    From: PiteR <e...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Benzyna w dieslu
    Date: Sat, 21 Nov 2020 19:05:18 GMT

    in <news:ldlzdx6qwqte$.l0shoxnmhw3w$.dlg@40tude.net>
    user Maciek pisze tak:

    > Zatankowałem dziś przez pomyłkę 1/5 baku benzyny w samochodzie z
    > dieslem common rail.

    Odkaziłeś znaczy instalację ;)

    > Odważylibyście się dolać 4/5 ropy i jechać?

    służbowym, z wypożyczalni, teścia - nie
    #ZawszeGratem passatem B4 - tak

    > Ja wybrałem bulenie za odessanie, co prowadzi do drugiego mojego
    > pytania - ktoś ma doświadczenie z pompkami, które na przyszłość
    > pozwoliłyby w takich sytuacjach uniknąć kosztów?

    Na przyszłość chyba już się nie pomylisz? :)

    Jest kilka zabezpieczeń na przyszłość
    - w służbowym nie da się zapłacić kartą za benzynę więc się kapniemy
    - z wypożyczalni nie brać diesli (no chyba że traktor wypożyczamy)
    - prywatnego diesla sprzedać, zezłomować

    Spot your mistake quickly as you're filling up, and there's a chance
    you'll get away scot-free. That's because it's commonly agreed you can
    mix up to 5 per cent petrol into diesel fuel without disastrous
    consequences. If there's no room in the tank to top it up with diesel
    at the required 95 per cent ratio, you'll need the services of somebody
    who can drain the tank.

    https://tinyurl.com/y9sfsw83

    https://www.autoexpress.co.uk/car-news/95327/wrong-f
    uel-a-guide-on-
    what-to-do-if-you-put-petrol-in-a-diesel-car

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy