  • 1. Data: 2021-02-12 11:54:26
    Temat: Blad hamulca postojowego
    Od: cef <c...@i...pl>

    Od około 5 lat (a może więcej) w samochodzie meldował mi się alarm po
    włączeniu hamulca postojowego elektrycznego. Ponieważ ja sam nie używam
    go praktycznie (nie jeżdżę też z włączonym AutoHold) to z problemem
    spotykałem się jedynie odbierając samochód z serwisu czy przeglądu, gdy
    ktoś odstawiając auto włączył dodatkowo hamulec postojowy przyciskiem.
    Alarm żółty (kontrolka- klocki z literką P) wyświetlał się wtedy po
    włożeniu kluczyka plus jakiś komunikat, żeby zajrzeć do instrukcji, ale
    po wyłączeniu hamulca przyciskiem i ponownym włożeniu kluczyka alarm
    znikał i nigdy samoistnie się nie pojawiał.
    Ostatnio kiedyś (miesiąc temu) po zaparkowaniu samoistnie zamrugał mi
    przycisk P razem z kontrolką żółtą, ale po wyłączeniu zapłonu wszystko
    wróciło do normy.
    Kilka dni temu kontrolka razem z przyciskiem zaczęła mrugać po włączeniu
    Auto Hold i nie można było tego wyłączyć ani przyciskiem hamulca ani
    AutoHoldem. Jak ruszyłem to alarmy hamulcowe znikły ale zapalił się
    Check silnikowy. AutoHold działał - sprawdzałem później. Ponieważ klocki
    z tyłu miały już prawie 100tys przejechane, to postanowiłem wymienić je
    razem z tarczami i ustalić przy okazji co z tym błędami. Ten Check
    silnikowy dotyczył klap kolektora ssącego - nie wiem czy miał jakiś
    związek z sytuacją, w której się objawił. Warsztat wymieniający tarcze i
    klocki nie był w stanie zdiagnozować tego błędu hamulca (może wiązka,
    może zacisk, może przycisk) i skierowali mnie do elektryka, który miał
    to zdiagnozować, ale ten zalecił postępowanie zgodnie z zasadą: ,,działa,
    to nie ruszać" czyli też nie wiedział jak się za to zabrać, ale polecił
    z kolei inny warsztat do diagnozowania tego problemu. VW Passat 2,0
    diesel DSG
    Czekam na diagnozę - jakieś sugestie?

  • 2. Data: 2021-02-13 01:49:39
    Temat: Re: Blad hamulca postojowego
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:60265e60$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    user cef pisze tak:

    > Od około 5 lat (a może więcej) w samochodzie meldował mi się alarm
    > po włączeniu hamulca postojowego elektrycznego. Ponieważ ja sam
    > nie używam go praktycznie (nie jeżdżę też z włączonym AutoHold)

    Intetrnety szeroko roztrząsają ten temat. Po wymianie przycisku która
    nic nie pomaga. Wychodzi, że psują się zaciski.

    > VW Passat 2,0 diesel DSG Czekam na diagnozę - jakieś sugestie?

    Czy to nie tę skrzynie łatwo uszkodzić nie używając ręcznego?

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 3. Data: 2021-02-13 16:25:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-02-13 o 01:49, PiteR pisze:
    > in <news:60265e60$0$517$65785112@news.neostrada.pl>

    > Intetrnety szeroko roztrząsają ten temat. Po wymianie przycisku która
    > nic nie pomaga. Wychodzi, że psują się zaciski.

    Do przycisku też dotarłem, ale jakoś tak podświadomie
    wykluczyłem przycisk i szukam jakichś innych możliwości.

    > Czy to nie tę skrzynie łatwo uszkodzić nie używając ręcznego?

    A to nie wiem.
    Planowałem sprzedać to auto po przekroczeniu 200tys,
    ale wychodzi na to, że chwilowo kasa idzie na utrzymanie
    się przy życiu, więc będę musiał pojeździć tym jeszcze
    trochę i wszystkie checki a może i skrzynię naprawiać :-(

  • 4. Data: 2021-02-13 18:36:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6027ef60$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    user cef pisze tak:

> [...]
    > się przy życiu, więc będę musiał pojeździć tym jeszcze
    > trochę i wszystkie checki a może i skrzynię naprawiać :-(

    To chyba nawet jakiś youtuber pokazywał. Ludzie stawiają z górki
    bez ręcznego jakaś blokada się łamie od PARK i problem.

    Podobno wystarczy jeden człowiek, który się dupą oprze o auto.

  • 5. Data: 2021-02-13 19:31:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-02-13 o 18:36, PiteR pisze:
> [...]
    > bez ręcznego jakaś blokada się łamie od PARK i problem.
    >
    > Podobno wystarczy jeden człowiek, który się dupą oprze o auto.

    Nie sądzę. Pręta blokady mechanicznej oparcie dupą
    raczej nie zerwie.

  • 6. Data: 2021-02-14 07:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ponieważ ja sam nie używam
    > go praktycznie

    Nie wiem jak jest zbudowany reczny w tym aucie ale co do zasady nie
    uzywanie recznego to proszenie sie o kłopoty. Mechaniczne urzadzenia
    trzeba uzywać.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 7. Data: 2021-02-14 10:23:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-02-14 o 07:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Nie wiem jak jest zbudowany reczny w tym aucie ale co do zasady nie
    > uzywanie recznego to proszenie sie o kłopoty. Mechaniczne urzadzenia
    > trzeba uzywać.

    Ten akurat jest używany średnio raz na dwa miechy.
    Zwykły mechaniczny ręczny zawsze używałem - praktycznie przy każdym
    użyciu samochodu był zaciągany czyli zgodnie z tym co proponujesz.
    Ale i tak w każdym aucie się wysypał
    na tyle, że wymagał interwencji mechanika.

  • 8. Data: 2021-02-14 13:23:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsACD14843477B5budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    user Budzik pisze tak:

    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Nie wiem jak jest zbudowany reczny w tym aucie ale co do zasady nie
    > uzywanie recznego to proszenie sie o kłopoty. Mechaniczne urzadzenia
    > trzeba uzywać.

    Niektóre łby oszołomy szarpia za meczaniczny ręczny aż na drugim pasie
    słychać dla nich lepiej żeby nie używały bo na przeglądzie ręczny jest
    wymagany

    a tutaj są silniczki w obudowach które przeciekają z czasem
    i rdza zjada połączenia i silnik.

    Passat zanim zamienił się w awaryjne błyszczące brzydkie gówno
    miał najlepszy ręczny świata, który oddziaływał linką na tłoczek.

  • 9. Data: 2021-02-14 14:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > Niektóre łby oszołomy szarpia za meczaniczny ręczny aż na drugim
    > pasie słychać dla nich lepiej żeby nie używały bo na przeglądzie
    > ręczny jest wymagany

    A to jest inna inszośc - wiadomo ze trzeba to robić z wyczuciem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 10. Data: 2021-02-15 09:58:13
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/02/2021 18:31, cef wrote:

    > Nie sądzę. Pręta blokady mechanicznej oparcie dupą
    > raczej nie zerwie.

    Chyba, ze ksiegowi zaprojektowali ten pret z gownolitu.