  • Data: 2022-08-18 11:03:02
    Temat: Re: Biblioteka MQTT i dziwny kod w C
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17.08.2022 18:58, Mirek wrote:

    > Czyli ręcznie wrzucasz pod ten sam temat i dochodzą, a od ESP nie dochodzą?
    > Zakładam, że qos i retained masz w obydwu przypadkach takie same?
    > Client-id unikalne? (!)
    > No to już czary musiały by być żeby jedno dochodziło drugie nie.

    Ok, już znalazłem przyczynę. Tak jak piszesz - przepisując kod
    zapomniałem o wywołaniu funkcji, która w przypadku wykrycia ustawionej
    flagi QoS inicjowała odsyłanie potwierdzenia odebrania wiadomości
    PUBLISH. Broker nie otrzymując potwierdzeń po jakimś czasie zaprzestawał
    rozsyłania wiadomości do tego konkretnego subskrybenta. Natomiast
    wiadomości wysyłane ręcznie nie miały ustawionej flagi, więc dochodziły
    nadal.

    Po uzupełnieniu kodu wszystko działa prawidłowo. Urządzenie pracuje już
    prawie dobę i cały czas odbiera wiadomości z brokera. W oczy rzuciła mi
    się natomiast inna kwestia - gdy sprawdzałem za pierwszym razem za
    pomocą tcpdumpa (odpalonego na Raspberry Pi, gdzie pracuje broker) i
    wiresharka, widziałem wszystkie pakiety.

    Teraz natomiast wygląda to tak, jakby tcpdump nie rejestrował wiadomości
    wychodzących od klienta (PUBACK, PINGREQ), chociaż wiadomości są
    wysyłane i najwyraźniej docierają, bo powodują reakcję (np. w postaci
    odesłania PINGRESP). Jakiś pomysł co może być przyczyną takiego stanu
    rzeczy?