  • 1. Data: 2010-02-21 20:51:27
    Temat: Brak zasilania elektrycznego Mondeo MKI
    Od: "Dawid " <d...@N...gazeta.pl>

    Witam wszytskich.

    Wrocilem szczesliwie wczoraj wieczorem do domu zaparkowalem w garazu. Dzis
    rano auto nie dalo prawie zadnego znaku zycia. Jedynie lampka w kabinie i
    bagazniku sie swieci. Myslalem ze to akumulator wiec podlaczylem do innego i
    nadal nic. Ciemno na desce rozdzielczej, nie slychac pompy paliwa, awaryjne
    nie dzialaja. Bezpieczniki sprawdzone, czujnik udezewniowy tez, glowne styki
    takze.

    Auto to Ford Mondeo MKI.

    Podpowiedzcie prosze gdzie zerknac, gdzie "dlubnac" i co dalej sprawdzac.

    Pozdrawiam Dawid

  • 2. Data: 2010-02-21 21:03:52
    Temat: Re: Brak zasilania elektrycznego Mondeo MKI
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Podpowiedzcie prosze gdzie zerknac, gdzie "dlubnac" i co dalej
    > sprawdzac.

    immobiliser?

  • 3. Data: 2010-02-21 21:09:15
    Od: "Dawid " <d...@g...pl>

    Michał <m...@w...o2.pl> napisał(a):

    > immobiliser?

    Sprawdzałem dwoma parami kluczykow. Czy Immobiliser wylaczyl by takze radio i
    swiatla awaryjne?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-02-21 21:10:07
    Od: Czarek Daniluk <c...@u...com>

    W dniu 2010-02-21 21:03, Michał pisze:

    > immobiliser?

    Immo nie odcina zasilania deski rozdzielczej ;)
    Jakby zdechło immo to nie mógł by uruchomić silnika, ewentualnie po
    chwili by gasł.

    Ja bym popatrzył na główny przewód prądowy idący od aku do rozrusznika i
    dalej do alternatora, ewentualnie szukał pod maską jakichś bezpieczników
    tak z 50A :)
    Ewidentnie nie masz prądu.

    Albo jeszcze jedna możliwość - kostka pod stacyjką zakończyła żywot.

    Pozdrawiam !!

  • 5. Data: 2010-02-21 21:44:34
    Od: "roberts" <r...@p...net>

    > Albo jeszcze jedna możliwość - kostka pod stacyjką zakończyła żywot.

    awaryjne powinne dzialac.

  • 6. Data: 2010-02-22 08:15:05
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Dawid pisze:
> [...]
    >
    > Auto to Ford Mondeo MKI.
    >
    > Podpowiedzcie prosze gdzie zerknac, gdzie "dlubnac" i co dalej sprawdzac.

    Miernik w łapę i sprawdzasz gdzie jest napięcie, a gdzie go niema.
    W pierwszej kolejności zobacz czy na jakimkolwiek bezpieczniku masz
    napięcie.
    Sprawdź bezpieczniki pod maską, przy aku powinny być bezpieczniki tak
    jak ktoś wspomniał ~50A
    Odpowiedz sobie na pytanie: czy ktoś nie montował alarmu/immo "własnej"
    produkcji? może masz jakiś magiczny wyłącznik co odcina jakiś obwód?
    Możesz o tym nie wiedzieć bo jest to na stałe załączone, a teraz coś się
    skopciło.

    W podobnej sytuacji (właśnie domowej roboty immo) obszedłem podłączając
    + zasilania prosto z akumulatora do zapalniczki. To informacja i
    przestroga dla osób które w ten sposób zabezpieczają samochody - bardzo
    łatwo to obejść! Możesz ten pomysł wykorzystać, może się uda -
    przynajmniej do elektryka dojedziesz, jak tak zrobisz to ostrożnie z
    odbiornikami bo możesz coś spalić, NIE wymieniaj czasem bezpiecznika od
    zapalniczki na mocniejszy!

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 7. Data: 2010-02-22 08:27:39
    Od: "MZ" <mmzz@[usun.to]op.pl>

> [...]
    > awaryjne
    > nie dzialaja. Bezpieczniki sprawdzone, czujnik udezewniowy tez, glowne

    Drugi akumulator podłączałeś ZAMIAST swojego czy RÓWNOLEGLE ?
    Miałem taki przypadek, że stary, uszkodzony akumulator dostał zwarcia i jak
    podłączałem drugi równolegle to nie było żadnego efektu :)
    Dopiero jak odłączyłem całkowicie stary to na zapasowym wszystko ożyło. Jak
    nie to to faktycznie trzeba przewody posprawdzać, sprawdź punkt mocowania
    masy do nadwozia, tam czasami zdarza się korozja, która nie pozwala podać
    większego prądu na instalację....
    MZ

  • 8. Data: 2010-02-22 10:21:50
    Od: "Mistrz" <d...@z...pl>

    No i co było, daj znać!

  • 9. Data: 2010-02-22 13:16:23
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-22 08:27, MZ pisze:
> [...]
    > masy do nadwozia, tam czasami zdarza się korozja, która nie pozwala podać

    Tak? Wyobraź sobie, że jest tutaj dziesiątki ludzi na pmsie, którzy
    śmieją się z tego co napisałeś..
    Ale akurat w tym przypadku to na pewno brak masy nie jest powodem braku
    reakcji na cokolwiek. Lecz pewnie też już się będzie nadawała _do_wymiany_

  • 10. Data: 2010-02-22 20:38:15
    Od: "Dawid " <d...@g...pl>

    Witam

    Zdiagnozowalem i jutro biore sie za naprawe.
    Okazalo sie ze awari ulegla silnie skorodowana i zasniedziala wiazka
    przewodow pomiedzy aku a kostka bezpiecznikow. Odziwo wiazka ta niewskazywala
    na zadne uszkodzenie podczas badania miernikiem (na bezpiecznikach napiecie).
    Dopiero po rozkrojeniu peszelka i izolacji okazalo sie ze przewody sa juz
    zielone i popekane.

    W serwisie powiedziano ze wiazka na zamowienie 250 zeta i tydzien czekania,
    tak wiec jutro porozbieram zaciski, wymienie przewod i zloze z powrotem. Duzo
    pracy nie ma.

    Dzieki za wskazowki i pomoc, mam nadzieje ze komus ten temat sprzyda sie w
    przyszlosci.

    Pozdr. Dawid