auto powiedzial to pewnie sensor i
    tyle. Wiadomo, ze serwisy autoryzowane to wymieniacze, ktorzy nie mysla
    samodzielnie. Pewnie wymienia sensor i olej i bedzie ok do nstepnego
    razu - po gwarancji.

  • 20. Data: 2020-04-23 10:47:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak kupię nowa siódemkę to też spytam Janusza co on na to ;-)

    -----