  • Data: 2021-01-14 23:35:59
    Temat: Re: Bramki LoRaWAN - czemu są takie drogie
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Jan 2021 19:11:19 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Nie wydaje mi się, żeby 2G miało szybko zniknąć. Prędzej pierwsze
    > do
    > likwidacji pójdą sieci 3G, żeby zwolnić pasma pod nowocześniejsze
    > standardy transmisji danych.

    Niektórzy maja już wyznaczone konkretne terminy:

    https://nae.global/en/the-status-of-the-2g-3g-networ
    k-sunset/

    Interestingly enough, it seems that Swiss operators will be the first
    European providers to shut down 2G networks. Sunrise already
    completed the shutdown process in 2018, while Swisscom plans to do so
    in 2020.

    Myślę, że dzięki 5G jednak będzie to szybciej niż nam się wydaje,
    pomimo oporu ze strony użytkowników M2M w 2G.

    --
    Marek