    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Brak zasilania elektrycznego Mondeo MKI
    Date: Mon, 22 Feb 2010 08:15:05 +0100

    Dawid pisze:
    > Witam wszytskich.
    >
    > Wrocilem szczesliwie wczoraj wieczorem do domu zaparkowalem w garazu. Dzis
    > rano auto nie dalo prawie zadnego znaku zycia. Jedynie lampka w kabinie i
    > bagazniku sie swieci. Myslalem ze to akumulator wiec podlaczylem do innego i
    > nadal nic. Ciemno na desce rozdzielczej, nie slychac pompy paliwa, awaryjne
    > nie dzialaja. Bezpieczniki sprawdzone, czujnik udezewniowy tez, glowne styki
    > takze.
    >
    > Auto to Ford Mondeo MKI.
    >
    > Podpowiedzcie prosze gdzie zerknac, gdzie "dlubnac" i co dalej sprawdzac.

> [...]

    Miernik w łapę i sprawdzasz gdzie jest napięcie, a gdzie go niema.
    W pierwszej kolejności zobacz czy na jakimkolwiek bezpieczniku masz
    napięcie.
    Sprawdź bezpieczniki pod maską, przy aku powinny być bezpieczniki tak
    jak ktoś wspomniał ~50A
    Odpowiedz sobie na pytanie: czy ktoś nie montował alarmu/immo "własnej"
    produkcji? może masz jakiś magiczny wyłącznik co odcina jakiś obwód?
    Możesz o tym nie wiedzieć bo jest to na stałe załączone, a teraz coś się
    skopciło.

    W podobnej sytuacji (właśnie domowej roboty immo) obszedłem podłączając
    + zasilania prosto z akumulatora do zapalniczki. To informacja i
    przestroga dla osób które w ten sposób zabezpieczają samochody - bardzo
    łatwo to obejść! Możesz ten pomysł wykorzystać, może się uda -
    przynajmniej do elektryka dojedziesz, jak tak zrobisz to ostrożnie z
    odbiornikami bo możesz coś spalić, NIE wymieniaj czasem bezpiecznika od
    zapalniczki na mocniejszy!

    Pozdrawiam
    Rafał