  • 1. Data: 2020-11-14 01:06:54
    Temat: Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Fujitsu-Siemens wykombinował program zwiększający głośność -- tak
    mocno boi się śmierci... Widocznie ma brudne sumienie i nie chce
    umierać ze świadomością niechybnego trafienia do piekła jego grzesznej
    duszy, gdy u mnie ma całkiem dobry żywot... Oglądanie pornoli jest
    męczące, gdy niewiele słychać, a F-S od urodzenia był cichy... Nawet
    ostatnio zastanawiałem się ostro nad słuchaniem ze słuchawkami w uszach...

    Pomerdanymi partycjami wreszcie zajął ;) się Win -- kasując wszystkie
    poza podstawowymi... Były tam nieważne (czyli bez bakapu) dane, więc
    partycje odkasowałem... Odkasowałem Paragonem (oferował to za freeko)
    a tworzyłem różnymi programami, w tym: różnymi Paragonami, różnymi
    AOMEI, różnymi MiniToolami, samym Win... To właśnie próba założenia
    kolejnej partycji za pomocą Win dała ww. opisany efekt kasowniczy...
    Partycje na dyskach F-S tworzone były na trzech różnym laptopach...

    Lubię coraz mocniej Fujitsu-Siemensa -- brak mu akumulatora i muszę
    uważać, by znienacka go nie przegrzać, ale lubię go... Do tej pory
    były jeszcze te ciche głośniki, które dopiero teraz (po ponad 12
    latach -- kiedyś przerabiałem filmy DVD tak, by były głośniejsze;
    rozdzielałem Audio od Video i zgłaśniałem Audio, po czym łączyłem
    oba strumyki w jeden film) dają czadu... Po uruchomieniu (odhibernowniu
    czy wybudzeniu -- obojętne) nie słychać wiatraka, który chyba uruchamiany
    jest termometrem CPU -- jeśli CPU nie gotuje się, nie włącza wiatraka,
    choć GPU lub coś innego nie wyrabia się na zakrętach...

    Chłodzenie tak sobie daje radę, bo czasami ;) CPU zwalnia swe zegarki...
    [najwyraźniej nie można zasłaniać wylotu wentylacyjnego -- można położyć
    laptop na łóżku, ale wylotu nie można zasłaniać poduszką... chlip, chlip...]
    Dwa dyski mocno obciążane skutecznie podnoszą temperaturę całości... Do
    tego CPUżerny Win10... Myszce toczpadowej brak kółka (próbowałem różnych
    zaklęć) ale poza tym -- świetny laptop...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2020-12-04 15:52:48
    Temat: Re: Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    > wiatraka

    BTW,
    wiatrak - urządzenie napędzane wiatrem
    wentylator - urządzenie produkujące wiatr

    Grzegorz Tomczyk

  • 3. Data: 2020-12-05 13:04:37
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    [..]

    Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale wydaje się, że masz jakieś
    subiektywne problemy z laptopem typu zbyt niska głośność, utrata danych
    podczas mieszania w partycjach i przegrzewanie się po zakryciu otworów
    wentylacyjnych. Może korzystniej będzie sprzedać go i zakupić stacjonarkę?

  • 4. Data: 2020-12-05 19:59:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-12-05 o 13:04, zhbick pisze:
> [...]
    > podczas mieszania w partycjach i przegrzewanie się po zakryciu otworów
    > wentylacyjnych. Może korzystniej będzie sprzedać go i zakupić stacjonarkę?

    Właśnie dziwię się temu parciu na laptopa.
    Laptop to narzędzie mobilne i do prac serwisowych.
    Do domu na biurko kompletnie się nie nadaje.

    Nie ma miejsca na pudło ATX/mATX? To postawić micro SFF lub AIO.
    I nagle ekran ma konkretne wymiary, klawiatura jest wygodniejsza, nie ma
    zakrywania otworów wentylacyjnych, ciszej pracuje.

    Mam stacjonarkę, mam też laptopa. Obydwa podobnej wydajności.
    Nikt mnie nie namówi do pracy ciągłej na laptopie przy biurku i jego
    mikruśnym ekranie.
    Tak, zdaje sobie sprawę że mogę podłaczyć monitor, klawiaturę... ale czy
    wtedy laptop ma już jakikolwiek sens?

    A jeżeli jestem mocno mobilny - wtedy Dell seria Latitude, HP serii
    ProBook itp., oraz stacja dokująca.
    Tak, wiem, do marketowego fujitsu, HP, Acera czy innych stacji dokującej
    niet.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2020-12-06 09:40:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Mam stacjonarkę, mam też laptopa. Obydwa podobnej wydajności.
    no to laptop kosztował tyle co samochód, albo równą mu "stacjonarkę"
    wyjąłeś ze śmietnika.
    nie żebym się czepiał, ale laptopy w stosunku do stacjonarek są
    horrendalnie drogie. dla przykładu - większość laptopów ma ekran 15
    cali, nieliczne 17 cali. monitor 17 cali na olx kosztuje... oddam gratis.

    ToMasz

  • 6. Data: 2020-12-06 10:51:46
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.12.2020 o 09:40, ToMasz pisze:

> [...]
    > horrendalnie drogie. dla przykładu - większość laptopów ma ekran 15
    > cali, nieliczne 17 cali. monitor 17 cali na olx kosztuje... oddam gratis.

    Może się mylę, ale chyba posługujesz sie czasem przeszłym, kiedys laptop
    to była naprawdę inwestycja, dzisiaj wychodzi taniej niż blaszak.
    Sensowny _golec_ to minimum 2000zł.

  • 7. Data: 2020-12-06 12:24:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    AiO.
    Nawet przenosić z pokoju do pokoju da się łatwiej niż blaszane kontenery.

    -----

  • 8. Data: 2020-12-06 15:03:22
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-06 o 10:51, trybun pisze:

    > Może się mylę, ale chyba posługujesz sie czasem przeszłym, kiedys laptop
    > to była naprawdę inwestycja, dzisiaj wychodzi taniej niż blaszak.
    > Sensowny _golec_ to minimum 2000zł.

    To jeszcze porównaj wydajność tego laptopa za 2000 tysiące
    ze stacjonarnym za podobna cenę.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2020-12-06 16:01:15
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-12-06 o 09:40, ToMasz pisze:

    > no to laptop kosztował tyle co samochód, albo równą mu "stacjonarkę"
    > wyjąłeś ze śmietnika.

    Czekaj, czekaj, mój "samochód":
    HP Power 15 i5-7300HQ, 16GB RAM, 1TB SSD NVMe + 500GB SSD SATA, GTX 1050
    (choć i tak nie gram), 15.6 cala FHD IPS.
    Laptop 2899zł (promocja sklepu plus Voucher HP Out of Warranty) plus
    dysk 1TB za 355zł na Amazonie.

    Jest źle?

    Stacjonarka podobna.

    Nie widzę na tą chwilę jakiegokolwiek sensu przesiadania się na nowe
    niewiele wnoszące procesory.

    > nie żebym się czepiał, ale laptopy w stosunku do stacjonarek są
    > horrendalnie drogie. dla przykładu - większość laptopów ma ekran 15
    > cali, nieliczne 17 cali. monitor 17 cali na olx kosztuje... oddam gratis.

    Ależ o ekranie wiem.
    Tylko nie zabiorę pod pachą 27 cali w teren.
    Dlatego kupiłem tani laptop o wystarczającej wydajności na wypady.
    W domu na nim nie pracuję bo jest to po prostu niewygodne.

    zdrówko.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2020-12-06 16:25:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > (choć i tak nie gram), 15.6 cala FHD IPS.
    > Laptop 2899zł (promocja sklepu plus Voucher HP Out of Warranty) plus

    to zależy. nie kupiłbym takiego wolnego laptopa jako normalny komputer.
    za żadną cenę. jako przeglądarka netu i YT dla dzieci - tak. ten procek
    ma 5tyś punktów w passmarku:
    https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+
    i5-7300HQ+%40+2.50GHz&id=2922

    szybszy już jest ideapad320. może nie ma takiego fajnego ekranu, albo
    pamieci... ale jest o 1/4 tańśzy
    > Stacjonarka podobna.
    pierwszy lepszy strzał na allegro:
    https://allegro.pl/oferta/komputer-hp-8300-mt-i7-377
    0-4x3-90ghz-8gb-500gb-9371739282
    za9 stów masz szybszy komputer. dowolne możliwści rozbudowy.zostaje
    prawie 2 tyś na kartę graficzną, pamiec i monitor. Oczywiście możesz
    powiedzieć że Twoja karta graficzna jest stosunkowo droga, ale równie
    wydajengo radeona kupisz za 2-3 stówki.

    > Nie widzę na tą chwilę jakiegokolwiek sensu przesiadania się na nowe
    > niewiele wnoszące procesory.
    aaaa...... to co innego. po co było kupować nowego laptopa. trzeba było
    jakąś staroć wziąć z oddam gratis

    ToMasz