    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
    Date: Wed, 16 Dec 2020 00:49:58 +0100

    "MF" 9...@k...wujka.marc
    ina

    > laptopa coś więcej wycisnąć

    Ogólnie trzeba raczej suszyć -- nie wyciskać...
    Jeszcze lepiej -- nie zalewać...
    [potokiem dziwnych rad?]

    > albo jak naprawić w laptopie coś,

    https://youtu.be/v4npyof9uL8
    Xiaomi Mi9T Wymiana wyświetlacza
    Demontaż disassembly
    NaprawTelefon.pl

    > co w desktopie naprawia się (relatywnie) tanio i bez problemu z użyciem wkrętaka i
    może pincety

    W laptopie popsuły się mikrosłicze -- przelutowałem...
    W laptopie spaliłem kondensatroki SMD -- zamierzałem je przelutować...
    Spaliłem też wiele innych elementów, których nie naprawiłem...

    Fujitsu-Siemens służy mi niestrudzenie od pierwszej połowy
    sierpnia 2008 roku... Trzy blasZKi w sumie nie służyły mi
    dłużej niż ten jeden laptop. Mam trzy laptopy -- tylko
    tyle w swym życiu kupiłem. (niby dwie blaszki są nadal
    sprawne, ale korzyści z nich niewiele)

    Zazwyczaj (niemal zawsze) korzystam z laptopa leżąc na łóżku.
    Wyjątkowo -- siedząc, podczas oglądania pornoli przy śniadaniu...

    - laptop jest cichy?
    - sam ;) sobie znajduje stosowne oprogramowanie
    - blaszane głośniki przydają się do czegoś?
    - laptop jest mały?
    - ogólnie 9blaszkowata też) elektronika
    jest postawiona na cienkich nóżkach
    - laptop ma mały ekran?
    - blaszki nie mają żadnego
    - laptop ma niską klawiaturę?
    - wg mnie to zaleta
    - laptop ma słabą mysz?
    - blaszki nie maja ani myszy własnych, ani klawiatur...
    - laptop jest trudny w rozbudowie?
    - istotnie, C2D obsłuży jedynie 2x2GiB DDR2
    - co z tego, że podobne CPU blaszkowate
    obsłużą 2x4GiB DDR2, skoro te RAMki są bajecznie drogie?
    blaszki obsłużą także 4x4GiB? -- dziś to nadal trochę za mało;
    na domiar złego słaby CPU stanie się wąskim gardłem,
    przy którym żadne wielości RAMek nie wystarczą

    Blaszki mają dużo miejsca na dyski a rozłożenie obciążenia na
    kilka dysków może okazać się zbawienne w ,,dobie'' 64W10...
    Dyski 3.5" są zwykle szybsze od 2.5" -- to też spora zaleta.

    -=-

    Moja rada:
    - Co komu przypada do gustu, to niechaj sobie wybiera.

    Post mój postawiłem, aby poinformować o znalezieniu softu
    podbijającego głośność. Przed wielu laty pytałem o takowy...
    Znalazłem teraz, więc napisałem.

    Gdy pytałem -- nie dostałem namiarów, więc rozrywałem filmy
    DVD na dwa strumyki (Audio i Video) i zwiększałem głośność,
    po czym zlewałem te oba strumyki w jeden film DVD...

    --