-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Date: Sat, 22 May 2010 17:33:14 -0500
Organization: http://onet.pl
Lines: 76
Message-ID: <h...@p...onet.pl>
References: <4bdd38af$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
<hrjift$1fhf$1@news2.ipartners.pl> <hrjj42$986$1@inews.gazeta.pl>
<hrjms8$1hc5$1@news2.ipartners.pl> <hrjosm$pav$1@inews.gazeta.pl>
<hrjqem$1jb5$1@news2.ipartners.pl>
<4bdd6f29$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
<4bdd6ffa$0$19162$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@m...astro.amu.edu.pl>
<4bdd7a30$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
<h...@p...onet.pl>
<1...@a...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<c...@s...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<8...@h...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<7...@a...googlegroups.com>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274567637 9093 204.248.56.195 (22 May 2010 22:33:57 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 22 May 2010 22:33:57 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <7...@a...googlegroups.com>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282648
[ ukryj nagłówki ]"jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
news:7b1783b4-c97c-40dc-8642-832ccef3a8b9@a16g2000vb
r.googlegroups.com...
> 2. Wracając do tematu: niestety ze strony subaru zniknął wykres z
> przełożeniami, ale mogę zacytować instrukcję:
> Rekomendowane przez producenta prędkości (kiedy zmieniać na następny
> bieg):
> 1:do 24km/h, 2:do 40km/h, 3:do 64km/h 4:do 72km/h 5:do 80km/h
> Czyli zalecają 5 między 72 a 80km/h - nie znają się szczawiki :)
Te rekomendacje z całą pewnością dotyczą jednostajnego PRZYSPIESZANIA.
My mówiliśmy o spokojnym toczeniu się z ustaloną już prędkością...
Do następnego czerwonego światła. A do tego wystarczy najwyższy bieg.
> Maksymalne prędkości (wg producenta):
> 1: do 38km/h, 2:do 79km/h 3:do 123km/h, 4:167km/h 5:207km/h
> 6:nieskończoność - no tu jest naprawdę ciekawie :) - dodam, że
> maksymalna prędkość wg dokumentacji to bodajże 187km/h :)
> 3.Jakby nie patrzeć coś 60km/h, a tym bardziej 50km/h to na 5 chyba
> trudno?
Nie wiem jak Ty patrzysz... i na co patrzysz.
>> Aż mnie korci aby sprawdzić te rpm w moim aucie przy 60km/h :-)
> 4.Ciekawe - zapodaj.
Zapomniałem... :-) Może następnym razem?
>> Przy normalnym ruchu w mieście w przeważającej ilości przypadków
>> używam piątego biegu. Dojście do 5 biegu przy ruszeniu ze świateł
>> trwa przeważnie ułamek odległości do następnego czerwonego światła.
>> Pomijając sytuacje stania w korkach, jazda na niższym biegu niż 4
>> jest totalną przesadą.
>
> 5.Nie pisałem o 3 biegu. Przesadą i egoizmem jest jazda na 5 i wyżej.
Gdzie tu jest egoizm???
Jaka jest dla Ciebie różnica czy te 50km/h robię na 4 czy 5 biegu???
>> Nie wiem co widzisz niebezpiecznego w jeździe na 5 biegu i chętnie
>> usłyszałbym co to takiego i jak może to wnerwiać współużytkowników
>> drogi.... Co ich może obchodzić jakiego biegu Ty używasz jadąc te 60km/h
>> z Twojego przykładu? Czy jest dla mnie jakakolwiek różnica czy masz
>> te 60km/h na 5 czy na 4 biegu? Dla mnie istotne jest czy jedziesz 60
>> czy 30 - to jest dla mnie istotna różnica, nie to na jakim biegu trzymasz
>> auto...
> 6.Nie wiem jakie masz auto, ale w takich "popularnych" przyśpieszenie
> na 5 biegu jest bardzo słabe - wyprzedzanie trwa długo i przez to jest
> niebezpieczne - np. dlatego, że dłużej jesteś w "martwej strefie".
A kto mówi o wyprzedzaniu na piątym biegu?????
Mówimy o przełączeniu na 5tkę jak już osiągniesz prędkość 50km/h
i dalej już toczysz się z tą prędkością.
> Każde szybkie wciśnięcie hamulca powoduje zgaszenie silnika - nie ma
> czasu na wciskanie sprzęgła. Ja miałem takie sytuacje i wierz mi
> człowiek robi się naprawdę mokry jak mu zgaśnie silnik i w panice
> próbuje odpalić samochód, a tu leci z tyłu tir ....
Nie rozumiem dlaczego miałbyś naciskać hamulec bez wysprzęglenia.
Masz jakieś kłopoty z obsługą ręcznej skrzyni biegów to kup sobie automat.
>> Co do zabijania silnika to nie doświadczyłem jeszcze problemów
>> z silnikiem. To są jakieś przesądy z kółka gospodyń wiejskich...
> Jak już pisałem nie wiem czy dotyczy to nowych silników. Kiedyś mowa
> było o tym, żeby zbyt długo silnik nie pracował poniżej 1500obr/min,
> ponieważ wtedy zawory nie zawsze się obracają i przez to szybciej się
> "wypalają".
> Chyba dalej to obowiązuje bo ostatnio od mechanika usłyszałem, że
> branie oleju może być związanie z trzymaniem silnika na zbyt niskich
> obrotach.
Mechanicy to nie naukowcy, własnych badań nie prowadzą...
Powtarzają to czego się nauczyli w szkole 30 lat temu albo
co zasłyszeli od innych.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.05.10 10:52 MarcinJM
- 25.05.10 12:13 login206
- 25.05.10 17:12 Karolek
- 25.05.10 19:19 MarcinJM
- 25.05.10 19:22 MarcinJM
- 25.05.10 20:56 Karolek
- 25.05.10 21:12 Karolek
- 26.05.10 05:45 MarcinJM
- 26.05.10 07:22 Karolek
- 26.05.10 09:04 jacek2v
- 06.06.10 15:02 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML