  • 1. Data: 2021-10-18 22:05:34
    Temat: pierwsze auto
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Proszę o wasze typy na pierwsze auto dla kierowcy z zielonym listkiem.
    Tanie w zakupie i utrzymaniu.

    Moje typy póki co:
    Fabia 1.0 lub 1.2
    Polo 1.0
    Saxo
    Clio 1.2(?)
    Yaris 1.0
    Corolla e11 1.3

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2021-10-18 22:49:03
    Temat: Re: pierwsze auto
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Proszę o wasze typy na pierwsze auto dla kierowcy z zielonym listkiem.
> [...]

    punto/panda? Lepiej punto bo nie rozleniwi się z racji nieminiaturowych
    gabarytów.
    jeśli facet to zdecydowanie z małym silnikiem - i możliwie ciężkie ;)

    volvo v40 za 5kpln? :)

    Avast.

  • 3. Data: 2021-10-19 08:24:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.10.2021 o 22:05, Maciek pisze:

    > Czołem,
    >
    > Proszę o wasze typy na pierwsze auto dla kierowcy z zielonym listkiem.
> [...]
    jakaś taka moda panuje, żeby pierwsze było małe. Jeśli to takie
    rozumowanie ma sens, to kup mikro-cara, może nawet takiego bez prawa jazdy?
    Jeśli jednak w powyższyej myśli brak sensu, to kup najmłodsze auto na
    jakie Cię stać. PRawdopodomnie wyjdzieże to dacia, albo coś czym (na
    pozór) wstyd jeźdizć. albo auto od kuzynki babci, kogoś kogo znasz i
    wiesz że Cię nie oszuka.
    Natomiast jeśli na serio chcesz mieć tanie auto w utrzymaniu, a nie
    elektryczne, to najpierw zainteresuj się typem silnika. 10 lat temu,
    szukałem auta z silnikiem hdi 2.0 typ RHY. Kazdy inny typ tego hdi2.0
    odpadał, tu akurat przez "awaryjny" osprzęt około silnikowy.
    reasumując:
    mały/średni/duży - bez znaczenia. JAk młody kierowca, kierowniczka
    będzie się bał, zapytaj czy większym matki do szpitala nie zawiezie?
    Takie "blokady" są w mózgach, umiejętności do kierowania samochodami są
    wystarczające
    JAk ma być trwały i tani, to głęboko musisz pokopać w silnikach. no i im
    mnie osprzętu, elektroniki, udoskonaleń - tym mniejsza szansa ze coś się
    zepsuje.

    ToMasz

  • 4. Data: 2021-10-19 08:35:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Sirion

  • 5. Data: 2021-10-19 08:50:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2021 08:24:36 +0200, ToMasz napisał(a):

    > jakaś taka moda panuje, żeby pierwsze było małe. Jeśli to takie
    > rozumowanie ma sens, to kup mikro-cara, może nawet takiego bez prawa jazdy?

    Ale gdzie ja napisałem, że musi być małe?
    Moim zdaniem lepsze duże, ale niestety jedynym nieco większym autem, które
    znam i które spełnia kryterium niskiej ceny zakupu i kosztów utrzymania,
    jest wymieniona corolla.
    Cała reszta listy to po prostu moje typy aut tanich & dość niezawodnych na
    podstawie doświadczeń własnych/bliskich znajomych/rodziny.
    Awaryjność to nie tylko silniki, to również podatność na korozję.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2021-10-19 08:56:55
    Od: trybun <C...@j...cb>

> [...]
    > Czołem,
    >
    > Proszę o wasze typy na pierwsze auto dla kierowcy z zielonym listkiem.

    Taniej (w utrzymaniu) niż ople Corsa/Astra czy fiaty Panda/Punto nie
    znajdziesz.

  • 7. Data: 2021-10-19 11:25:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/10/2021 07:56, trybun wrote:

    > Taniej (w utrzymaniu) niż ople Corsa/Astra czy fiaty Panda/Punto nie
    > znajdziesz.

    Mniej awaryjnego niz Toyota tez nie.

  • 8. Data: 2021-10-19 12:20:50
    Od: trybun <C...@j...cb>

    W dniu 19.10.2021 o 11:25, K pisze:

    > Mniej awaryjnego niz Toyota tez nie.

    To chyba nie tak działa, po prostu nie ma aut bezawaryjnych, psują sie
    wszystkie. W swoim czasie ktoś tu na grupie wychwalał pod niebiosa
    bezawaryjność Forda Sierry. Tymczasem ja go znam z jak najgorszej
    strony. Yaris, znajomy niedawno był zmuszony sprzedać poniewać nie
    trzymała wolnych obrotów, parę wizyt w różnych warsztatach i nadal
    kicha,. Tak więc liczenie na bezawaryjność w używanych samochodach moze
    prowadzić na manowce.

  • 9. Data: 2021-10-19 12:41:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup
    W dniu 19.10.2021 o 11:25, K pisze:
    [...]
    >To chyba nie tak działa, po prostu nie ma aut bezawaryjnych, psują
    >sie wszystkie. W swoim czasie ktoś tu na grupie wychwalał pod
    >niebiosa bezawaryjność Forda Sierry.

    Ja. 21 lat dojezdzila - to tez o czyms swiadczy.

    >Tymczasem ja go znam z jak najgorszej strony.

    a co ci sie psulo ?

    J.

  • 10. Data: 2021-10-19 13:03:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2021 10:25:16 +0100, K napisał(a):

    > Mniej awaryjnego niz Toyota tez nie.

    Prawdopodobnie. Na dodatek starą Corollą z 1.3 jeździło mi się lepiej niż
    Aurisem z podobna pojemnością, gdzie konieczność ciśnięcia po wysokich
    obrotach doprowadzono do granic absurdu.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl