  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bramofon i karty zbliżeniowe
    Date: Thu, 21 May 2009 12:25:07 +0200

    Użytkownik "szadok" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnh1a4rc.53r.szadok375@haziel.local.domain...

    > No i serdeczne dzięki za te słowa dyskusji, bo się przynajmniej dowiem
    > coś więcej i świadomie wybiorę (bądź nie ;) rozwiązanie.

    Do furtki karta Unique jest jak najbardzej OK. Ja tylko ostrzegałem, że może
    zniknąć z rynku, bo jest coraz powszechniejsza świadomość jej mizernego
    poziomu bezpieczeństwa.

    > Co do gubienia uściślę:
    > mam jednego 'pacjenta' który notorycznie przychodzi alkoholowo nadziabany.
    > Siedzi wieczorami w knajpach, a potem wracając do domu od czasu do czasu
    > klucze rozsiewa po okolicy...
    > Dlatego założyłem, że lepsza będzie karta, którą dla przeciętnego
    > piwosza lub złomiarza (co w krzakach znajdzie) trudniej -tak mi się
    > wydaje- dorobić niż klucz. Chodzi o powszechność usług dorabiania kluczy
    > w stosunku do punktów kopiujących karty [ja o tych drugich nie
    > słyszałem].

    Ktoś, kto chce wejść nie musi mieć kopii w postaci karty, może mieć coś
    trochę większego.
    Jeśli się nie mylę, to z 5 lat temu czytałem coś o kartach, które się samemu
    programowało na dowolny kod Unique.
    Urządzenie, które udaje dowolną kartę 125kHz z modulacją ASK (Unique), FSK,
    czy PSK leży gdzieś u mnie w szufladzie.
    Zostało zrobione bo:
    Czasopismo Elektronika ogłosiło konkurs na pomysł na ASIC (2001, 2002 - nie
    pamiętam).
    Zaproponowałem ASIC do produkcji czytnika 125kHz ASK, FSK, PSK i wygrałem.
    Nagrodą miało być wykonanie tego ASICa w ramach jakiegoś projektu
    finansowanego przez KBN.
    Przyjechali pogadać i się okazało, że pierwszy prototyp za rok, a ja za 3
    miesiące miałem mieć działające urządzenie na PSK więc zrobiłem na piechotę
    i zapomniałem o temacie.
    Potem nas nękali, żeby zrobić coś do sprawdzenia czy ich scalak działa więc
    powstał ten symulator dowolnych kart.
    P.G.