  • 11. Data: 2021-10-24 20:38:00
    Temat: Re: Beda kartki
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 24.10.2021 o 18:31, Cavallino pisze:

    > I ile rdzy wlewasz do baku przy okazji...

    > Tak z ciekawości - na cholerę komu wozić kanistry w 21 wieku?
    > Oprócz benzyny do kosiarki nic mi do głowy nie przychodzi.

    Mały drugi bak ze znaną ilością paliwa. Samochody spalinowe raczej
    durnowate są jak chodzi o pokazywanie zasięgu.

  • 12. Data: 2021-10-25 07:08:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ii" napisał w wiadomości grup

    >Mały drugi bak ze znaną ilością paliwa. Samochody spalinowe raczej
    >durnowate są jak chodzi o pokazywanie zasięgu.

    Nie widze potrzeby.
    Paliwomierz posiadaja, spada do 1/4 baku - tankujesz.

    J.

  • 13. Data: 2021-10-25 10:08:48
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-10-24 o 17:56, JDX pisze:
    > On 2021-10-24 17:38, Arkady wrote:
    > [...]
    > Z tą szczelnością blaszaków też nie jest idealnie. Po (wielu) latach
    > uszczelki parcieją. No i emalia wewnątrz kanistra może zacząć się
    > łuszczyć co grozi kosztownymi/pracochłonnymi naprawami układu paliwowego.

    Kanistry wewnątrz nie są malowane. Dobry kanister ma metalowy lejek z
    sitkiem. A uszczelka wytrzyma 40 lat, o ile ma... 40 lat - te nowsze
    mogą być gorsze :-)
    T.
    Ps. Faktycznie mam 2 kanistry mające po kilkadziesiąt lat i jeden z nich
    wygląda z zewnątrz jak obraz nędzy i rozpaczy, ale korek trzyma i nie
    przecieka.

  • 14. Data: 2021-10-25 17:25:45
    Od: Arkady <a...@a...w.stopce>

    W dniu 25.10.2021 o 10:08, T. pisze:

    > Kanistry wewnątrz nie są malowane. Dobry kanister ma metalowy lejek z
    > sitkiem. A uszczelka wytrzyma 40 lat, o ile ma... 40 lat - te nowsze
    > mogą być gorsze :-)

    Akurat te które kupiłem, są malowane (na pomarańczowo).

    AS

  • 15. Data: 2021-10-25 17:34:02
    Od: Arkady <a...@a...w.stopce>

    W dniu 24.10.2021 o 18:31, Cavallino pisze:

    > Tak z ciekawości - na cholerę komu wozić kanistry w 21 wieku?
    > Oprócz benzyny do kosiarki nic mi do głowy nie przychodzi.

    A tak po preppersku, na wszelki słuczaj ;)
    Trochę jak z apteczką - też można w razie czego obwiązać ranę szmatą lub
    wezwać karetkę.
    Albo jak z gaśnicą... albo jumpstarterem :) Da się bez tego przeżyć? A
    pewnie :)
    Niektórzy tak mają że wożą ze sobą różne, dziwne może z punktu widzenia
    zwykłego użyszkodnika przedmioty. ;D

    Pozdrawiam
    Arkady

  • 16. Data: 2021-10-25 17:37:28
    Od: Arkady <a...@a...w.stopce>

    W dniu 24.10.2021 o 19:33, J.F pisze:

    > Zardzewiale w srodku sa?

    Jeden był ale był przechowywany bez założonej uszczelki i widać wilgoć
    podziałała (a może i ktoś tam wodę trzymał) - dostałem drugi sprawny w
    zastępstwo. Kupując cztery kanistry dostałem też kilka uszczelek
    zapasowych na zaś.

    Pozdrawiam
    Arkady

  • 17. Data: 2021-10-25 17:44:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Zardzewiale w srodku sa?

    Zdarza się po latach.

  • 18. Data: 2021-10-25 19:06:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61766610$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    user T. pisze tak:

> [...]
    > Ps. Faktycznie mam 2 kanistry mające po kilkadziesiąt lat i jeden
    > z nich wygląda z zewnątrz jak obraz nędzy i rozpaczy, ale korek

    to pewnie jeszcze od wujka Adolfa

    https://www.youtube.com/watch?v=zT18DRnNkgA

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 19. Data: 2021-10-25 22:03:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A weź zatankuj łódkę bez kanistra ;-))

  • 20. Data: 2021-10-25 23:00:11
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.10.2021 o 07:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ii"  napisał w wiadomości grup

    > Nie widze potrzeby.
    > Paliwomierz posiadaja, spada do 1/4 baku - tankujesz.
    1/4 baku to jest nie wiadomo ile. Raczej za dużo bo to jakieś 100km
    niezbyt wolnej jazdy. Nie będę tankował co 300km. Ale komp przestaje
    pokazywać niewiele niżej w okolicach 50km zasięgu. I nie wiadomo czy
    stwierdził, że jest mniej niż wyliczył czy właśnie tyle. Jeszcze mi
    nigdy nie brakło, ale gdyby on to umiał liczyć to by do końca pokazywał.
    W Twizy do końca pokazuje. Można zejść np do 2km. Nie ma potrzeby
    tankować przy 1/4 "baku". Może ma margines, ale przynajmniej nie
    zachowuje się tak bezsensownie, że przestaje pokazywać. I właśnie w
    takiej sytuacji prostym rozwiązaniem byłby kanister. Albo na bocznych
    drogach, gdzie stacje rzadko i niekoniecznie zawsze otwarte.