    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Blad hamulca postojowego
    Date: Wed, 28 Jun 2023 15:47:28 +0200

    W dniu 2022-03-17 o 18:53, cef pisze:

    > Poczytałem trochę w sieci, że ten skaner niby się reklamuje, że
    > robi to i tamto a potem się okazuje, że nie działa i ludzie płaczą na
    > forach.
    > Ale akurat sprzedawca się odezwał i wytłumaczył, że problemy z opinią
    > tych skanerów
    > biorą się z podobieństwa wyglądu i ceny - bo jest jeszcze jeden, który
    > wygląda
    > podobnie i obsługuje tylko silnik. Kliknałem już tego mini vaga, który
    > podobno kasuje ten błąd.

    Ponieważ tu ostatnio głównie o pożarach, to dopiszę historię tego
    hamulca elektrycznego :-)
    Błąd hamulca się rozpędził tak, że oprócz komunikatu, potem zapalonej
    kontrolki,
    potem doszła jeszcze migająca lampka przycisku i jak kasowanie tym
    interfejsem nie powiodło się, to hamulce rozgrzebał mechanik.
    Mieli wymienić lewy zacisk bo z tej strony były błędy ale zamiennik
    okazał się być
    tak niskiej jakości, że zdecydowano o regeneracji. Po naprawie wszystko
    działało
    prawidłowo a zrobiłem to rok temu, bo miałem tramping na południe Europy
    i zależało mi,
    żeby nie było błędów w pojeździe. I po kolejnym roku teraz
    odezwało się z prawej - co kilka dni wywalało błąd, więc od razu
    postanowiłem
    wymienić zacisk. Ale pomogło tylko na klika dni i dostałem skierowanie
    do elekromechanika, bo znowu jest taka sama diagnoza jak początkowo,
    że jest błąd komunikacji zacisku z tablicą. Sam hamulec jest sprawny -
    na przeglądzie hamuje prawidłowo - tylko kontrolka się zapala
    jak się go użyje.