  • 1. Data: 2021-10-23 18:08:03
    Temat: Beda kartki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ... bo do Kauflandu kanistry rzucili.
    Metalowe, zielone, 20 litrow ...

    J.

  • 2. Data: 2021-10-24 12:30:04
    Temat: Re: Beda kartki
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-10-23 o 18:08, J.F. pisze:

    > ... bo do Kauflandu kanistry rzucili.
    > Metalowe, zielone, 20 litrow ...

    Bywają w sprzedaży cały czas.
    Ale odradzam kupowanie. Radził bym plastikowe
    posiadające w komplecie dzióbek mieszczący się do wlewu paliwa.
    Są lżejsze i tańsze. I bywają dostępne na stacjach paliw.
    https://www.castorama.pl/result/?q=kanister+na+paliw

  • 3. Data: 2021-10-24 14:37:43
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-10-24 12:30, RadoslawF wrote:

> [...]
    > posiadające w komplecie dzióbek mieszczący się do wlewu paliwa.
    > Są lżejsze i tańsze. I bywają dostępne na stacjach paliw.
    Te ,,dziubki" są do dupy bo przeciekają przy wlewaniu - producenci
    przyoszczędzili na uszczelce. :-) Przynajmniej w tych, które ja
    widziałem. Proponuję ,,niezależny" plastikowy lejek za 5 zł. No i same
    korki w tych plastikowych kanistrach też zbyt dobre nie są. Dokręcisz za
    słabo - przecieka (chociaż uszczelka jest), a jak ktoś chce dokręcić
    mocniej i ma trochę pary w łapie to ,,denko" korka może się odłamać. :-)

    Ale zalety plastiki też mają. Ja lubię to, że można kupić biały (lekko
    przezroczysty) i od razu widać ile paliwa pozostało. Szczególnie takiego
    zabarwionego czerwonym olejem do dwusuwów. No i z reguły są tańsze,
    chociaż markowy może kosztować porównywalnie do blaszaka.

  • 4. Data: 2021-10-24 15:46:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:617535ab$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    user RadoslawF pisze tak:

> [...]
    > posiadające w komplecie dzióbek mieszczący się do wlewu paliwa.
    > Są lżejsze i tańsze. I bywają dostępne na stacjach paliw.

    metalowe są lepsze bo odprowadzają ładunki
    a wiadomo benzyna + iskra = pożar ;)

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 5. Data: 2021-10-24 17:38:13
    Od: Arkady <a...@a...w.stopce>

    W dniu 24.10.2021 o 12:30, RadoslawF pisze:

> [...]
    > posiadające w komplecie dzióbek mieszczący się do wlewu paliwa.
    > Są lżejsze i tańsze. I bywają dostępne na stacjach paliw.

    Kupiłem cztery plastikowe w Osozołomie - ciul, że jeden miał pęknięty
    szew na dnie i przeciekał - pozostałe nie były szczelne, mimo mocnego
    dokręcenia w garażu śmierdziało benzyną. Próbowałem doszczelnić, nic to
    nie dało. Zakupiłem zatem cztery metalowe piątki z demobilu wraz z
    dopinanym dziubkiem do nalewania. Teraz benzyny w garażu nie czuć. Co
    prawda sam dziubek to konstrukcja do wlewu Stara ale po nasunięciu na
    jego koniec giętkiej rurki nalewowej od jednego z kanistra plastikowego
    działa świetnie i jest szczelne, nic się nie rozlewa :)
    Metalowe wiadomo - są cięższe niż plastikowe i nie widać ile płynu w
    środku (tak jak i w czarno barwionych plastikach zresztą) ale
    przynajmniej nie mam "komory benzynowej" w aucie, jeśli je zabieram.
    Zapewne są też i szczelne plastikowe kanistry ale nie chciało mi się już
    więcej szukać.

    Pozdrawiam
    Arkady

  • 6. Data: 2021-10-24 17:56:28
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-10-24 17:38, Arkady wrote:
    [...]
> [...]
    > przynajmniej nie mam "komory benzynowej" w aucie, jeśli je zabieram.
    > Zapewne są też i szczelne plastikowe kanistry ale nie chciało mi się już
    Z tą szczelnością blaszaków też nie jest idealnie. Po (wielu) latach
    uszczelki parcieją. No i emalia wewnątrz kanistra może zacząć się
    łuszczyć co grozi kosztownymi/pracochłonnymi naprawami układu paliwowego.

  • 7. Data: 2021-10-24 18:31:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-10-2021 o 17:38, Arkady pisze:

    > Metalowe wiadomo - są cięższe niż plastikowe i nie widać ile płynu w
    > środku

    I ile rdzy wlewasz do baku przy okazji...

    > (tak jak i w czarno barwionych plastikach zresztą) ale
    > przynajmniej nie mam "komory benzynowej" w aucie, jeśli je zabieram.

    Tak z ciekawości - na cholerę komu wozić kanistry w 21 wieku?
    Oprócz benzyny do kosiarki nic mi do głowy nie przychodzi.

  • 8. Data: 2021-10-24 18:36:54
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-10-24 o 18:31, Cavallino pisze:

    > Tak z ciekawości - na cholerę komu wozić kanistry w 21 wieku?
    > Oprócz benzyny do kosiarki nic mi do głowy nie przychodzi.

    No, jeszcze do agregatu prądotwórczego :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 9. Data: 2021-10-24 19:33:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Oct 2021 18:31:55 +0200, Cavallino wrote:

    > I ile rdzy wlewasz do baku przy okazji...

    Zardzewiale w srodku sa?

    > Tak z ciekawości - na cholerę komu wozić kanistry w 21 wieku?
    > Oprócz benzyny do kosiarki nic mi do głowy nie przychodzi.

    do kosiarki tez dobry powod, a wrecz doskonaly :-)

    Do łódki, do motolotni, do agregatu.

    No i moze olej opałowy do malego piecyka ...

    J.

  • 10. Data: 2021-10-24 20:08:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sl41pq$tcb$1$Cav@news.chmurka.net>
    user Cavallino pisze tak:

    > Tak z ciekawości - na cholerę komu wozić kanistry w 21 wieku?

    a jak zabraknie paliwa?

    Jak jeszcze byłem biedny miałem paranoję szukania
    tańszej stacji np Mila, Lotos.

    Kiedyś pojechałem do Darłowa chyba a tam zonk, nie ma CPN
    Niby można kupić i wylać destylowaną. Dobry człowiek mnie podwiózł do
    Koszalina.

    Teraz wożę za to wodę w długie trasy. Po uderzeniu w zwierzynę.
    Zbiorniczek wystarczał na 20 minut jazdy. But w podłogę.